مزایای برچسب لباس

مزایای برچسب های مراقبت از پوشاک

مزایای برچسب های مراقبت از پوشاک

منبع: فیبر تو فشن[1]، ژوئن ۲۰۲۱                   نویسنده: کامال شا [2]

مترجم: دانیال باقری                     ۷ مرداد ۱۴۰۰

تخمین زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برچسب های لباس مهمترین قسمت هر لباسی هستند چرا که دستورالعمل‌های چگونگی نگهداری لباس‌های مشتریان را برای آنان فراهم می‌آورند.نوع و محلّ قرارگیری یک برچسب می‌تواند برخرید محصول شما از سوی مشتری تأثیر‌گذار باشد.در این مقاله، ما برخی از مزایای استفاده از لیبل‌های مراقبت از لباس و نکاتی برای طراحی آنان را بررسی خواهیم کرد که منجر به جذابیت بیشتر پوشاک شما، نزد مصرف کنندگان خواهد شد.

اطّلاعاتی درباره‌ی مادّه‌ی اولیه‌ی محصول به اشتراک می‌گذارد

تشریح موادی که هر بخش از لباس از آن ساخته شده است از مهم‌ترین قسمت‌های هر لیبل است.

امروزه مصرف‌کنندگان بیشتر بر مسایل زیست‌محیطی آگاه بوده و می‌خواهند بدانند لباس‌هایشان چگونه پدیدآمده است.با وجود انواع و اقسام مواد پلاستیکی سازنده‌ی لباس‌ها (نایلون،پلی استر)، مصرف کنندگان دچار دغدغه‌ی اخلاقی هستند که چه پوشاکی تهیه کنند.

پلی‌استر، ریون و نایلون می‌تواند برای محیط زیست مشکل‌ساز باشد.این مواد از منابع غیرقابل بازیافت و تجدیدناپذیر ساخته شده‌اند و تولیدشان انرژی بسیار زیادی می‌طللبد.

پارچه‌های مختلف شیوه های تمیز کردن و شست‌و‌شوی متفاوتی می‌طلبد.
پارچه‌های مختلف شیوه های تمیز کردن و شست‌و‌شوی متفاوتی می‌طلبد.

خریداران بر خرید لباس‌های ارزان‌قیمت پافشاری دارند؛ امّا این موضوع عواقبی نیز به دنبال دارد.بیشتر این لباس‌ها از موادی ساخته شده‌اند که قبل از  موعدِ مقرر از بین رفته و در عرض۱۲ ماه در زباله‌دانی ها به پایان کار خود می‌رسند.

میزان اطّلاعاتی که روی برچسب یک لباس یافت می‌شود عامل تصمیم‌گیری شخص برای خریدن یا نخریدنش است. 

لیبل‌های لباس چگونگی مراقبت از آن‌هارا نشان می‌دهند

شست‌وشوی مناسب و مراقبت‌های خشکشویی برای هر نوع لباسی دارای اهمیت است.بدون آن‌ها و درصورت عدم رعایت اخطارهای موجود بر لیبل‌ها برخی از لباس‌ها ممکن است مستهلک و دچار پارگی شوند. کتان پارچه‌ای است که قابلیت شست‌و‌شو با ماشین لباس‌شویی را دارد اما این درخصوص همه‌ی پارچه‌ها صادق نیست.

استفاده از برچسب‌های نشان‌دهنده‌ی ماده‌ی سازنده‌ی لباس،امکان نگهداری از لباس‌هایتان قبل از این که آسیب ببینند را مهیا می‌کنند. وقتی لباس‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری نو باقی بمانند، پوشیدن آن‌ها برای چند سال بیشتر کار سختی نیست.

برچسب‌های مراقبتی برای لباس‌ها راهیست تا لباس‌هایتان برای مدّت زمان طولانی‌تری نو به‌نظر برسند. فرسودگی ناشی از گذر زمان و استفاده روزمره می‌تواند باعث صدمه دیدن هرنوع پارچه‌ای شود؛امّا لباس‌هایی با دستورالعمل‌هایِ مراقبتیِ مناسب، نسبت به پوشاکی که این موارد درخصوص آن ها رعایت نمی‌گردد، دوام بسیار بیشتری خواهند داشت.

برچسب های لباس میتوانند حامل پیامی درخصوص سیاست های پایدار سازمان و یاشرح فرآیند تولید سازگار با محیط زیست پوشاک یک شرکت باشند.
برچسب های لباس میتوانند حامل پیامی درخصوص سیاست های پایدار سازمان و یاشرح فرآیند تولید سازگار با محیط زیست پوشاک یک شرکت باشند.

پارچه‌های مختلف شیوه های تمیز کردن و شست‌و‌شوی متفاوتی می‌طلبد که با توجه به اطّلاعات درج شده روی لیبل می‌تواند شامل شست و شو با ماشین لباس‌شویی و یا خشک‌شویی باشد.لازم است هرشخصی قبل از پوشیدن و یا شست‌و‌شوی لباس‌ها  با نحوه خواندن لیبل لباس‌هایش آشنا باشد تا با انجام نگهداری مناسب هیچ‌گونه خرابی در چرخه شست‌و‌شو صورت نپذیرد.

خریداران بر خرید لباس‌های ارزان‌قیمت پافشاری دارند؛ امّا این موضوع عواقبی نیز به دنبال دارد.بیشتر این لباس‌ها از موادی ساخته شده‌اند که قبل از  موعدِ مقرر از بین رفته و در عرض۱۲ ماه در زباله‌دانی ها به پایان کار خود می‌رسند.

برندسازی

برچسب‌های لباس بر اساس الزام قانونی مجاب به فراهم‌آوردن اطّلاعات پایه‌ای درخصوص لباس‌ها هستند.ولی درعین حال این برچسب‌ها می‌توانند راهی برای ارتقای برند طراحان باشند.لیبل لباس شما چیزی بیشتر از مکانی برای برای ثبت اطّلاعات فنی لباس شماست.این فرصتی برای تجارت شماست تا به‌بیان هویت برند در بازار پرداخته و منجر به رشد خطوط مختلف تولید محصول شما شوند.برندها می‌توانند به موفقّیت یک کمپانی کمک بسزایی برسانند.همچنین نه تنها اعتمادسازی مشتریان را به دنبال دارند بلکه وجه تمایزی بین محصولات و لیبل‌هایی هستند که می‌توانند چگونگی مراقبت از پوشاک را نشان دهند..لیبل‌ها می توانند برای خلق اصول اخلاقی منحصربه‌فرد و قابل شناسایی یک کمپانی مورد استفاده قرار گیرند.برچسب‌های لباس ممکن است حامل پیامی درخصوص سیاست‌های پایدار سازمان و یا شارح فرآیند تولیدِ سازگار با محیط زیستِ پوشاک یک شرکت باشند.برخی برندها از لیبل‌های لباس برای ارائه‌ی پیام‌هایی اختصاصی استفاده می‌کنند.همانند خوشمزگی‌ها یا آرزوی تعطیلاتی خوش ! 

استفاده از برچسب‌های نشان‌دهنده‌ی ماده‌ی سازنده‌ی لباس می‌توانند در نگهداری از لباس‌هایتان قبل از این که آسیب ببینند به شما کمک کنند.
استفاده از برچسب‌های نشان‌دهنده‌ی ماده‌ی سازنده‌ی لباس می‌توانند در نگهداری از لباس‌هایتان قبل از این که آسیب ببینند به شما کمک کنند.

انواع لیبل

لیبل برند: از مهم‌ترین و برجسته‌ترین لیبل‌های ثبت‌شده بر روی یک لباس،لوگوی آن است.برچسب‌های برند نقش بزرگی برای مشتریان ایفا می‌کند؛ آن‌ها تنها اطلاعاتی هستند که مصرف‌کنندگان درباره‌ی لباس دارند.-برندی آمیخته از کیفیت و احساس محصول.

لیبل سایز:

برچسب‌های سایز، مجموعه‌ی خاصّی از اندازه های بدن انسان هستند.آن‌ها قد ،وزن،سایز سینه و طول تقرییی لباس را تعیین می‌کنند.  

برچسب‌ها ممکن است تنها در کنار  پوشاک به چاپ رسیده و سایز مخصوص آن را مشخص کنند. از برچسب‌هایی که معمولا ً دیده می‌شود برچسب اندازه‌ی لباس است.مشتری، سایز خود را می‌داند و فروشنده محصولی بر مبنای سایز خریدار به او ارائه می‌دهد که به خوبی با بدن وی منطبق باشد.

لیبل‌های مراقبتی:

لباس‌های گران قیمت اغلب به دستورالعمل‌های مراقبتی مخصوصی نیاز دارند.ممکن است این برچسب‌های خاص را  کناره لباس و پشت گردن بیابید.برای جزئیات بیشتر به نمادهای مراقبت از لباس مراجعه کنید.برچسب‌های مراقبتی اغلب داخل لباس و در کنار درز جانبی آن جای دارند. برچسب مراقبت از لباس شما به عنوان یک هشدار برای تمایز آنچه که افراد در حین شست‌و شو،خشک کردن و اتو کردن لباس ها باید انجام دهند ، عمل می‌کند.برچسب مراقبت از لباس ممکن است شامل اطّلاعات دیگری نیز باشد.مانند:

کتان پارچه ای است که قابلیت شست و شو با ماشین لباسشویی را دارد اما این درخصوص همه ی پارچه ها صادق نیست.
کتان پارچه ای است که قابلیت شست و شو با ماشین لباسشویی را دارد اما این درخصوص همه ی پارچه ها صادق نیست.

کتان و پلی استر دو مورد از متداول ترین موادی هستن که برای ساخت پیراهن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.اگر یک یا هردو مورد را روی برچسب‌های مراقبتی مشاهده کردید احتمالا ً لباس شما ترکیبی از ۴۰ درصد کتان۶۰ درصد پلی استرو یا ۶۰ درصد کتان و ۴۰ درصد پلی استر است.

همچنین کشورتولید کننده‌ی محصول، دیگر موردی است که روی لیبل لباس نوشته می‌شود.

برچسب تولید کننده:

تولید کنندگان لباس این لیبل را ارائه می‌دهند تا مشتریان از تولیدکننده‌ی خاصّ آن لباس مطلع شوند.در ابتدا خریداران کشورهای خارجی پوشاک را خریداری کرده و سپس آن‌هارا در سایر نقاط جهان توزیع می‌کنند.برای تعیین تولید کننده‌ی محصولی خاص، خریداران به طور معمول از این کد استفاده می‌کنند.

لازم است هرشخصی قبل از پوشیدن و یا شست و شوی لباس ها  با نحوه خواندن لیبل لباس هایش آشنا باشد
لازم است هرشخصی قبل از پوشیدن و یا شست و شوی لباس ها با نحوه خواندن لیبل لباس هایش آشنا باشد

نتیجه

اهمّیت برچسب‌های مراقبت از لباس برای بیشتر مردم مشهود است.با این حال همه افراد از میزان مهم بودنشان با خبر نیستند.این مطلب ب اطّلاعاتی به شما ارائه داد تا بتوانید مصرف کننده‌ی آگاه‌تری بوده و لباس‌هایتان را برای سال‌های پیشِ رو به‌خوبی حفظ کنید.حال که دلیل ساخت  برچسب‌های کوچک روی هرچیزی را می‌دانید،ما امیدواریم این مطلب کار شمارا در فروشگاه و یا هنگام خرید آنلاینی مقرون به‌صرفه  آسان‌تر کند.

همچنین بخوانید: مد مینیمال چیست؟ 

همچنین بخوانید:چرم وگان یا چرم گیاهی چیست؟

همچنین بخوانید: چگونه استایل راک داشته باشیم؟


پانوشت‌ها:

[1] https://www.fibre2fashion.com/industry-article/9085/the-benefits-of-clothing-care-labels

[2] https://www.fibre2fashion.com/industry-article/author/komal-shah/5577

کانورس تا چه اندازه اخلاق مدار است؟
تکنولوژی در مد: ۵ نوآوری در صنعت مد (۲۰۲۱)

نظرات (1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها