شلوار جین

۵ ترند برتر شلوار جین

با ترند و گرایش‌های اصلی شلوار جین آشنا شوید.

منبع: مجله اینترنتی ورونیک کلوتییر[1]        نویسنده: کلود لافرامبوآز[2]

مترجم: نسرین لیری                    ۲۲ آبان ۹۹

تخمین زمان مطالعه:۴ دقیقه

شاید دوست داشته باشید شلوارجین جدیدی بخرید یا به یک مدل تازه نیاز داشته باشید؛ در این نوشته با ۵ ترند از شلوارهای جین آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید چگونه بپوشیدشان. 

شلوار جین اسکینی[3] یا جین چسبان

 

مشخصات جین تنگ: این مدل چسبان و گاهی فوق‌العاده تنگ، نیازی به توضیحات بیشتری ندارد.

جین تنگ مناسب چه کسانی است؟ اگر دوست دارید احساس کنید که اندامتان کاملا تحت “احاطه” شلوار است و زیبایی جنبه‌های مختلف پاهایتان به خوبی نشان داده شود، این نوع شلوار به شما پیشنهاد می‌شود. ترند جین

بهتر است این شلوار چگونه پوشیده شود؟ این مدل جین را می‌توان با کفش پاشنه‌بلند  و تاپ چسبان پوشید. اما مدل به‌روز تر پوشیدن این مدل جین، همراه با تاپ گشاد وکتانی‌های اسنیکر و یا با کفش‌های تخت عروسکی است. ترند برتر شلوار جین

توجّه: بیشتر برندها شلوار جین تنگ را به صورت فاق بلند ارائه می‌دهند. خبر خوب این است که با این روش پاها کشیده تر نشان داده می‌شود.

شلوار جین دم پا گشاد[4] ترند برتر شلوار جین

 شلوار جین دم پا گشاد
شلوار جین دم پا گشاد

مشخصات شلوار جین دم پا گشاد: این مدل در ناحیه کمر و باسن تقریبا چسبان است اما در ساق پاها گشاد و در بعضی موارد دم پاهای خیلی گشاد دارد. ترند برتر شلوارهای جین

شلوار جین دم پا گشاد مناسب چه کسانی است؟ اگر شلوار گشاد دوست دارید و می‌خواهید ظاهرتان را با جین تطبیق دهید یا اگر خیلی لاغر هستید، این مدل شلوار جین برای شما مناسب خواهد بود.

بهتر است شلوار جین دم پا گشاد چگونه پوشیده شود؟ کاملاً بلند، به طوریکه بلندی شلوار تقریباً به زمین برسد، همراه با کفش پاشنه بلند. یا بلندی شلوار کوتاه و تا بالای مچ پا باشد. ترند برتر شلوار جین

توجّه: مدل‌هایی با دم پا های خیلی گشاد وجود دارد، مدلی الهام گرفته از دهه ۷۰ که از زانو به پایین به طور اغراق‌آمیز خیلی گشاد و حتی چین‌دار است. اما ما در اینجا ازمدل‌های خیلی گشاد صحبت نمی‌کنیم.

شلوار جین گشاد[5]

شلوار جین گشاد
شلوار جین گشاد

 

مشخصات شلوار جین گشاد چیست؟ مدلی با برش های آزاد و کمی “گشاد”، (انگار که اندازه کمر لباس را برای گشادی یقه لباس در بالاتنه استفاده کنید). یا مثل گشادی شلوار جین دوست پسرتان، گاهی این شلوار همین نام را به خود می‌گیرد. (Jean Boyfreind). این مدل به جین پسرانه هم معروف است.

شلوار جین گشاد مناسب چه کسانی است؟ اگر راحتی و استایلی آزاد را دوست دارید یا اگر خیلی لاغر هستید این مدل شلوار به شما پیشنهاد می‌شود. 

بهتر است شلوار جین گشاد چگونه پوشیده شود؟ اگر می خواهید استایلی از سبکی کاملاً راحت و آزاد به نمایش بگذارید می‌توانید این شلوار را با پلیور یا بلوزگشاد بپوشید یا برای ایجاد تضاد و کنتراست در حجم و ابعاد از یک لباس تنگ و چسبان در بالاتنه استفاده کنید. این استایل مناسب برای همراهی با بوت‌های پاشنه بلند است (چیزی که لازم است در پاییز امسال داشته باشید).

توجّه: می توانید شلوار جین گشاد را به صورت بلند یا کوتاه تا بالای مچ پا بپوشید، با کوتاه کردن لبه پایین شلوار یا به سادگی با چرخاندن لبه شلوار به بالا  (تا زدن لبه شلوار به بالا).

شلوار جین راسته[6]

شلوار جین راسته
شلوار جین راسته

  

مشخصات شلوار جین راسته چیست؟ این مدل، نه خیلی تنگ و نه دم پا گشاد است در واقع مدلی از شلوارهای “اسلیم”[7]و تقریباً تنگ است که در آن گشادی شلوار در تمام قسمت های پا با لبه شلوار در مچ پا برابر است. نکته این شلوار این است که پاها را به احاطه خود در می آورد اما هرگز به آن ها نمی چسبد.

شلوار جین راسته مناسب چه کسانی است؟ اگر طرح‌ها و برش‌های به نسبت راحت را دوست دارید که در آن لباس در نزدیکی بدن قرار می‌گیرد اما به تنگی شلوار اسکینی نباشد، جین راسته انتخابی عالی است.ترند جین

بهتر است شلوار جین راسته چگونه پوشیده شود؟ شلوار جین راسته با همه نوع لباسی همخوانی دارد. این شلوارهمان قدر راحت با یک کت برش‌دار و شیک و کفش‌های رسمی هماهنگ می‌شود که با پلیورهای پنبه‌ای و کتانی‌های اسنیکر. 

توجّه: این شلوار را نیز می‌توانید به صورت کوتاه تا بالای مچ پا بپوشید.

شلوار جین بوت کات[8] ن

شلوار جین بوت کات
شلوار جین بوت کات

مشخصات شلوار جین بوت کات چیست؟ شلوارهای جین دم پا گشادی که در اوایل سال‌های ۲۰۰۰ بسیار پرطرفدار بودند با ورژن جدیدی بازگشته‌اند که در آن دم پای شلوار، گشادی اندکی دارد و به بوت کات معروف است. ترند برتر شلوارهای جین

شلوار جین بوت کات مناسب چه کسانی است؟ اگر به دنبال شلوار جایگزینی به جای شلوارهای جین اسکینی و یا جین گشاد هستید یا اگرجین‌های تنگ تا مچ پا را دوست ندارید بی‌شک این مدل برای شما مناسب است.

بهتر است شلوار جین بوت کات چگونه پوشیده شود؟ این شلوارغالباً با بلندی معمول (نه تا روی زمین) پوشیده می‌شود. اما جدیدترین مدل این است که این شلوار را با قد کوتاه تا بالای مچ پا بپوشید.

توجّه: برخی مدل های این شلوار با بلندی تا مچ پا نیز فروخته می‌شوند.

 

همچنین بخوانید: تاریخچه کت بلیزر اِپُل‌دار از همین مترجم 

همچنین بخوانید:تاریخچه دامن از دوران باستان تا به امروز

همچنین بخوانید:معیار ارزشیابی مد پایدار چیست؟


پانوشت‌ها:‌ ترند برتر شلوارهای جین

[1]https://veroniquecloutier.com/mode/jeans-le-top-5-des-tendances ۵

[2] Claude Laframboise – 17 Août 2020

[3] Skinny

[4] Jambe large

[5] Ample

[6] Jambe droite

[7] slim

[8] Bootcut

تاریخچه مد: کت‌ بلیزر اِپُل‌دار
بوت ‌های سفید در زمستان: اشتباه یا جسارت؟!؟

نظرات (4)

  1. پینگ بک: بوت ‌های سفید در زمستان: اشتباه یا جسارت؟!؟ - فروشگاه اینترنتی رزمد بوت های سفید مجله مد رزمد

  2. پینگ بک: چرا شیوه‌‌های حراج زیر سؤال رفته است؟ - فروشگاه اینترنتی رزمد مجله مد رزمد حراج ها

  3. پینگ بک: تکنولوژی در مد: ۵ نوآوری در صنعت مد (۲۰۲۱) - فروشگاه اینترنتی رزمد

  4. پینگ بک: تکنولوژی در مد: ۵ نوآوری در صنعت مد (۲۰۲۱) - فروشگاه اینترنتی رزمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
دسته بندی ها