استایل راک

چگونه استایل راک داشته باشیم؟

آشنایی با دنیای خرده فرهنگ راک ۰۳ مهر ۱۳۹۹

منبع: راک سیتی[1] و استیله[2]

نویسنده: تحریریه راک سیتی[3] و سیندی توسکانو[4] مترجم: نسرین لیری

تخمین زمان مطالعه:۱۰ دقیقه

ویژگی های نمادین سبک راک به واقع فرازمانی هستند. سبک راک از خرده فرهنگ‌ها به شمار می رود اما از چنان گستردگی و غنایی برخوردار است که حتی می‌توان آن را به منزله‌ی فرهنگی درنظر گرفت که سرتاسر جهان را درنوردیده است. فرهنگ راک، فرهنگ موسیقی اعتراضی، نگرش کارگری و مد شخصی است.

مقدمه مترجم: سبک فرهنگ‌گونه راک[5]، دهه‌ها را به طریقی بسیار راحت، اعتراضی وغیرمتعارف بدون هیچ خط و خشی پشت سر می گذارد… سبک لباس راک، اصولاً یک سبک مردانه بود که زنان کم کم با گذر زمان از معیارهای سبک لباس مردانه راک در لباس‌های خود استفاده کردند. اکنون، زمان آن رسیده است که بُعد راکر درونی خود را بیدارکنید تا تغییری در استایل گذشته خود ایجاد کنید. شجاعت به خرج دهید و بدون توجه به سنّتان استایل راک را انتخاب کنید !

آشنایی با دنیای خرده فرهنگ راک
آشنایی با دنیای خرده فرهنگ راک

موسیقی راک و پیدایش سبک راک

از زمان تولد راک اند رول[6] در دهه ۵۰ در ایالات متحده، ژانر موسیقی راک به تکامل خود ادامه می‌دهد و از طریق بسیاری از سبک ها و گروه‌ها، هنرمندان و چهره‌های برجسته در سراسر دنیا گسترش می‌یابد. این کاملاً طبیعی است زیرا راک بیش از هر چیز ترکیبی از جریان‌های مختلف موسیقی مانند جاز[7] ، بلوز[8] و کانتری[9]است، که ابتدا موسیقی دانان سیاه پوستِ طبقه متوسط​​ آن را اجرا می‌کردند و سپس بسیاری از هنرمندان مانند الویس پریسلی[10]، چاک بری[11] ، لیتل ریچارد[12] یا بیل هِیلی[13]راک را گسترش دادند و اکنون این چنین پرطرفدار شده است.

در طی سال‌ها، با ورود راک به اروپا و به ویژه در انگلستان، مهد واقعی بسیاری از گروه های افسانه ای مانند لد زپلین[14]، بیتلز[15] یا رولینگ استونز[16]و حتی در کشورهایی که مد و موسیقی با هم درآمیخته اند، موسیقی راک زیرمجموعه های مختلفی پیدا می کند. انفجار و غلیان ترکیب ژانرها در دهه‌های بعدی با ورود موسیقی پانک[17] و هارد راک[18] در دهه ۷۰ ادامه پیدا می‌کند که به نوبه خود جریان‌های جدید و متعدد موسیقی را به دنبال دارد.

قالب‌های مختلف راک بسیار متعدد هستند مانند: گاراژ راک[19]، گِلَم راک[20]، اسلاج متال[21]، هارد راک، تِرَش متال[22] یا حتی پانک راک. متناسب با این گروه‌های موسیقی، سبک‌های لباس پوشیدن مختلفی نیز وجود دارد. اما با وجود همه این اختلافات، ریشه مشترکی در این گروه چند شکلی وجود دارد: نگرش راک. در واقع، نگرش راک چیزی نیست که بتوان تنها با پوشیدن سبک لباس راک آن را نشان داداگر فکر می کنید، پوشیدن کت چرم یا شلوار جین تنگ مشکی برای بیان نگرش راک کافی است، اصلا اینطور نیست.

تعریف سبک راک وقتی ده‌ها شکل از آن وجود دارد دشوار به نظر می‌رسد: نگرش طبقه کارگری مانند جیمز دین[23]، ​​ظاهر موتورسوارِ جانی هالیدی[24] یا پیراهن های گلدار و شلوارهای دم پا گشادِ رابرت پِلَنت[25] فقط چند نمونه از تمام انواع سبک های لباس راک است. بنابراین به جای اینکه روی ظاهر کلّی استایل راک تأمل کنیم بهتر است به بررسی همه چیزهایی که پیرامون لباس راک درگردش است، بپردازیم. مثل لباس‌هایی که به نوبه خود استایل‌های مختلف سبک راک را تداعی می‌کنند، ، عناصر اصلی سبک لباس راک چه مردانه و چه زنانه و نیز چهره‌های برجسته در دنیای راک که سبک راک را به بهترین شکل به تصویر می‌کشند.  

نمونه ای از استایل زنانه راک
نمونه ای از استایل زنانه راک

استایل راک چیست؟

آنگونه که پیشتر اشاره شد، اگرچه تعداد زیادی استایل راک وجود دارد، اما همیشه میل به متفاوت بودن، وارد نشدن در یک قالب مشترک و پرهیز از قید و بندهای همرنگ دیگری شدن در آن‌ها وجود داشته است. همانطور که برخی گروه‌های انگلیسی مثل گروه بیتلز با کت و شلوار ظاهر می‌شدند گروه‌های گرانج مثل مودهانی[26] با ظاهرهای نامرتب نمایان می‌شوند یا برخی دیگر با کاپشن‌های سیاه موتورسواری عرض اندام می‌کنند؛ اینها نشان می‌دهد یک استایل راک وجود ندارد بلکه یقیناً تعداد زیادی استایل راک یافت می‌شود. 

گروه بیتلز
گروه بیتلز

تأثیرات اسلوبی سبک راک همچنین می‌تواند منشأ  اجتماعی داشته باشد، که این محلّ پیدایش  یا برخواسته از طبقه کارگر انگلیسی یا آمریکایی است، یا صرفاً محصول ذهنیتی معترض و یا ازتمایل به عدم پذیرش قوانین جامعه برمی آید؛و در تقابل با سبک‌های دیگر که از تلاقی دنیای موسیقی و دنیای مد به وجود آمده اند، قرار می‌گیرد. ترکیب این ریشه‌ها و تأثیرات اجتماعی بدان معناست که  سبک راک را نباید به عنوان یک موجود واحد و ساده در نظر گرفت بلکه به عنوان امری بسیار پیچیده تر شناخته می‌شود که به منظور ایجاد سبک‌های مختلف همچنان در حال تحول و  انشعاب به زیرشاخه های مختلف  است.

استایل‌های متعدد خرده فرهنگ راک

شلوار جین و تی شرت سفید، پیراهن با آستین‌های تاشده و بند شلوار، کت و شلوار با سایز متناسب و کاملاً آراسته، کاپشن چرمی سیاه یا حتی ظاهری بوهمی[27] که مورد غفلت و کم‌لطفی قرار گرفته است: همه این سبک‌ها می‌توانند به راک مربوط شوند. ما در مورد مدل مو، ریش بلند و پرپشت یا همان ریش سه روزه یا خال کوبی صحبت نخواهیم کرد زیرا همه این المان‌ها، عناصر فیزیکی هستند که می توانند بسیار محدود کننده باشند و برخی از قسمت‌های ریخت شناسی سبک راک را به حاشیه برانند؛ این هدف ما نیست.

مطمئناً، وقتی هم ظاهر و هم اندام مناسب داشته باشید، کار راحت تر می شود! به عنوان مثال، دیوید بکهام[28] گواه آن است؛ اگرچه در گذشته چندین نمونه ظاهر سوال برانگیز داشته است، توانسته است با انتخاب سبک راک، کلاس اجتماعی ‌اش را تغییر دهد و حتی ار آن فراتر رود.

دیوید بکهام در استایل راک
دیوید بکهام در استایل راک

شاید بعضی از استایل‌ها مانند استایل جیمز دین طبیعی‌تر و خودجوش‌تر به نظر می‌رسند، اما استایل‌های دیگری وجود دارد که بسیار دقیق‌تر هستند یا نیاز به ابزارهای بیشتری دارند. این موضوع  سبب می‌شود، این استایل‌ها در تعلّق افراد علاقه‌مند به دنیای سطح بالای تک دوزی مد باشد. اما به واسطه این طیف گسترده، تا زمانی که هدف نهایی احساس راحتی در لباس باشد، همگان می‌توانند در  حدّ و اندازه خود به این استایل دست یابند. استایل جیمز دین مثال خوبی است.

استایل راک جیمز دین
استایل راک جیمز دین

در مورد سبک های مرتبط با متال[29]، پانک یا حتی گوتیک[30]، می‌توان گفت که آنها گاهی  بسیار نزدیک به ظاهر راک  هستند: تیشرت گروه موسیقی، شلوار جین تنگ، کت چرمی، چکمه و … لباس‌ها گاهی با تغییرات شدیدتر و کمتر ِمرسوم، تقریباً مشابه هم هستند. در حقیقت، سبک‌های لباس مربوط به این جنبش‌های موسیقیایی می توانند به اندازه جنبش‌های موسیقی پرطرفدار باشند اما تأثیر مورد انتظار کاملا یکسانی ندارند. در اینجا، تنوع همچنان وجود دارد و فاصله زیادی بین طرفداران گرایندکور[31] که رویکردش اولویت خود نسبت به لباس است و طرفداران مد گوتیک با چکمه های بسیار بزرگ و با ظاهر کلّیِ بسیار کار شده،  وجود دارد.

نگرش راک خریدنی نیست !

آیا برای انتخاب استایل راک باید به  موسیقی راک گوش دهید؟ باید پسر بد یا موتورسوار باشید؟ پاسخ منفی است زیرا هر کسی می تواند لباس‌های متناسب با استایل راک بپوشد و آنچه را که می‌خواهد تظاهر کند. بدیهی است که ما هر روز بیشتر با مردمی در خیابان‌ها رو به رو می شویم که ظاهر راک دارند و احتمالاً فقط برخی از ترانه‌های موفقِ گروه های مشهوری مانند رولینگ استونز را از رادیو شنیده‌اند.

استایل راک
استایل راک

با این حال، هیچ چیز مانع نمی‌شود که هر فرد لباس دلخواه خود را بپوشد و هیچ چیز شما را مجبور نمی کند برای داشتن استایل راک، دایرة المعارف سبک راک  یا موتورسوار حرفه‌ای باشید. کاملاً برعکس، حتی اگر سبکی باشد که دوست دارید و احساس می‌کنید که این سبک مناسب شماست و برای شما ساخته شده است، می توانید آن را انتخاب کنید. با این حال، اصالت را نمی توان از هیچ جایی خریداری کرد و در جایی اگر شما با تقلیدی ساده انگارانه و یا تنها برای داشتن ظاهری جذاب  و باحال به پوشیدن لباس‌های سبک راک روی بیاورید، تنها استایلی جعلی به نظر خواهد آمد. بعضی مواقع، این واقعیت وجود دارد که بیش از حد نگران استایل خود نباشید تا بدون این حساسیت ها گاهی اصیل تر و در نتیجه راکری‌تر می شوید. 

اساساً، مهم این است استایل شما به گونه‌ای باشد که با خود سازگار باشید، درغیر این صورت ریسک شبیه یک دلقک شدن را می پذیرید و به زودی به خودنمایی متهم می‌شوید.

اجزای اصلی استایل راک

ظاهر راک که قبلاً مخصوص طرفداران راک و متال بود، در سال‌های اخیر به طور گسترده‌ای پرطرفدار شده است تا جایی که گاهی شیک‌تر و بیش‌تر به نظر می‌آید و  با انواع سلیقه ها سازگار شده است. برای مردان و زنانی که سبک راک را به نمایش می‌گذارند مدل‌های بسیاری از لباس‌ها و لوازم جانبی از لوازم ضروری است. در دوره‌ای چرم و رنگ سیاه از الزامات سبک راک بود و حتی این دو، هنوز پایه و اساس برخی سبک‌های دیگر هستند اما امروزه برای داشتن سبک راک دیگر چنین ضرورتی وجود ندارد.  

تأثیرات اسلوبی سبک راک همچنین می‌تواند منشأ  اجتماعی داشته باشد، که این محلّ پیدایش  یا برخواسته از طبقه کارگر انگلیسی یا آمریکایی است، یا صرفاً محصول ذهنیتی معترض و یا ازتمایل به عدم پذیرش قوانین جامعه برمی آید.

لباس‌های سبک راک

پارچه‌ها

چرم،ستاره پارچه‌های لباس‌های راک است. چرم در تولید و طراحی کت، کاپشن، چکمه، شلوار، شلوارک، دامن و حتی پیراهن بلند زنانه نیز استفاده می‌شود. معمولاً  لباس‌های چرم با دکمه‌های پِرِسی، زیپ یا حلقه، تکمیل و تزئین می‌شوند. بخاطر داشته باشید ظاهر سرتاپا چرم برای خود انتخاب نکنید. در کنار چرم می‌توانید از پارچه‌های جین، بافتنی و حتی پارچه‌هایی سبک مانند ابریشم، وال و دانتل نیز استفاده کنید (برای خانم ها).

رنگ‌ها

قطعاً سیاه! این رنگ برای سبک راک فوق العاده است… در مرحله دوم، جین خاکستری یا کارکرده نیز با ظاهر راک شما به خوبی هماهنگ می‌شود. شما می‌توانید همچنین از رنگ های دیگر به صورت جزئی در استایل خود استفاده کنید مانند قرمز، بژ، کِرِم، رنگ‌های متالیک و … 

پرفکتو یا کاپشن چرم سیاه

بی تردید پرفکتو، لباس کلاسیک راک است.این کاپشن پیشتر در آمریکا برای موتورسواران طراحی شده بود ولی امروز لباس پرطرفدار بسیاری از جوانان است. برای کسانی که این مدل را دوست ندارند یا احساس راحتی با آن ندارند می توانند کت جین بپوشند که خیره‌کنندگی و صلابت کمتری دارد. 

شلوار جین تنگ

شلوار جین تنگ و ترجیحاً مشکی و کارکرده که وجود آن در کمدهای لباس الزامی است و انتخاب این لباس برای خانم ها درست مثل آقایان صدق می‌کند.

کفش‌ها 

طیف گسترده‌ای برای انتخاب کفش وجود دارد؛ انتخاب‌های متعددی که شامل چکمه، نیم بوت (چکمه چلسی[33] و…) یا حتی کفش‌های مقاوم دکتر مارتینز[34] می‌شود. برای استایلی که هم غیر رسمی[35] و هم راک باشد، کفش دیزرت مناسب آقایان است. در مورد خانم‌ها، آنها برای رعایت استایل راک، به خصوص از نظر چکمه، از شیک‌ترین و عجیب‌ترین چکمه ها استفاده می کنند.

   گروه بیتلز- استایلی راک همراه با چکمه های چلسی
   گروه بیتلز- استایلی راک همراه با چکمه های چلسی 

  تیشرت

مدل‌های مختلف تیشرت در گستره‌ی استایل راک وجود دارند؛ برای نشان دادن سلیقه ‌تان می‌شود استایلی براساس تیشرتی از یک گروه موسیقی داشته باشید ، یا ممکن است یک تاپ رکابی برای نشان دادن عضلات و خال کوبی‌هایتان بپوشید، شاید هم شما با یک تیشرت گشاد برای داشتن استایلی راحت تر  کنار بیایید. 

عینک دودی

عینک دودی از وسایل ضروری برای استایل راک است و باعث می‌شود در عین حال خونسرد و سرکش به نظر برسید. عینک‌ها همچنین از شما در برابر آفتاب محافظت می‌کنند. 

روسری یا شال

روسری‌های شیک یا سرکش، هرچه که باشد روسری یا شال می‌تواند جذابیتی فوق‌العاده به استایل شما اضافه نماید. روسری یا شال  با انواع گسترده‌ای که دارد انتخاب‌های متعددی را برای شما به همراه دارد. روسری علاوه بر اینکه از شما در برابر باد محافظت می‌کند، از لوازم اساسی در کمد لباس یک طرفدار استایل راک است. 

کلاه

اگر استایل دندی (ژیگول و قرتی) یا کلاسیک را نیز دوست دارید، کلاه انتخاب مناسبی است اما کلاه مانند روسری، برای همه طرح مناسبی نیست.از سوی دیگر شما همیشه می‌توانید با یک کلاه بَنه یا بدون لبه یا کلاه کِپی شانس داشته باشید اما خیلی هم مهم نیست و مطمئناً زیبایی کمتری خواهد داشت. درهر صورت کلاه‌ها را به راحتی می‌توانید با لباس خود ادغام کنید.

نمونه هایی از استایل راک با عینک دودی، شال و کلاه
نمونه هایی از استایل راک با عینک دودی، شال و کلاه

پیراهن چهارخانه

استایل های گرانج[36] و استونر[37] و اسلاج باعث محبوبیت پیراهن چهارخانه در بین مردم شده بودند، پیراهن‌هایی که هیزم‌شکنان و طبقه کارگری امریکای شمالی قبلاً می پوشیدند. پیراهنی پرکاربرد و راحت برای پوشیدن. چیزی که تبدیل به یک المان کلاسیک برای سبک راک شده است.

استایل راک با پیراهن چهارخانه
استایل راک با پیراهن چهارخانه[38]

تعریف سبک راک وقتی ده‌ها شکل از آن وجود دارد دشوار به نظر می‌رسد: نگرش طبقه کارگری مانند جیمز دین ، ظاهر موتورسوارِ جانی هالیدی  یا پیراهن های گلدار و شلوارهای دم پا گشادِ رابرت پِلَنت  فقط چند نمونه از تمام انواع سبک های لباس راک است.

کمربند

انتخاب سگک کمربند به شکل جمجمه یا پوشیدن کمربند میخ‌دار یا کمربند با میخ‌های پرچ شده به شما کمک می‌کند ظاهری راک داشته باشید و راه حلّ ساده‌ای است برای تبدیلِ دور از افراط حالت کلاسیک به راک.

وصله‌ها و نشان‌ها

اگر طرفداران گروه تِرَش یا هوی متال‌ها تمایل دارند با تکه دوزی یک کت زیبا درست کنند، دیگران نیز می‌توانند برای نشان دادن ذائقه سبک محبوب خود از نشان یا تکه‌دوزی به صورت محتاطانه روی کت یا کیف استفاده کنند.

کیف‌ها

خرید کیف یک موضوع کاملاً شخصی است و شما آزادانه می‌توانید یکی از کیف‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما بدانید که وینتیج بسیار محبوب است، حتی برای کسانی که ظاهر راک دارند.

جواهرات

گوشواره، دستبند، گردنبند یا انگشتر با طرح جمجمه، از جواهرات قابل استفاده در سبک راک است. الگوهای متنوع جواهرات امکان ارائه طرح‌های فانتزی و اصیل را فراهم می کند. جواهرات ظریف یا برعکس بسیار چشمگیر، ابزاری برای انتخاب استایل راکِ اعتراضی هستند.

تتوها و خالکوبی‌ها:

مدتها پیش خال‌کوبی مختص ملوانان و محکومان بود. و بی‌تردید روزی فرا خواهد رسید که افراد بدون خال‌کوبی نادر خواهند بود. با این وجود دو توصیه داریم: اگر تتوی زیبایی روی بازوی خود دارید، آن را به نمایش بگذارید و اگر  تتو ندارید و واقعاً – نه برای همرنگ جماعت شدن – دوست دارید داشته باشید ، فقط یک تتو روی بازوی خود طراحی کنید.

نمونه هایی از استایل لباس ستارگان راک

جمع بندی بر استایل راک

در این مقاله دیدیم که وقتی صحبت از لباس پوشیدن می شود چیزی به نام سبک راک منحصر به فرد راک وجود ندارد. شما با توجه به سلیقه موسیقیایی، با توجه به شخصیت‌هایی که الهام‌بخش شما هستند یا گروه‌ها یا خوانندگانی که طرفدار آنها هستید، آزادانه می توانید لباس های خود را انتخاب کنید. راک بودن در حقیقت داشتن سبک خاص خود و عدم توجه به دیگران است. شماچطور؟ لباس شما چیست؟ سبک راک شما چیست؟

آشنایی با دنیای خرده فرهنگ راک
آشنایی با دنیای خرده فرهنگ راک

همچنین بخوانید:خرده فرهنگ گوت، جهانی غنی در عین حال تاریک از همین مترجم 

همچنین بخوانید:مد دهه ۷۰ منبع الهامی ماندگار در دنیای مد از همین مترجم 

همچنین بخوانید:استایل دهه ۹۰، نشانه‌هایی از یک بازگشت از همین مترجم 


[1]– https://rockcity.fr/blog/style-rock/

[2] -https://stylee.fr/style-rock/

[3] -Par édition de rockcity / 5 AVRIL 2020

[4]– Cindy Toscano / 18 Nov 2018

[5]– style rock

[6]– Rock ‘n’ roll

[7] -jazz

[8] -blues

[9] -Country

[10]– Elvis Presley  و یکی از چهره های شاخص قرن بیستم خواننده  راک و هنرپیشه آمریکایی

[11] -Chuck Berry خواننده، ترانه‌سرا و گیتاریست آمریکایی بود که به‌عنوان یکی از پیشگامان موسیقی راک اند رول شناخته می‌شود

[12] -Little Richard آهنگ‌ساز، خواننده، ترانه‌سرا و موزیسین آمریکاییبود او جزو تأثیرگذارترین افراد در موسیقی راک بوده‌است   

[13] -Bill Haley  موسیقی‌دان راک اند رول اهل ایالات متحده آمریکا بود. او از سوی بسیاری به‌عنوان نخستین هنرمندی که راک‌اندرول را در اوایل دهه ۱۹۵۰ محبوب کرد، شناخته می‌شود.

[14]– Led Zeppelin گروه موسیقی راک انگلیسی که در سال ۱۹۶۸ در لندن تأسیس شد. از این گروه به عنوان پیشوای سبک هوی متال و بزرگترین گروه هارد راک تاریخ یاد می شود.

[15] -Beatlesگروه معروف انگلیسی راک / پاپ که گروه شان شامل جان لنون، پل مک‌کارتنی، جورج هریسون، و رینگو استار می‌شد و در دهه ۱۹۶۰ فعالیت موسیقی خود را آغاز کردند.

[16]– Rolling Stones گروه راک انگلیسی است که در سال ۱۹۶۲ تشکیل شد. 

[17]– Punk نام سبکی از موسیقی راک و جنبش ضدّ نظام حاکم است که در اواسط دههٔ ۱۹۷۰ میلادی متولّد شد.

[18]– hard rockهارد راک یا هوی راک یکی از زیرشاخه‌های موسیقی راک است که ریشه در سبک‌های سایکدلیک راک و گاراژ راک دارد. اصوات این‌گونهٔ موسیقی به شکلی آشکار از صداهای راکِ معمول سنگین‌تر و خشن‌تر هستند.

[19]– Garage rock 

یکی از فرم‌های ابتدایی موسیقی راک اند رول است که اولین بار حدود سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ در آمریکا و کانادا محبوبیت یافت.

[20]– Glam rock یکی از زیرشاخه‌های موسیقی راک و پاپ است که اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی در بریتانیا ظهور کرد. از مؤلفه‌های این سبک آمیختن مد و موسیقی همراه با آرایش غلیظ و پوشیدن لباس‌های پرزرق‌وبرق و پوتین‌های پاشنه‌بلند است.

[21]– Sludge metal یکی از زیرشاخه های موسیقی هوی متال است.

[22] -Thrash metal

 به‌عنوان اصلی‌ترین سبک مشتق از هوی متال شناخته می‌شود. گیتاری پرخاش‌گر، سرعتی، تکنیکی، جوی سنگین که عموماً چیزی ناموزون و فراتر از ملودی می‌نوازد.

[23]– James Dean هنرپیشه آمریکایی هالیوود

[24]– Johnny Hallyday  خواننده سرشناس فرانسوی

[25]– Robert Plantخواننده و آهنگساز راک انگلیسی که بیشتر به خاطر ایفای نقش در گروه لد زپلین شهرت دارد. او به خاطر خلق صدایی نو در موسیقی راک در اواخر دهه ۶۰ میلادی که به الگویی برای خوانندگان راک و متال تبدیل شد بارها عنوان مهم‌ترین خواننده راک تاریخ را دریافت کرده‌است.

[26]– Mudhoneyگروه موسیقی راک آمریکایی که در سال 1988 تاسیس شد

[27]– look bohème

[28]– David Beckham

[29]– Metal

هِوی متال که گاه به‌سادگی متال خوانده می‌شود، زیرگونه‌ای از موسیقی راک است که به عنوان یک سبک تعریف‌شدهٔ موسیقی در دههٔ ۱۹۷۰ پا به عرصه گذاشت.

[30]– Gothique مد گوتیک به سبک لباس پوشیدنی گفته می‌شود که توسط اعضای خرده‌فرهنگ گوت استفاده می‌شود. تاریکی، قدیمی بودن و بعضی اوقات بدن نمایی از ویژگی‌های این سبک است.

[31]– Grindcسبکی خشن از موسیقی است که در اواسط دهه ۱۹۸۰ ایجاد شد که از ترکیب سبک‌هایی مانند ترش متال و هاردکور پانک ایجاد شد.

[32] -https://stylee.fr/style-rock/

[33]– Chelsea boots

[34]– Dr Martens

[35]-Casual

[36]– Grunge یکی از زیرشاخه‌های موسیقی آلترنتیو راک است که در اواسط دههٔ ۸۰ میلادی در کشور آمریکا پدید آمد.

[37]-Stoner rock  یکی از زیر شاخه های موسیقی راک که در دهه 90 بسیار پرطرفدار شد

[38]– https://www.commeuncamion.com/2014/03/07/10-pieces-pour-un-look-rock/

[39]– Axl Rose خواننده و ترانه سرا آمریکایی است. او بیشتر به عنوان تنها عضو ثابت و یکی از بنیانگذاران گروه راک نامدار گانز ان روزز شناخته می‌شود.

[40] -Mick Jagger سِر مایکل فیلیپ «میک» جَگِر دارندهٔ لقب افتخاری سِر، خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کنندهٔ موسیقی و فیلم و بازیگر انگلیسی است. او بیشتر شهرت‌اش را در جایگاه خوانندهٔ گروه رولینگ استونز کسب کرده‌است.

آرایش اغراق‌آمیز
معیار ارزشیابی مد پایدار چیست؟

نظرات (3)

  1. پینگ بک: بازگشت شنل به دنیای مد - فروشگاه اینترنتی رزمد مد شنل شِنِل

  2. پینگ بک: زنجیرها : ماسک هایی که از شما جدا نمی شوند. - فروشگاه اینترنتی رزمد

  3. Abolkhan

    واقعا مطلب مفید و خوبی بود و به شدت لذت بردم مرسی ازتون که این فضا رو برای ما اشناتر میکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها