پارچه‌های مناسب زمستان و پاییز

پارچه ‌های مناسب زمستان و پاییز

پارچه‌ های مناسب زمستان و پاییز: بهترین انواع پارچه که با استفاده از آنها می توانید به جنگ سرما بروید.

منبع:‌لِوان تکس[1]

مترجم: هدا فهیم

تخمین زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پارچه‌ های مناسب زمستان و پاییز: برای همگی ما زمستان سردترین فصل سال است، بسیاری از ما این فصل را بخاطر برف و آب و هوای خاصش دوست داریم ولی باید مواظب سرماخوردگی هم باشیم. اگر تاکنون از تمامی انواع پارچه برای بهار، تابستان و پاییز استفاده کرده اید.

اما برای زمستان شرایط فرق می کند. شما باید از لباس هایی با پارچه‌های مقاوم در برابر سرما استفاده کنید تا بتواند دمای بدن شما در حد متناسبی نگه دارد.معمولا ًیافتن مقاوم ترین پارچه در برابر سرما و هماهنگ کردن آن با سایر لباس‌هایتان به نحو مطلوب یک چالش است. اما اصلا ًجای نگرانی نیست، چون در این متن ما به شما کمک می‌کنیم تا پارچه ‌های مناسب زمستان و پاییز را انتخاب کنید و ظاهری باوقار داشته باشید.

پارچه ‌های مناسب زمستان و پاییز

پشم

این نوع پارچه برای استفاده در کت، کلاه، دستکش و پتو پیشنهاد می شود و می تواند به خوبی دمای بدن شما را حفظ کند. اما باید مواظب تماس طولانی مدت آن با پوست بدنتان باشید چرا که ممکن است باعث خارش شود. اگر می خواهید چند لایه لباس بپوشید، پارچه ی پشمی باید آخرین لایه ی لباستان باشد تا هم در طراحی و ظاهر کت به چشم بیاید، هم از پوستتان محافظت کرده باشید و هم دمای بدنتان را مدت طولانی تری حفظ کنید.

پارچه ‌های مناسب زمستان و پاییز- بلوز پشمی مرلین مونرو

پارچه ‌های مناسب زمستان و پاییز- بلوز پشمی مرلین مونرو

پنبه

پنبه یکی از پارچه هایی است که بیشترین کاربرد را دارد و استفاده از آن هم عمدتا به نوع لباس، رنگ، و طراحی آن بستگی دارد. اگر به پارچه های پلی استری حساسیت دارید، می توانید از پارچه های پنبه ای ضخیم استفاده کنید. این پارچه ها به خوبی می توانند سرما را از شما دور کرده و بدنتان را گرم نگه دارند. البته باید مواظب باشید که لباس‌های پنبه ای خیس نشوند چون ضخامت آنها زیاد است به سختی خشک خواهند شد.

پارچه ‌های مناسب زمستان و پاییز-پیراهن پنبه‌ای

پارچه ‌های مناسب زمستان و پاییز-پیراهن پنبه‌ای

استفاده از ژاکت ها، بوت‌ها، صندلی‌ها و مبلمان چرم طبیعی یا مصنوعی برای افرادی که موافق استفاده از چرم طبیعی نیستند در جامعه بسیار رایج است. این نوع پارچه برای حفظ دما و حتی تولید حرارت وقتی در تماس با پوست است گزینه‌ای بسیار عالی است.

نایلون

مهمترین ویژگی این پارچه ها این است که خیلی سریع خیس و خشک می شوند. این ویژگی باعث می شود که استفاده های متنوعی داشته باشند. همچنین این نوع پارچه ها دمای بدن را بخوبی حفظ کرده و فرد را گرم می کنند، با این حال برای اینکه بتوانند به بهترین نحو ممکن گرما را نگه دارند بایستی با دیگر انواع پارچه در لباس استفاده شوند. معمولا ً لباس‌هایی که در آنها از نایلون استفاده می شود از تعداد لایه‌های کمی تشکیل شده و آن لایه ی در تماس با بدن نیز معمولا ً نایلون است.

بیشتر بخوانید: کوکو شنل، فلسفه‌ شیک‌بودن در نهایت سادگی

پلی‌استر

این الیاف مصنوعی به منظور حفظ دمای بدن تولید شده‌اند و مانع از عبور هوا می‌شوند. هر قدر پارچه ی پلی‌استر ضخیم تر باشد راحت‌تر می تواند بدن را گرم نگه دارد. اگر میخواهید خواب راحتی داشته باشید، کیسه‌های خواب تولید شده از پارچه های پلی‌استری بهترین و راحت ترین گزینه برای مکان های سرد هستند .علاوه بر این لباس‌های پلی استری بسیار شیک بوده و می توانید استایل عالی با آنها بسازید. البته باید مراقب لک شدن این نوع لباس‌ها بود چون لکه ها به سختی از روی این نوع پارچه پاک می‌شوند.

 پارچه های پنبه‌ای به خوبی می توانند سرما را از شما دور کرده و بدنتان را گرم نگه دارند. البته باید مواظب باشید که لباس‌های پنبه ای خیس نشوند چون ضخامت آنها زیاد است به سختی خشک خواهند شد.

چرم

استفاده از ژاکت ها، بوت‌ها، صندلی‌ها و مبلمان چرم طبیعی یا مصنوعی برای افرادی که موافق استفاده از چرم طبیعی نیستند در جامعه بسیار رایج است. این نوع پارچه برای حفظ دما و حتی تولید حرارت وقتی در تماس با پوست است گزینه‌ای بسیار عالی است. با این حال تنها نقصی که این نوع پارچه دارد این است که بسیار حساس است. سطح چرم باید مدام تمیز شده و با آن با احتیاط رفتار کرد.

بیشتر بخوانید: الیاف و پارچه‌های سازگار با محیط زیست

فلانل[2]

این نوع پارچه بسیار مناسب پیژامه، کت، و پیراهن‌های فلانل است چرا که نرم و لطیف و بسیار راحت می باشد. در برخی مواقع مانند زمستان، همراه با دیگر لباس‌هایی که برای ظاهر خود انتخاب می کنید این نوع پارچه می تواند گزینه ی مناسبی باشد چرا که می توانید دو لایه ی پارچه را با یک کت فلانل ترکیب کرده و مانع ورورد باد سرد زمستانی میان لباس‌هایتان شوید. البته شما باید حسابی مراقب خیس شدن فلانل باشید چرا که این نوع پارچه ها وقتی خیس شوند بسیار سنگین خواهند شد.

ابریشم

اگر بخواهید یک پارچه‌ی لوکس دیگر در کنار لباس‌های چرم زمستانی استفاده کنید، ابریشم بهترین گزینه برای شماست و استایل بسیار شیکی برای شما فراهم خواهد کرد. اگر چه که این پارچه عایق خوبی در برابر باد است، اما نمی تواند گرمای بدن را به خوبی حفظ کند. بنابراین بهتر است همراه با دیگر پارچه‌ها مانند یک کت پلی استر یا روسری پنبه‌ای استفاده شود.

ناتالی پورتمن در پیراهن ابریشمی مارک دیور

ناتالی پورتمن در پیراهن ابریشمی مارک دیور، مراسم اسکار

[1]https://levan-tex.com/discover-the-best-fabrics-to-fight-the-cold-winter/

[2] – پارچه ای لطیف و سبک که از پنبه یا پشم بافند.فرهنگ معین.

کوکو شنل
نمادپردازی در آیین عاشورا

نظرات (3)

  1. پینگ بک: روانشناسی مد - فروشگاه اینترنتی رزمد مجله مدمگ رزمدمگ مد و روانشناسی

  2. پینگ بک: گرایش‌های مد پاییز و زمستان - فروشگاه اینترنتی رزمد مد پاییز و زمستان مجله مدمگ مجله مد رزمد

  3. پینگ بک: انواع کلاه : چهارده نوع کلاهی که باید داشته باشید. - فروشگاه اینترنتی رزمد مُدمَگ فروشگاه رُزمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها