همه چیز درباره استایل خیابانی

همه چیز درباره استایل خیابانی[1] مردانه

مروری بر مُد خیابانی و راهنمایی برای داشتن استایل خیابانی مردانه

منبع: بُن گُل[2]

نویسنده: ویانی[3]

مترجم: نسرین لیری[4]

تخمین زمان مطالعه:۸ دقیقه

در این نوشته، می‌خواهیم در مورد سبک خاصّی صحبت کنیم: لباس‌های خیابانی، ضمن اینکه همه چیز درباره استایل خیابانی مردانه را وارسی کنیم. مطمئن باشید، ما قصد نداریم شما را با کلیپی از موسیقی رپ دهه ۹۰ سرگرم کنیم که خوانندگانش شلوارهای گشاد به پا، کلاه بر سر و زنجیر دور گردن دارند ! سبک “اوباش آمریکایی”[5] را فراموش کنید چرا که از مدت ها پیش طرد شده و طرفداران سرسختش آن را رها کرده‌اند. سبک لباس‌های خیابانی توانسته است دوره‌های زمانی بسیاری را پشت سر بگذارد و امروز موفقیت حقیقی خود را با جذب بخش بزرگی از عموم جامعه پیش روی خود ببیند.

مبانی اساسی جنبش لباس‌های خیابانی “اعتبار”، “اصالت” و “آزادی” است. ارکانی که در همه دوره‌های تحوّلِ این جنبش آن را همراهی کرده‌اند و امروز نیز همچنان معتبر هستند.

ژان میشل باسکی-نخستین دیوارنگارگرِ امریکایی افریقایی تبار در دهه ۸۰ که در سن ۲۷ سالگی به دلیل مصرف مواد از دنیا رفت. استایل خیابانی

خاستگاه مُد خیابانی

اواسط دهه ۷۰ با ظهور فرهنگ شهری و ابعاد مختلفش از جمله رواج ورزش‌های تخته‌ای مثل اسکیت‌سواری و موج سواری، پیدایش موسیقی‌های نوین چون پانک[6] ، هیپ هاپ[7] و هنر شهری مانند دیوارنگاری  در آمریکا، سبک و استایل  لباس‌های خیابانی پدیدار شد.

سبک لباس خیابانی، همانطور که از نام آن پیداست، زاده خیابان است و به سبب انگیزه‌ی جوانان محله‌های فقیر ظهور یافته است.این سبک به گونه‌ای از “بیان”  بدل شد که بواسطه‌ی آن، جوانان تعلقشان به فرهنگی خاصّ را نشان می‌دادند و همچنین بر فردیتشان در جامعه‌ای که آنها را به حاشیه‌نشینی می‌راند تأکید می‌کردند.این جوانان چون توان مالی زیادی نداشتند، نمی‌توانستند از لباس های برند استفاده کنند بنابراین دست به کار شدند و از آنچه در اختیار داشتند سبک خاصّ خودشان را ایجاد کردند:‌همان استایل مشهور خیابانی مردانه !

مؤلفه‌ی“آزادی” که بن‌مایه‌ی لباس‌های خیابانی است، تنوع در این سبک را تسهیل می‌کند. به این ترتیب مردم از اجزای اولیه‌ی کمدهای لباس خود وام می‌گیرند. و اینگونه می‌شود که دو نفر با سبک لباس خیابانی، می ‌توانند ظاهر متفاوتی داشته باشند.

در این سبک،‌«لباس» دیگر در نوع خودش مهم نبود بلکه آنچه اهمیت داشت شیوه‌ی پوشیدن آن بود. این موقعیّتی بود که جوانان را ترغیب می‌کرد تا حدّ ممکن خلّاق باشند و برانگیزنده‌ی معیارهای جدید شهری شوند.

بیشتر بخوانید: کوکو شنل: فلسفه‌ شیک‌بودن در نهایت سادگی

مبانی اساسی جنبش لباس‌های خیابانی “اعتبار”، “اصالت” و “آزادی” است. ارکانی که در همه دوره‌های تحوّل این جنبش آن را همراهی کرده‌اند و امروز نیز همچنان معتبر هستند.

این سبک در دهه‌ی ۹۰ وارد فرانسه می شود و به برکت، فیلم‌هایی مانند ” نفرت” [8]، برندهایی مانند کام ۸ [9] یا رانگ[10]و نیز پیدایش جنبش رپ ([11]NTM و IAM[12]) ، فرهنگ شهری و سبک لباس‌های خیابانی به سرعت مورد توجه عموم قرار می‌گیرد.

استایل خیابانی مردانه از سال ۲۰۰۰ متحول شده اند و چه بهتر!

لباس‌های خیابانی، مانند روزهای نخستین خود، دیگر مختص به فرهنگ جوانان هرج و مرج طلب و ضدّانطباق نیست. بلکه گروه های سنی بالاتر نیز به این سبک علاقه‌مند شده‌اند و حتی این سبک همه‌ی طبقات اجتماعی را تحت سیطره خود درآورده است.

تحوّل سبک‌های خیابانی

استایل خیابانی، از زمان پیدایشش، در خیابان‌ها تا تأثیراتش در مجموعه‌های سری دوزی‌خانه‌های مد لوکس، به طور شگفت انگیزی “پیشرفت” داشته است. سبکی که به شکلی منسجم تحوّل یافته و در دوره حاضر به بلوغ رسیده است.در این میان، برخی از برندهای لباس خیابانی خود را به اندازه کافی مورد نقد قرار ندادند و درنتیجه کم کم از یاد رفتند، در حالی که بسیاری دیگر ازآنها از گذشته تا امروز همچنان باقی مانده‌اند.

سبک لباس خیابانی، همانطور که از نام آن پیداست، زاده خیابان است و به سبب انگیزه‌ی جوانان محله‌های فقیر ظهور یافته است.این سبک به گونه‌ای از “بیان”  بدل شد که بواسطه‌ی آن، جوانان تعلقشان به فرهنگی خاصّ را نشان می‌دادند و همچنین بر فردیتشان در جامعه‌ای که آنها را به حاشیه‌نشینی می‌راند تأکید می‌کردند.

در اصل،استایل لباس‌های خیابانی با لباس‌های گشاد تعریف می شود: شلوار جین “گشادؚ جیب دار” [13]، تی شرت XXL  با آستین هایی که بلندی آن تا پایین آرنج می‌رسد، هودی‌های کلاه دار با حلقه آستینی که ۱۰ سانتی متر بعد از شانه شروع می شود…

سبکی که با کفش‌های کتانی بزرگ و کلاه، کامل می شود. اما خیلی زود، برخی مانند اسکیت‌بازهای کالیفرنیایی با شلوار جین اسکینی[14]ترجیح دادند، شلوار جین تنگ‌تری برای استایل خود انتخاب کنند. به این ترتیب این سبک بتدریج تحول خود را آغاز می کند.

در حقیقت، مؤلفه‌ی “آزادی” که بن‌مایه‌ی لباس‌های خیابانی است، تنوع در این سبک را تسهیل می‌کند. به این ترتیب مردم از اجزای اولیه‌ی کمدهای لباس خود وام می‌گیرند. و اینگونه می‌شود که دو نفر با سبک لباس خیابانی، می ‌توانند ظاهر متفاوتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: نمادپردازی در آیین عاشورا

امروزه، مجموعه‌های  لباس‌های خیابانی با برش‌های چسبان و با استفاده از پارچه‌های زیبا و توجّه به جزئیات اعمال شده در دوخت لباس‌ها بسیار پرطرفدار شده اند. سادگی، جایگزین چاپ‌های گسترده و متداول در جای‌جای لباس، می‌شود. همچنین، با بررسی سبک لباس‌های خیابانی ، ما بیش از پیش متوجه ارتباط بین لباس‌های خیابانی و لباس‌های کار می شویم.

بتدریج، مشتری‌های این سبک متنوع شده اند: لباس‌های خیابانی، مانند روزهای نخستین خود، دیگر مختص به فرهنگ جوانان هرج و مرج طلب و ضدّانطباق نیست. بلکه گروه های سنی بالاتر نیز به این سبک علاقه‌مند شده‌اند و حتی این سبک همه‌ی طبقات اجتماعی را تحت سیطره خود درآورده است.این سبک مدّت‌هاست خیابان‌ها را ترک کرده تا بوتیک‌های سطح بالای بزرگترین پایتخت‌ها را در محاصره خود درآورد. بنابراین شیوه‌ی لباس پوشیدن به سبک لباس‌های خیابانی می تواند گران هم تمام شود.

استایل لباس‌های خیابانی با لباس‌های گشاد تعریف می شود: شلوار جین “گشادؚ جیب دار” تی شرت دوایکس لارج  با آستین هایی که بلندی آن تا پایین آرنج می‌رسد، هودی‌های کلاه دار با حلقه آستینی که ۱۰ سانتی متر بعد از شانه شروع می شود…

در ادامه، راهنمایی در اختیارتان قرار می‌گیرد که در انتخاب جزئیات مناسب برای داشتن استایلی خیابانی و آراسته شما را کمک خواهد کرد.   

از کجا شروع کنیم؟ الزامات استایل خیابانی مردانه

سه چیز پایه‌های یک لباس سبک خیابانی را تشکیل می دهد: سویشرت‌ها (پولیور گرمکن)، کفش‌های کتانی و کلاه. برای شروع بهتر، روی این سه اِلمِان متمرکز شوید:

سویشرت (هودی) با یا بدون کلاه

از لحاظ تاریخی  سویشرت کلاه دار  (یا پولیور گرمکن)، که هودی[15] هم نامیده می‌شود، از ابتدا همراه لباس‌های خیابانی بوده است. با یا بدون زیپ مرکزی، همیشه سادگی و تک‌رنگ بودن لباس را در این سبک ارجح بدانید.

از چاپ طرح‌های خیلی بزرگ روی لباس خودداری کنید. اگر یک تیشرت زیبا پوشیدید، برای نشان دادن زیباییش تردید نکنید که زیپ هودی خود را باز بگذارید.وقت‌های دیگر زیپ سویشرت خود را تا انتها و کامل ببندید. همچنین توجه داشته باشید که حتماً استایل خود را از استایل “اراذل واوباش” دور نگه دارید و برای این منظور کلاه هودی را استفاده نکنید.

سویشرت از خانه مد استاندارد [16]-استایل خیابانی مردانه

درمورد سویشرت‌های یقه‌گردِ بدون کلاه، به قسمت‌های نهایی آن توجه کنید. یقه نباید خیلی به گردن نزدیک باشد و باید کاملاً روی قسمتی که ابتدای شانه از آنجا شروع می‌شود قرارگیرد.. بررسی کنید سرآستین‌های  روی آستین‌ها و نوار کشبافِ پایین هودی یا سویشرت نه خیلی بلند و نه خیلی سفت باشد.

برای اطمینان، چندین بار پشت سر هم دستان خود را بالا و پایین بکنید. اینکه سویشرت به شکل اصلی خود برمی‌گردد و سرآستین‌ها و قسمت پایین سویشرت به درستی در جای خود قرار می گیرد را خوب وارسی کنید.در زیر یک سویشرت یقه‌گرد بدون کلاه می توانید پیراهن دکمه‌داری که دکمه‌های آن تا بالا بسته‌ شده، بپوشید. در این حالت، مدلهایی از پارچه‌هایی که روی آنها  کارشده است را انتخاب کنید. (مانند: سرآستین‌های بافتنی، سویشرت‌هایی که پشت آرنجشان با چرم تکه دوزی شده است و نمونه های دیگر). برندهای پیشنهادی: کارهارت[17] ، مونوپریکس[18]، یونیکلو[19].

نمونه ای از سویشرت و هودی استایل خیابانی [20]

اسنیکرها یا کفش‌های کتانی

از دیگر نمادهای استایل خیابانی کفش های ورزشی اسنیکر است و برای دوستداران لباس‌های خیابانی این دل‌مشغولی وجود دارد که آنها را جمع آوری و مجموعه درست کنند. برندها به شیوه‌ای کم و بیش منطقی، در این مورد پیشنهادهای خارق العاده‌ای دارند. در اینجا برای کمک به شما چند توصیه داریم تا این آیتم برای شما کاملاً شفاف شود.برای شروع و جلوگیری از اشتباه، به سراغ مشهورترین برندهایی که مدل های نمادین با قیمت‌های مقرون به صرفه عرضه می‌کنند، بروید.


حتما مطالعه کنید: راهنمای خرید کفش مردانه


نایک[21] سه سبک “ویژه” ارائه می دهد: “نایک بلیزر”[22] ساق‌دار و بدون ساق نمونه های عالی و مناسب با هر نوع شلواری  هستند.

اسنیکر بدون ساق ایرفورس‌وان نایک“Air Force1” ،به رنگ سفید یکدست، از ملزومات زیربنایی برای داشتن استایل خیابانی است.(از انتخاب مدل ساقدار چسبدار همین کفش خودداری نمایید !)

و در آخر، اسنیکر مدل ایرمکس وان نایک “Air Max1”  مجموعه‌ی شما را کامل می کند که با کفی حبابدار خود از کتونی‌های دیگر شما متمایز می شود.

شمامی‌توانید با اطمینان به سراغ  کاتالوگ  برند “ونس”[23] بروید. ترجیح ما مدل Era  از این برند است. مدلی که می‌شود آن را در هر زمانی به راحتی با شلوارک و یا شلوار در  رنگهای مختلف موجود بپوشید.

برای خرید کتانی ونس از فروشگاه رزمد کلیک کنید. 

اگر به دنبال مدلی هستید که “شیک‌تر” و در عین حال ویژگی “سبک خیابانی” آن کمرنگ‌تر باشد، برند نشنال استاندارد[24] را پیشنهاد می کنیم. این برند اسنیکرهایی با خطوط ظریف (حتی برای مدل های ساق دار !) و همچنین با کیفیتِ ساخت بی‌عیب و نقص و طراحی تمیز ارائه می‌دهد.

نمونه ای از اسنیکر، طراحی برند نشنال استاندارد-استایل خیابانی

نمونه ای از اسنیکر، طراحی برند نشنال استاندارد[25]

به طور کلی، در انتخاب اسنیکر از رنگ های “پرزرق و برق” و مدل های بسیار بزرگ خودداری کنید. اسنیکرها باید در لباس شما محو شوند و جلب توجه نکنند. مراقب باشید ! پس از اولین خرید، می‌توانید به راحتی در دام بیفتید و بدون اینکه حتا متوجه شوید، دست به جمع آوری یک مجموعه از اسنیکرها بزنید. از همین الان ما به شما هشدار می دهیم…

کلاه

کلاه از لوازم جانبی ضروری برای استایل خیابانی است. به این سه سبک کلاه دقت کنید: کلاه کلاسیک با لبه‌ای صاف، اسنپ‌بک[26] و کلاه 5-panel.

کلاه از لوازم جانبی ضروری برای استایل خیابانی

کلاه از لوازم جانبی ضروری برای استایل خیابانی

جی- زی[27] با کلاه نیو یانکیز[28] – بی شک یکی از کسانی که در گسترش این مدل نقش بسزایی داشته است همین خواننده رپ است که حتی مجله نیویورک تایمز هم در باره تاثیر جی- زی صحبت می کند

کلاه کلاسیک با لبه صاف

می توان گفت این مدل کلاه، مرجعی برای کلاه‌های سبک خیابانی است. برند ” نیو اؚرا”[29] این نوع کلاه را با مدل نمادین خود: “۵۹ پنجاه” Fifty59 رایج کرده است. بیشترشان، دارای برودری دوزی آرم‌های اختصاری  لیگ‌های بیس‌بال آمریکایی (MLB)، هاکی روی یخ (NHL)، بسکتبال (NBA) یا فوتبال آمریکایی (NFL) است.

شرکت نیو اؚرا نیز با این مدل با بسیاری از برندهای لباس خیابانی همکاری کرده است. این سبک کلاه‌ها با اندکی دست‌کاری، بیشتر از مدلهای کلاسیک طرفدار دارند.در هر صورت، حتماً کلاهی دارای مدلی “رسمی” ، با یک آرم ساده و رنگ‌های کلاسیک انتخاب کنید (به طور جدی از انتخاب کلاه‌هایی با لبه‌هایی منقش به برودری دوزی مار و طرح های خیلی بزرگ بپرهیزید). به خاطر داشته باشید، کلاهی که انتخاب می‌کنید باید به گونه ای باشد که بتوانید آن را در زندگی روزمره خود بپوشید.

به اندازه کلاه توجه کنید ! همانطور که کلاه خیلی کوچک  به سرعت شما را معذب می‌کند، شاید کلاه خیلی بزرگ هم شما را مضحک جلوه دهد. معمولاً، سایز کلاه روی برچسبی از جنس مکرون، بر روی لبه کلاه مشخص شده است. مطابق با رسم موجود، جدا کردن این برچسب ممنوع است. اما اگر شما به این رسم پایبند نبودید ما سرزنشتان نمی کنیم.

 کلاه اسنپ‌بک

با گذر سال‌ها، کلاه اسنپ‌بک، کلاه کلاسیک را تحت الشعاع قرار داد. تنها تفاوت بین این دو مدل در این است که کلاه اسنپ‌بک در پشت سر قابل تنظیم است. این طراحی بر مشکل پیدا کردن کلاه با سایز مورد نظر نقطه پایانی است. برای اینکه این کلاه را در استایل خود بگنجانید، خرید مدل “رسمی” آن بسیار مهم است.

کلاه اسنپبک-استایل خیابانیکلاه اسنپبک از برند Only NY امریکایی [30]-استایل خیابانی

برندهای نیو اؚرا و میشل اند نس [31] متخصص کلاه‌های اسنپ‌بک با لوگوهای اختصاری تیم‌های ورزشی امریکایی هستند. با وجود این، بهتر است شما، برندهای خیابانی مانند “Only NY”، “HUF”[32] یا حتی “Quiet Life”[33] که خط تولید اختصاصی  اسنپ‌بک را در اختیار دارند بر برندهای دیگر ترجیح دهید.

استایل خیابانی مردانه – کلاه اسنپبک برند [HUF [34 – کلاه اسنپبک [Quiet Life [35

کلاه پنل فایو 5-PANEL

همانطور که از نام این کلاه پیداست، این کلاه متشکل از پنج تکه است (قسمت جلویی، دو بخش در دوطرف کلاه و دو بخش بالای کلاه)، که به هم دوخته می شوند. این کلاه هم مانند اسنپ‌بک دارای نوار تنظیم اندازه در پشت سر است. این مدل کلاه در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و موفقیت بسیار بزرگی را پیش روی خود می‌بیند.

اگر در مورد شکل آن شک دارید ، دوباره فکر کنید! اگر الگوی تکراری “اوباش آمریکایی” را کنار بگذاریم، هیچ کلاهی شیک‌تر از فایو پنل  5-PANELوجود ندارد. برندهایی مانند Norse Projects[36]، [37]Moupia و [38]I Love Ugly در تولید کلاه با استفاده از چاپ‌های اصیل و ترکیب پارچه‌های جذاب هر بار ما را شگفت‌زده می کنند. مدل کلاه هر چه باشد ، روی کیفیت ساخت نیز توجه نمایید: دوخت‌ها، نوار ضد تعریق که در قسمت پیشانی قرار می گیرد (مراقب باشید این نوارسفید نباشد زیرا اثر عرق به سرعت روی آن معلوم می‌شود)، بلندی نوار تنظیم (چرمی و سگک‌دار آن را زیباتر می‌سازد) …

در پایان اضافه می‌کنیم که برای پوشیدن کلاه دو روش وجود دارد: گذاشتن نقاب کلاه در جلو و یا در پشت سر.آن روشی که لبه‌ی کلاه را در یک‌طرف سر قرار می‌دهندمختصّ خوانندگان رپ است و برای استایل خیابانی قابل مذاکره نیست.

تیپمان را چگونه تکمیل کنیم؟

گذشته از اسنیکرها، کلاه و سویشرت، بخش دیگری نیست که ”نمادی” از لباس‌های خیابانی باشد. بقیه‌ی لباس شما تا حدّ زیادی شامل لباس‌های قدیمی‌تر می‌شود. با این حال، تأثیر ویژگی “خیابانی بودن” در شیوه‌ای که شما آنها را می‌پوشید ملموس خواهد بود.

توجه داشته باشید که لباس‌های خیابانی، به صورت هماهنگ با مدل‌های دیگر ادغام می‌شوند: با کفش‌های پارچه‌ای مینیمال یا حداقلی و تیره، مانند برندهای “سیلانت”[39] طراحی “دمیر دوما”[40] یا “ریک تونز”[41]، یا با لباس کار مانند طراحی‌های برند کارهارت[42] یا با لباس‌های رایج دیگر.

 

[1]– STYLE STREETWEAR استایل لباس‌های خیابانی

[2]https://www.bonnegueule.fr/conseils-comment-maitriser-le-style-streetwear/

[3] -Vianney

[4]-بخش‌های انتهایی متن اصلی، به دلیل کم اهمیت‌تر بودن و پرهیز از طولانی‌تر شدن متن، ترجمه نشده است. ممکن است ترتیب بعضی از پاراگراف‌های متنِ ترجمه شده با اصل نوشته متفاوت باشد. توضیح مترجم.

[5]– « voyou à lʼaméricaine »

[6] -Musique Punk

[7]– Musique hip-hop

[8]– «La Haine»فیلمی سیاه و سفید محصول ۱۹۹۵ فرانسه و به کارگردانی متیو کاسوویتس و با بازی ونسان کسل است. داستان فیلم درباره سه پسر جوان است که برای زنده ماندن در حومه شهر تلاش می‌کنند.

[9]– Com 8 برند تولید لباس سبک خیابانی که در سال ۱۹۹۸رولاند راگو و رپر معروف جویی استار آن را تأسیس کرد.

[10]– Wrung برند تولید لباس فرانسوی که گروهی از گرافیست های پاریسی علاقمند به هنر، گرافیک، مد و فرهنگ شهری در سال ۱۹۹۵  آن را بنا نهادند.

[11]– NTM Bandگروه موسیقی هیپ هاپ فرانسوی که در سال ۱۹۸۹ شروع به فعالیت کردند و جویی استار خواننده رپ معروف از اعضای این گروه بود.

[12] -IAM Band گروه موسیقی هیپ هاپ فرانسوی که در سال ۱۹۸۹ در مارسی فرانسه شکل گرفتند و رپر معروف ایتالیایی تبار، فلیپ فراجیونه با نام هنری آخناتون (Akhenaton) از خوانندگان این گروه بود.

[13]– Jean « baggy »

[14]– Skinny jeans

[15]– hoodie

[16]–  Maison Standards فروشگاه لباس پاریسی

[17] -Carhartt  کمپانی تولید لباس آمریکایی که در سال 1889 تاسیس شد

[18]– Monoprix  کمپانی تولید لباس و فروشگاه زنجیره ای فرانسوی

[19]– Uniqlo شرکت طراحی و تولید لباس ژاپنی که در سال 1949 تاسیس شده و در بیست کشور دنیا نمایندگی دارد

[20]https://goudronblanc.com/blog/streetwear-marques-vetements/3786/

[21]– Nike

[22]– « Nike Blazer »

[23]– Vans شرکت پوشاک آمریکایی که در تولید لباس و کفش فعالیت دارد و در سال 1966 در آمریکا تاسیس شده است.

[24]– National Standard برند تولید کفش فرانسوی که در سال 2010 تاسیس شد، هر چند که تخصص این برند تولید کفش های ورزشی اسنیکر است اما در سال های اخیر به تولید بوت و کفش های کژوال نیز روی آورده است.

[25]– https://www.bonnegueule.fr/?s=national+standard

[26] -Snapback

[27] -Jay-Z شان کوری کارتر مشهور به جی-زی تهیه مننده موسیقی و تاجر آمریکایی است. او یکی از بهترین رپرهای تاریخ موسیقی هیپ هاپ به شمار می‌رود.

[28] -Casquette des New Yankees  نیویورک یانکیز نام مشهورترین و پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ برتر بیسبال آمریکا

[29]– New Era Cap کمپانی و برند آمریکایی که در سال 1920 تاسیس شد و به طورتخصصی در زمینه تولید کلاه فعال است

[30]– Only NY برند مستقل تولید لباس و کلاه که در زمینه طراحی پوشاک از هنر، گرافیک و فرهنگ شهری الهام می گیرد و این کمپانی آمریکایی در شرق منهتن قراردارذ.

[31] -Mitchell & Ness برند تولید لباس ورزشی و کلاه که در سال 1904 در آمریکا توسط پیتر کاپولینو تاسیس شد

[32]– “HUF” کمپانی آلمانی مشهور در تولید لباس خیابانی که توسط کیت هافن آگل در سال 2002 تاسیس شده است

[33]– “Quiet Life” کمپانی آمریکایی تولید لباس خیابانی که در سال 1997 توسط اندی مولر تاسیس شده است.

[34]https://www.hufworldwide.com/huf_en_us/real-huf-snapback-hat-ht00375

[35]https://www.mosaic-shop.de/the-quiet-life-snapback-layered-usa-black

[36] -Norse Projects برند تولید لباس خیابانی و عینک آفتابی که در سال 2004 در کپنهاگ دانمارک تاسیس شد

[37]– Moupia برند تولید پوشاک اسپانیایی

[38] -I Love Ugly برند معتبر تولید لباس مردانه که در سال 2008 توسط والنتین اوزیچ تاسیس شد

[39]– Silent

[40]– Damir Doma برند لوکس تولید لباس مردان فرانسوی که در سال 2006 در پاریس توسط دمیر دوما کرواسی تبار تاسیس شد

[41]– Rick Owens برند تولید لباس که توسط طراح مد آمریکایی فرانسوی تبار ریک اونز تاسیس شد

[42] – Carhartt

نمادپردازی در آیین عاشورا
گرانترین پارچه‌های جهان
سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
دسته بندی ها