هشتم مرداد، روز جهانی رژلب

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب (بیست و نهم ژوئیه)

مرجع:ووگ فرانسه Vogue (29 JUILLET 2020)

نویسنده:‌مگان دونژه[1]

مترجم:‌مریم عباس‌بیگی

تخمین زمان مطالعه: ۳.دقيقه

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب یا آنطور که قدیمی‌ترها می‌گفتند ماتیک است. ماتیک در فرهنگ دهخدا به این معنا آمده است: «ماده‌ی سرخی که زنان به لب مالند». از زمانی که نخستین قطعه‌ی رژلب در سال ۱۸۸۰ به‌وسیله‌ی گِرلن[2] از موم شمع ساخته شد، دستور ساختش مدام در حال تغییر بوده است و رنگدانه‌ها پررنگ‌تر می‌شوند. رژلب قرمز نماد فریبندگی مسلّم بوده است.امروزه هم این ماده، بر روی لب‌های زنان دیده می‌شود،در کیف دستی‌شان جا خوش می‌کند و برایشان اعتماد به نفس به بار می‌آورد.

هفت مارک رژ لب وجود دارند که برای طرفدارانشان همچون آیینی قابل پرستش هستند. با این هفت قرمز افسونگر آشنا شوید تا متوجه شوید کدامیک محبوب آدری هپبورن بوده است‌؟

بیشتر بخوانید: گرایش های مد در تابستان ۲۰۲۰ به کدام سمت می‌رود؟
هشتم مرداد، روز جهانی رژلب
آدری هپبورن بازیگر سرشناس زن هالیوود در سکانسی از فیلم صبحانه در تیفانی 1961

۱-شماره‌ی ۹۹۹ دیور

سال ۱۹۵۳، کریستین دیور، این رژ لب را با الهام از پارچه‌هایش پدید آورد. از این ایده، هشت سایه‌ی عمیق رنگ‌ حاصل می‌شود که «به طور خاص با هر تُن پوستی، با هر رنگی، با هر پارچه‌ی لباسی و هر ساعتی جور در می‌آید».امروزه میدان این رنگ به ۳۲ طیف گسترش یافته است که شماره‌ی ۹۹۹ نماد آنهاست. این رنگ امضایی بر زیبایی حقیقی است که حتا درون جعبه‌ی جواهر را زینت می‌دهد !

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب
رژلب شماره‌ی ۹۹۹ دیور به قیمت ۳۸ یورو.

۲-جی مارک گِرلن

جی گرلن طرحی مشترک از لورنز باومر[3]، جواهرساز معروف میدان واندوم در منطقه‌ی یک پاریس و اولیویه اشاودمِزون[4]است. تردیدی نیست که رژلب جی کالای لوکس و نابی  به شمار می‌آید و در اثر جذبه‌ای که در ساختار آن به وجود دارد،با یک کلیک، آینه به دقت پرده از تصویر دلخواه شما برمی‌دارد.گِرلن از این هم فراتر می‌رود، چگونه؟‌ با تهیه‌ی رژی که موردنظر شماست.تنها کافی است طیف مطلوب و بسته‌بندی موردپسند را انتخاب کرد و صاحب یک رژلب صددرصد انحصاری شد.

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب
شماره‌ی ۲۴، قرمز جی، برند گِرلن به قیمت ۶۹ یورو.

۳-رژ الور دو شنل (افسون شنل)

کوکو شنل می‌گوید: «اگر اندوهگین هستید یا غم عشق می‌خورید، آرایش کنید ! به لب‌هایتان رژ بزنید و بتازید!». میل به عزت نفس بود که در سال ۱۹۲۴ اولین رژلب شنل را به وجود آورد. روحیه‌ای که از سال ۲۰۰۶ در الور دو شنل می‌توان آن را سراغ گرفت. رژلبی که مدل Pirate آن به طور خاص از روغن بادام ساخته شده و عمیقاً به لب‌ها آب‌رسانی می کند.

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب
پایرت، رژ الور دو شنل به قیمت ۳۹.۹۰ یورو.

۴-قرمز تمام‌عیار لانکوم (L’Absolu Rouge de Lancôme )

سال ۱۹۹۰خانه‌ی فرانسوی لانکوم، این استوانه‌ی افسانه‌ای از رنگ قرمز ناب را به وجود آورد که هجده سال بعد قرمز تمام‌عیار Absolu Rouge خوانده شد.ترکیب این رژ مدام بازآفرینی شد و بافت کرم‌مانند و آب‌رسانش در غلافی فوق‌العاده مجلل جاخوش کرد. با الهام از جلدهای سبْکِ کْله دو کوکت[5]  که آرمان پوتی ژان     [6] آنها را طراحی کرده است، پوشش براق جلد با گل رُز لانکوم مهر شده است و با تلق‌ای شما را به شیء محبوبتان می‌رساند. ۲۹ سال پس از ساختش، امروزه این ترکیب جادویی در فرم‌های سبُک، کرمی و مات مطابق با حال و هوای شما دردسترس است.

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب
رژ وینتیج (کلاسیک)،قرمز تمام عیار لانکوم Absolu Rouge،به قیمت ۳۳.۵۰ یورو.

۵-رژ بوسه، برند اوتانتیک (L’Authentique de Rouge Baiser)

پل بودکروی [7]شیمیدان این ترکیب پاک‌نشدنی را در سال ۱۹۲۷ اختراع کرد.پوشش این رژ تا مدت‌ها از بین نمی‌رود.ماده‌ی آن  بر پایه‌ی عصاره‌ی ارکیده است و لب‌ها را نرم و تغذیه می‌کند. به لطف این طیف اصیل است که رژ بوسه به اسطوره تبدیل می‌شود و بازیگر هالیوود، آدری هپبورن اعتراف می‌کند که این رژ را می‌پرستد !

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب
اوتانتیک،رژ بوسه به قیمت ۱۳.۸۰ یورو.

۶-یاقوت دلربای مک (Ruby Woo de M.A.C)

قرمزی ساده و مات که با ته‌رنگ مایل به آبی‌اش در یک لحظه لبخند را زیباتر می‌کند. تغییر رنگ‌های خاص و اجتناب‌ناپذیرش بر رنگ‌ قرمز پررنگ منطبق می‌شوند تا آنجا که دندان‌ها را سفیدتر نمایش می‌دهد. این رژ برای بازی‌های خون‌آشام  مناسب است مانند تصاویری که از دیتا فون تیز [8]وجود دارد. او عنوان کرده که هرگز یاقوت دلربای مک را از خود دور نمی‌کند.

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب
روبی وو دو مک، رترو مات، لوازم آرایش مک به قیمت ۱۹.۵۰ یورو.

۷-رنگ پرشکوه اورئال پاریس (Color Riche de L’Oréal Paris)

رژ لبی که در فرش‌قرمزها و در جریان مجلل‌ترین رویدادها حضوری اجتناب‌ناپذیر دارد و از سال ۱۹۹۲ همراه همیشگی دخترها در حمام‌ است. کالر ریش دو لورئال  پاری، هنگام استفاده، از عمق به بافت‌ها آبرسانی می‌کند و به لب‌ها رنگی جاندار می‌بخشد. مدل مرجان پرکشش Le Magnetic Corail رنگی پرطراوت و گیرا دارد و بدون شک، این تابستان باید از آن بهره برد.

هشتم مرداد، روز جهانی رژلب
کالر ریش دو لورئال  پاری مدل منیتیک کورَی Magnetic Corail به قیمت ۱۳.۵۰ یورو.

[1] – https://www.vogue.fr/beaute/article/les-7-rouges-a-levres-les-plus-culte-de-tous-les-temps

[2] – Guerlain

[3] – Lorenz Bäumer

[4] – Olivier Echaudemaisonاولیویه اِشاودمِزون طراحِ خلاق ۷۸ ساله‌ی فرانسوی در زمینه‌ی لوازم آرایش تخصص دارد. او از یکم فوریه‌ی ۲۰۰۰، در سمت مدیر کمپانی گِرلن مشغول به کار است.  

[5] – Clef de Coquette

[6] – Armand Petitjean

[7] – Paul Baudecroux

[8] – Dita Von Teese خواننده‌ی ۴۷ ساله‌ی امریکایی

گرایش های مد در تابستان ۲۰۲۰ به کدام سمت می‌رود؟
کریستین دیور: طراح رویاها ؛ نگاهی به نمایشگاه 70 سالگی برند دیور

نظرات (1)

  1. پینگ بک: کریستین دیور: طراح رویاها ؛ نگاهی به نمایشگاه 70 سالگی برند دیور - فروشگاه اینترنتی رزمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها