بیوگرافی کیت ماس - Kate Moss

هر آنچه که درباره کیت ماس باید بدانید

بیوگرافی کیت ماس از مدمگ

هر کس پیگیر دنیای مد باشد نام “کیت ماس – Kate Moss” مدل بریتانیایی برایش آشناست، شاید بسیاری از شما دوست داشته باشید بیشتر با جزئیات زندگی این مدل افسانه‌ای آشنا شوید، به همین جهت تصمیم گرفتیم بیوگرافی را از فراز و فرودهای زندگی کیت ماس تهیه کنیم و در مجله اینترنتی مدمگ منتشر کنیم.  

کاترین آن ماس( متولد 16 ژانویه 1974) مدل انگلیسی و تاجر در شهر کرویدون لندن به دنیا آمد؛ او در سال 1988 در سن 14 سالگی در فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک1 توسط سارا دوکاس بنیانگذار آژانس مدلینگ استورم2کشف شد.

تصویر کیت ماس و سارا دوکاس
راست: کیت ماس در نوجوانی؛ چپ: سارا دوکاس

کیت ماس در میانه سال­های 1990 در آستانه‌­ی پایان سلطه‌ی سوپرمدل‌ها به عنوان جزئی از گرایش مد آن زمان، یعنی تیپ هروئینی3 به شهرت رسید. همکاری او با کالوین کلین4 او را تبدیل به چهره‌ی معروف مد کرد. کیت ماس به خاطر شکل ظاهری و سایز صفر خود معروف شد. جشنواره مد انگلستان در سال 2013 به پاس قدردانی از 25 سال فعالیت در دنیای مد از او تقدیر کرد. ماس همچنین با مجله ووگ انگلستان همکاری می­‌کند.

بیشتر بخوانید: ضد مد چیست؟

ماس همیشه لباس‌­ها و سلیقه‌­ی شخصی خود را داشته و در پروژه­‌های موسیقی نیز مشارکت دارد؛ همینطور به خاطر مدلینگ، جوایز بسیاری برده ­است. مجله‌­ی تایمز در سال 2007 او را یکی از 100 فرد تاثیرگذار جهان معرفی کرد. او الهام بخش بسیاری از آثار تصویری بوده ­است مانند مجسمه‌­ی طلای 18 قیراطی به قیمت 5/1 میلیون پوند که در سال 2008 برای نمایش در موزه­‌ی انگلستان ساخته ­شد.

بخشی از مجسمه کیت ماس که در موزه انگلستان قرار گرفته است
بخشی از مجسمه کیت ماس که در موزه انگلستان قرار دارد

او به خاطر سبک زندگی  و مصرف مواد بسیار مورد توجه رسانه‌­ها بود. اتهامات مصرف مواد مخدر که از سال 2005 آغاز شد باعث کنار گذاشته­ شدنش از دنیای مد شد، اما بعداً از تمام این اتهامات مبرا شد و دوباره کار مدلینگ را آغاز کرد. فوربز5 در سال 2012 او را دومین مدل پردرآمد جهان با متوسط درآمد سالانه­‌ی 9.2 میلیون دلار در لیست خود معرفی کرد.

ابتدای زندگی

ماس در 16 ژانویه 1974 در کریدون لندن به دنیا آمد. مادر او لیندا زوسینا شفرد6 متصدی بار و پدرش پیتر ادوارد7 کارمند هواپیمایی بود. او در آدیسکامبِ بروژ8 بزرگ شد و یک برادر کوچک­تر به نام نیک و خواهری ناتنی به نام لوتی(­شارلوت) دارد. والدین ماس زمانی که او 13 سال داشت از هم جدا شدند. او دوران تحصیل را در مدارس رایدوی و ریدلسدون، پورلی لندن سپری کرد.

دوران شغلی

شروع به کار و تیپ هروئینی

ماس در سال 1998 در سن 14 سالگی در فرودگاه جان اف کندی توسط سارا دوکاس بنیانگذار سازمان استورم مدل بعد از پایان تعطیلاتی در باهاما کشف شد. کورین دی9 وقتی ماس 16 ساله بود تصاویر سیاه و سفیدی از او برای مجله­‌ی The Face گرفت، ملانی وارد10 طراحی آرایش و لباس او را به عهده داشت. در عنوان عکس عبارت « سومین تابستان عشق»11 دیده می‌­شد. ماس به عنوان جوانی ناشناس به نمایش درآمد و دی تصاویر را با عناوین « رئالیسم کثیف» یا « گرانج» توصیف کرد.

سال 1990 اولین عکس کیت ماس بر بروی جلد مجله The Face در سن 16 سالگی که توسط کورین دِی گرفته شده است.
سال 1990 اولین عکس کیت ماس بر بروی جلد مجله The Face در سن 16 سالگی
این عکس توسط کورین دِی گرفته شده است
عبارت “سومین تابستان عشق – The 3rd Summer of Love” در بالای سمت چپ جلد به چشم می‌خورد

ماس سپس در کمپین levis با عنوان « لی­وایز برای دختران» با همراهی شرکت طراحی و  همچنین عکاسی کورین دی شرکت کرد که موفقیت زیادی به همراه داشت. عکاسی بعدی برای مجله‌­ی the face با دوربین تونی بریجز تخت عنوان “اوت کوتور” انجام شد12. ماس در سال­های 1990 در تضاد با مدل­های آن دوره مانند سیندی کرافورد13، الی مک شفرسون14، کلودیا شفر15 و نائومی کمپل16 که به خاطر اندام برجسته و قد بلند مشهور بودند به عنوان چهره­ای «ضد- سوپرمدل» مطرح شد.

ماس در سال 1996 در  تصویر مد تیپ هروئینی برای کالوین کلین شرکت کرد(که حدس­و گمان راجع به وزن او را بیشتر کرد). بسیاری بر این باور بودند که کیت ماس به آنورکسیا (بی اشتهایی عصبی مبتلاست)، همچنین رئیس جمهور آن زمان امریکا، بیل کلینتون بر علیه ترند جدید فشن و باب شدن تیپ هروئینی صحبت کرد. ماس در جواب انتقادات گفت:« این فقط یک چرخش (نگاه) از دختران خوش­ هیکلی مثل سیندی رافورد بود و دیدن فردی که ممکن است در حالت عادی بی سرپناه و آواره خطاب کنند (حالا در صنعت مد فعالیت می‌کند). چند بار دیگر بگویم که من آنورکسیا ندارم»

اتهام مصرف مواد مخدر

در بیستم سپتامبر 2005 برند اچ اند ام – H&M که استلا مک کارتنی طراحی لباس­‌های پائیزه­‌ی آن­ها را بر عهده داشت کیت ماس را به دلیل اتهام مصرف مواد مخدر از شو کنار گذاشت. ارزش قرارداد به مبلغ 4 میلیون پوند در سال بود. یک روز بعد شانل – Chanel اعلام کرد که قرارداد خود را با ماس که در اکتبر به پایان می‌­رسید تمدید نخواهد کرد، گرچه این تصمیم ربطی به رسوایی مصرف مواد مخدر ندارد. بِربِری – Burberry هم او را اخراج کرد. ماس اتهام مصرف مخدر را رد کرد.

ماس در همان سال در شو دیور – Dior شرکت کرد. و عکس او در سال 2005  روی مجله‌­ی W17 بود. الکساندر مک کوئین18 از او حمایت کرد کسی که بعد از اتمام فشن شو با پیراهنی که روی آن نوشته شده­ بود «کیت، ما تو را دوست داریم» بر صحنه حاضر شد. استلا وین19 نیز از ماس حمایت کرد و یکی از نقاشی‌هایش در زمانی که این رسوایی مطرح شده­ بود به نمایش گذاشته شد.

در ژانویه‌­ی 2006 پلیس لندن ماس را برای ادای توضیحات راجع به رسوایی کوکائین سپتامبر 2005 از آمریکا به انگلستان احضار کرد. در 16 ژوئن 2006 پلیس تمام اتهامات ماس را به دلیل کمبود مدرک رد کرد. در نهایت بعد از اعلام بی­گناهی ماس، او حرفه‌­ی خود را از سر گرفت و در سال 2015 پلیس ماس را بعد اینکه در فرودگاه کنترل خود را از دست داده­ بود او را در یکی از پروازهای ایزی­جت همراهی کرد.

کارهای بعدی

ماس برای نام‌ها و برندهای بزرگی چون شنل، بالینسیاگا – Balenciaga، بربری، استورات شیزمن – Stuart Weitzman، ورساچه – Versace، رگ اند بن – Rag & Bone الکساندر وانگ – Alexander Wang، دیود یورمن – David Yurman، ژیوانشی – Givenchy، روبرتو کاوالی – Roberto Cavalli، کریتیس – Kérastase، ایزابل مارنت – Isabel Marant، ایوسن لوران – Yves Saint Laurent، دیور، گوچی – Gucci، دولچه و گابانا – Dolce & Gabbana، کالوین کلین – Calvin Klein، الکساندر مک کوئین، اکوئپمنت – Equipment، ریمل – Rimmel و بولگاری – Bulgari مدلینگ انجام داده و عکس او روی جلد بسیاری از مجلات آمریکایی و بریتانیایی و فرانسوی مثل ووگ (و همین طور دیگر نسخه‌های بین ­المللی آن) و سایر مجلاتی همچون, Another Man, Harper’s Bazaar, Vanity Fair, the Face  و W چاپ شده است. عکس او 30 بار روی جلد مجله‌­ی ووگ انگلستان قرار گرفته و برای افتتاح ووگ روسیه به همراه امبر والتا20 و ووگ ژاپن از تصویر او روی جلد مجله استفاده شد.

عکس کیت ماس و امبر والتا اولین شماره مجله ووگ روسیه
عکس کیت ماس و امبر والتا اولین شماره مجله ووگ روسیه

مجله W برای عکس روی جلد هفدهمین شماره­‌ی خود از ماس استفاده کرده ­است. یکی از آن­ها 9 عکس روی جلدِ متفاوت، با چهره­ی ماس بود. W  ماس را منبع الهام خود نامیده است (شماره سپتامبر 2003). ماس همچنین روی طرح جلد اولین شماره‌­ی مجله‌ی نومریو – Numéro توکیو و L’Officiel اسپانیا را به خود اختصاص داد. او به صورت گسترده­‌ای با عکاسان مشهوری که لزوماً هم عکاس مد نیستند و کارهای هنری انجام می‌دهند کار کرده است، از این اشخاص می‌توان از اسامی چون ماریو تستینو – Mario Testino، ماریو سورنتی – Mario Sorrenti، استیو کلین – Steven Klein، یورگن تلر – Juergen Teller، استیون میسل – Steven Meisel، پیتر لیندبرگ – Peter Lindbergh کار کرده‌­است و جایزه­ی فرد الهام بخش Vogue/CFDA را از سوی طراحان مد آمریکا در سال 2005 دریافت کرده­است. در آپریل 2005 برای معرفی ریمل جدید برند ریمل، ماس را در حال موتور سواری در لندن با آهنگ«Another Cold Beer» از استیو کرین نشان می­داد.

تصویر کیت ماس بر روی مجله W
تصویر کیت ماس بر روی مجله W که توسط استیو کلین عکاسی شده است

دوازده ماه بعد از رسوایی مصرف کوکائین، ماس 18 قرارداد کاری برای فصل پاییز و زمستان بست، که شامل برندهایی مثل ریمل، ایجنت پرووکیتر – Agent Provocateur(برای لباس زیر)، Virgin Mobile، کلوین کلین و بربری، می‌­شد. در همان دوره ماس به همراه کیتی انگلند – Katy England مجموعه‌­ای را برای خرده فروشی Topshop طراحی کردند. و در سال 2007 با همکاری شرکت لوازم آرایشی بهداشتی کوتی اینکورپوریتد – Coty, Inc عطر و لوسیون بدنی با اسم خود به بازار معرفی کرد. حدود یک سال قبل از این هم، یعنی در نوانبر 2006 در جشنواره‌­ی مد انگلستان به عنوان مدل سال برگزیده ­شد. بالاترین جایزه‌­ی مد انگلستان که هیاهو زیادی در پی داشت.

اول می 2007 لباس­‌هایی که ماس طراحی کرده­‌ بود در 255 فروشگاه زنجیره­‌ای بریتانیا برای فروش عرضه شد. و شمارش معکوسی برای عرضه­‌ی آثار ماس در فروشگاه آکسفورد استریت – Oxford Street آغاز شد و در نهایت در 30 آپریل ماس مجموعه خود را در آنجا عرضه کرد و در روز افتتاحیه قبل از باز شدن فروشگاه  به مدت کوتاهی با لباسی قرمزی از مجموعه در ویترین ظاهر شد. تاپ شاپ مبلغ 3 میلیون پوند به ماس پرداخت. 50 طراحی شامل لباس، کیف، کفش و کمربند که از دوازده پوند برای یک جلیقه تا 150 پوند برای یک کت چرمی قیمت ­گذاری شده ­بودند در این مجموعه یافت می‌شد. لباس­‌ها شامل شلوارهای جین تنگ، پیراهن‌­های تک شانه و تی­شرت‌­هایی که حرف K  روی آن‌ها درج شده بود. با همکاری شرکت کوتی، ماس توانست چهار عطر مختلف هم به بازار عرضه کند.

کیت ماس در ویترین مغازه Top Shop با لباس قرمز مجموعه خودش سال 2007
کیت ماس در ویترین مغازه Top Shop با لباس قرمز مجموعه خودش
سال 2007

در اوایل سال‌های 2010، کیت ماس کیف­‌هایی را برای لاگ چمپ21 طراحی کرد. در 2012 به عنوان مدل در مجموعه­‌ی تابستانه­‌ی سوپریم – Supreme22  شرکت کرد. او از سال 2011 چهره­‌ی منگو – Mango است. در نوامبر 2012 مدل استرالیایی میراندا کر جایگزین ماس برای شوی پاییز/ زمستان 2013 شد.

ماس در ژانویه 2012 با دیدن شعبده­ باز هلندی هانس کلوک در برنامه‌­ی The One Show در BBC به استلا مک کارتنی پیشنهاد کرد تا در هفته­‌ی مد لندن ماه آینده برای او جا رزرو کند برنامه ­ریزی شده ­بود که ماس که طرفدار شعبده بازی بود دستیار هانس کلوک باشد. و سه ترفند تعلیق، به دو نیم شدن و گیوتین را تمرین کرد. گرچه در آخرین لحظات به دلیل فلج موقتی بازوی راست خود به خاطر قفل شدن اعصاب از شو کنار گذاشته ­شد و آلکسا چانگ جایگزین او شد.

همچنین در سال 2012 ماس در موزیک ویدئو جورج مایکل به نام نور سفید – White Light که ملهم از بیماری ذات الریه جورج مایکل بود ظاهر شد. ماس به همراه نائومی کمپل در مراسم اختتامیه‌­ی بازی­‌های المپیک 2012 لندن اجرا داشت.

لباس کیت ماس در اختتامیه المپیک 2012 لندن
لباس کیت ماس در اختتامیه المپیک 2012 لندن

ماس ژست نود برای 60 امین سالگرد افتتاح نشریه­‌ی مشهور بزرگسالان در دسامبر 2013 گرفت. در همان ماه جایزه­‌ی ویژه‌­ی چهره‌­ی شناخته شده را در پاسخ به 25 سال فعالیت در صنعت مد از جشنواره­‌ی مد انگلستان – British Fashion Awards دریافت کرد.

در جشنواره 2014 بریت – 2014 Brit Awards در ماه فوریه از طرف دیوید بوئی23 روی سن ظاهر شد و جایزه‌­ی بهترین خواننده مرد انگلیسی را دریافت کرد در حالیکه لباس «woodland creatures» که تنها مخصوص دیوید بوئی دوخته شده بود را بر تن داشت. در 30 آپریل 2014 مجموعه­ی دومی که برای تاپشاپ طراحی کرده­بود رونمایی شد. اولین مجموعه­ی او با تاپشاپ منجر به ارتباط طولانی مدت با این برند شد.

سال 2014 زمانی که کیت ماس به جای دیوید بویی با لباس woodland creatures روی سن ظاهر شد تا جایزه بهترین خواننده مرد انگلیسی را دریافت کند
سال 2014 زمانی که کیت ماس به جای دیوید بویی با لباس woodland creatures روی سن ظاهر شد تا جایزه بهترین خواننده مرد انگلیسی را دریافت کند

بیشتر بخوانید: استایل Vintage چیست؟

میراث

ماس در «پنجاه زن جذاب جهان در سال 1999» مجله ماکسیم – Maxim Magazine مقام نهم و در FHM مقام 22 «100 زن جذاب جهان در سال 1995» را کسب کرد. مجله­‌ی آرنا – Arena در 150 امین شماره­‌ی خود او را جذاب‌ترین زن جهان نامید. عکس او روی جلد نسخه آمریکایی مجله‌­ی ووگ به عنوان منبع الهام مدرن در نوامبر 1999 و در پایان هزاره نقش بست.  در مارچ 2007 ماس جایزه‌­ی جذاب‌ترین زن جهان را از جشنواره‌­ی NME دریافت کرد. در سال 2012 در لیست «سوپر لیست» MODELS.com وارد شد.

عکس ماس روی جلد مجله‌­ی ووگ انگلستان در می 2000، عکاس: سارا موریس
عکس ماس روی جلد مجله‌­ی ووگ انگلستان در می 2000، عکاس: سارا موریس

اگرچه بصورت رسمی تایید نشده اما به باور عموم تک ­آهنگ معروف  Sunday Morning Call  را دوست کیت ماس، نوئل گالاگر – Noel Gallagher برای او نوشته است. آهنگ در رتبه‌­ی 4 در انگلستان  و رتبه‌­ی 3 در اسکاتلند قرار گرفت. ماس سوژه­‌ی پرتره­‌ی بسیاری از هنرمندان چون لوسن فروید – Lucian Freud و چاک کلوز – Chuck Close بوده ­است. در سال 2005 نقاشی لوسین فروید از ماس به مبلغ 93/3 میلیون پوند در حراج کریستی فروخته شد. کلوز با داگرئوتایپ – Daguerreotype24 از ماس عکاسی کرده و حتی آن را به پرتره‌­های چاپی تبدیل کرده ­است. در سال 2012 تصویر او روی جلد آلبوم «المپیای»  برایان فری – Bryan Ferry قرار گرفت. گالری پرتره‌­ی لندن در مجموع هفت پرتره از ماس را در مجموعه­‌ی خود دارد که توسط ماریو تستینو، کورین دی و عکاس نورژی سولوِ ساندسبو – Sølve Sundsbø به ثبت رسیده ­است.

در سال 2008 مجسمه‌­ی طلایی 18 قیراطی به مبلغ 5/1 میلیون پوند(8/2 میلیون دلار) از ماس جزئی از نمایشگاه موزه‌­ی بریتانیا شد. این مجسمه­ 50 کیلوگرمی دست ساخته‌­ی مارک کوئین – Marc Quinn «سیرن» – Siren نام­گذاری شد، کوئین، ماس را « زیبایی ایده­‌آل زمانه» توصیف کرد و گفته می‌­شود این مجسمه بزرگترین مجسمه‌­ی طلایی ساخته شده از زمان مصر باستان تاکنون بوده ­است. کوئین قبلا مجسمه‌­ای برنزی از ماس در پوزیشنی از یوگا در ابعاد واقعی ساخته­ و آن را «اسفنکس» – Sphinx نامیده بود.

گروه cello rock راسپوتینا – Rasputina آهنگی به اسم «کیت ماس» در آلبوم سال 1996 خود thanks for ether داشتند. که ماس را در حال تلاش برای اظهار فضل در زمینه‌­ی معرفت شناسی نمایش می‌­داد. او جوایزی را برای نوع استایل خود نیز دریافت کرده ­است، مانند جایزه‌­ی تاثیرگذاری مد، هیات مشاوران طراحان مد آمریکا و جایگاهی در لیست بهترین لباس­های بین المللی vanity fair. در اوایل قرن 21 او به همراه سیه­نا میلر- Sienna Miller پرچم­دار استایل کولی و هیپی25 در جهان بودند. به همین دلیل تصویر او روی جلد شماره سپتامبر 2006 vanity fair قرار گرفت. ماس در سال­های اخیر شورت­‌های جین کوتاه، چکمه‌­های آگ – UGG، کفش­های تخت باله، بوت­‌های دزد دریاییِ ویوین وستوود – Vivienne Westwood ، جین‌­های تنگ، جلیقه­، روسری­های طرح جمجمه­‌ی آلکساندر مک کوئین، روسری پلنگی لوئی ویتون و کیف بالینسیگا را بسیار محبوب کرده­ است.

در سال 2008 به خاطر استفاده­ی مکرر از خز در لیست بد لباس­‌ترین­‌های لیست PETA26 قرار گرفت. در سال 2012 سر پیتر بلیک27 او را در لیست چهره­‌های فرهنگی بریتانیا قرار داد تا روی جلد آلبوم نسخه جدید معروف­ترین اثر هنری­‌اش «گروه کلوپ بیکسان گروهبان فلفل» – Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band ظاهر شود. در سال 2013 خواننده پاپ بلژیکی استرومای – Stromae، در متن ترانه‌­ی خود به نام «آن­‌ها همه مثل هم هستند»28 راجع به کیت ماس نوشت: « تنها کیت ماس ابدی است»29.

فعالیت­های دیگر

ماس در تک آهنگ “Don’t Go Away”  (1998)، “Fade Away” (1994) و آلبوم Be Here Now  (1997 گروه اوئیسیز، در حالیکه دایره زنگی می‌­زد – Tambourine و جانی دپ گیتار می‌­نواخت ظاهر شد. او در موزیک ویدئوهایی مثل “Kowalski” اثر پرایمل اسکریم، “I Just Don’t Know What to Do with Myself اثر وایت اسراتیپس “Something About the Way You Look Tonight” اثر التون جان، “Love Don’t Bother Me” اثر استیج دولز، “Delia’s Gone” and “God’s Gonna Cut You Down” اثر جانی کش و “Queenie Eye” اثر پل مک ­کارتنی نیز ظاهر شده ­است.

او همچنین در نسخه سال 2003 “Some Velvet Morning” گروه پرایمال اسکریم و گروه Babyshambles و You’re a Dirty Robot قبل از بهم زدن با پیت دوهرتی همخوانی هم کرده ­است. همچنین ماس در نوشتن ترانه ­های آلبوم دوم گروه Babyshambles به اسم Shotter’s Nation مشارکت داشته­ است( “You Talk”, “French Dog Blues”, “Baddie’s Boogie”, and “Deft Left Hand”.)  در سال 1999 نقش غیر موزیکال در کمدی  Blackadder: Back & Forth داشت. که در دو نقش میدماریان و ملکه‌­­ی ساختگی انگلستان « که در زمان برهنگی زیبا به نظر می‌­رسید» بازی کرد. نویسنده و کارگردان ریچارد کورتیس در زمان ساخت ویدئو گفت آن­ها می­خواستند از « خوش­­ چهره­‌ترین زن انگلستان» برای ایفای این نقش استفاده کنند. در سال 2014 به عنوان بازیگر مهمان در نقش خودش در  The Boy in the Dress ظاهر شد.

ماس نام خود را بر چهار خط تولید عطر گذاشته ­است. اولین آن­ها «کیت ماس» نام دارد. بقیه عطرها Vintage Muse, Lila Belle and Love Blossoms نامیده می‌­شوند.

بشردوستی

ماس از بنیاد کودکان جنگ حمایت می‌کند، او همچنین با هدف کمک به خیریه‌­ی پژوهش سرطان انگلستان گردنبندی را برای والیس – Wallis30 در سال 2007 طراحی کرد، و گفت: بسیار خرسندم که می‌­توانم از سرمایه گذاری بر چنین تحقیق حیاتیی  حمایت کنم، زیرا این بیماری زندگی بسیاری را تحت تاثیر قرار داده­ است31.

او همچنین به رونمایی خیریه‌­ی Sam and Ruby در مارچ 2006 کمک کرد. این خیریه برای فراهم کردن سرمایه‌­ی مالی جهت تحصیل و سرپناه برای کودکان تایپه آغاز به کار کرد. خیریه­‌ی سم و روبی از اسامی دوست ماس سامانتا آرچر فایت و دختر شش ماهه‌­اش روبی رز که در تسونامی تایلند کشته شدند برداشته شده است.

ماس همچنین از سازمان ایدز التون جان32، بنیاد امید33، اعتماد لوسی بلک من – Lucie Blackman Trust، فقر را به تاریخ تبدیل کنید 34، آرامش کمیک35 و خانه‌­ی امید36، هم حمایت می‌­کند. در 22 نوامبر 2006 در طرح بریتانیایی کوچ بنیاد آرامش کمیک در همرسمیت آپولو – Hammersmith Apollo شرکت کرد.

ماس با همکاری Misery bear در مارس 2011 در رخدادی که آرامش کمیک برگزار کرده بود تحت عنوان «Misery Bear’s Comic Relief Starring Kate Moss» فیلم کوتاهی ساخت.

زندگی شخصی

ماس از جفرسون هک سردبیر Dazed & Confused دختری به اسم لیلا گریس ماس-هک دارد که در سال 2002 به دنیا آمد. ماس و هک چندسالی در اوایل 2000  با هم ارتباط داشتند. او مادر خوانده­‌ی دختر سادی فراست37 و دختر جود لاو – Jude Law آیریس لاو است.

ماس مدتی نیز با شاعر و آهنگساز انگلیسی پیت دوئرتی – Pete Doherty عضو گروه Libertines رابطه داشته است. آن­ها اولین بار همدیگر را در جشن تولد 31 سالگی ماس در ژانویه‌­ی 2005 ملاقات کردند. در 11 آپریل 2007 دوئرتی نامزدی خود با ماس را در یکی از کنسرت­‌هایش در لندن اعلام کرد. که در آن کنسرت ماس هم اجرا داشت، ماس و دوئرتی در جولای 2007 از هم جدا شدند.

ماس در اول جولای 2011 با جیمی هینک گیتاریست گروه The kills در کلیسای سنت پیتر ساوتراپ، گلاسترشر – St Peter’s Church, Southrop ازدواج کرد. او لباسی با طراحی جان گالیانو – John Galliano بر تن داشت. ماس و هینک در سال 2015 از هم جدا شدند و بصورت رسمی در سال 2016 طلاق گرفتند. و از آن زمان با عکاس اشراف‌­زاده آلمانی نیکلای ون بیسمارک – Nikolai von Bismarck قرار می‌­گذارد.

بر اساس مجله­‌ی فوربز در­آمد او بین سال 2004 تا 2005 را 5 میلیون دلار و در­آمد او در سال 2005-2006، 8میلیون دلار بوده­ است. مجله‌­ی فوربز در 2007 در­آمد او را 9 میلیون دلار تخمین زد و در رتبه‌­ی دوم در میان پانزده مدل پردرآمد جهان قرار داد. ماس اولین بار در سال 2007 در لیست ثروتمندان ساندی تایمز قرار گرفت و ثروت او 45 میلیون پوند تخمین زده ­شد. او در رتبه‌­ی 99 زن ثروتمند بریتانیا قرار گرفت. در سال 2009 با ثروت 40 میلیون پوندی در رتبه‌­ی 1348 فرد ثروتمند بریتانیا قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: پانک به چه کسی گفته می‌شود؟

پانویس

  1. JFK Airport
  2. Storm Model Management
  3. Heroin Chic تیپ محبوبی از مد دهه ۱۹۹۰ است که با پوست سفید بلوری، زیرچشمان کبود، رژ سرخِ تیره، و چهره و اندام استخوانیِ تکیده شناخته می‌شد. این شمایلِ آندروجینی که سال ۱۹۹۳ با ظهور کیت ماس شکل گرفت، واکنشی بود بر ضد شادابی و سرزندگیِ مدل‌های مشهوری همچون سیندی کرافورد و کلودیا شیفر، و برخلاف جریان رایجِ دنیای مد، دیدی بدبینانه و نیهیلستی از زیبایی به نمایش می‌گذاشت و از موضوعات چالش‌برانگیز همچون مصرف هروئین تصویری جذاب ارائه می‌داد.
  4. Calvin Klein
  5. Forbes: مجلهٔ فوربز هر دو هفته یک بار منتشر می‌شود و یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی آمریکا و جهان به‌شمار می‌آید. مهم‌ترین رقبای فوربز، مجلهٔ فورچون و بلومبرگ بیزنس‌ویک می‌باشند. شرکت فوربز هم‌اکنون متعلق به خانواده فوربز است.
  6. Linda Rosina (Shepherd)
  7. Peter Edward Moss
  8. Addiscombe area of the Borough: محله‌ای در جنوب کریدونِ لندن
  9. Corinne Day: عکاس مد بریتانیایی
  10. Melanie Ward
  11. “The 3rd Summer of Love”
  12. Haute Coiffure: اوت کوتور یا اوت کوتوغ عبارتی فرانسوی به معنای «دوزندگی بالا» یا «دوخت در سطح بالا» یا «فشن سطح بالا» است و به خلق و ایجاد پوشاک و لباس‌های انحصاری و سفارشی در صنعت طراحی مد اطلاق می‌گردد. اوت کوتور یا همان مُد سطح بالا و درجه یک است که پوشاک آن از ابتدا تا انتها با دست و با پارچه‌های مرغوب و با کیفیت بالا و گران‌قیمت که اغلب پارچه‌هایی غیرمعمولی هستند و با دقت بسیار زیاد در جزئیات و توسط دوزندگان مجرب و توانا دوخته می‌شوند همه ساله در بین جشنواره سراسری مد بخشی هم به اوت کوتور احتصاص دارد
  13. Cindy Crawford
  14. Elle Macpherson
  15. Claudia Schiffer
  16. Naomi Campbell
  17. W Magazine: یک مجله امریکایی فعال در زمینه مد
  18. Alexander McQueen: طراح مشهور مد بریتانیایی که در سال 2010 خودکشی کرد
  19. Stella Vine: نقاش و هنرمند انگلیسی
  20. Amber Valletta: مدل مشهور امریکایی
  21. Longchamp: یک شرکت کالای لوکس و طراحی مد فرانسوی است، که در زمینه تولید و توزیع محصولات چرمی، کفش، کیف دستی، چمدان و انواع پوشاک فعالیت می‌کند
  22. Supreme: یک برند بسیار مشهور جهانی که مانند لویی ویتون نام برند خود را بر روی تمامی تولیداتش چاپ می‌کند
  23. David Bowie: خواننده مطرح بریتانیایی در سال 2016 در 69 سالگی در گذشت
  24. نخستین دوربین‌های عکاسی به داگرئوتایپ مشهور بودند
  25. Boho-chic
  26. بنیاد مردمی رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران
  27. Sir Peter Blake: نقاش و از هنرمندان پیشروی جنبش هنری پاپ آرت در بریتانیا می‌باشد. شناخته‌شده‌ترین کار او در این سبک، طراحی جلد صفحهٔ موسیقی آلبوم Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band از گروه بیتلز می‌باشد.
  28. Tous les mêmes
  29. il n’y a que Kate Moss qui est éternelle
  30. یک کمپانی تولید پوشاک انگلیسی
  31. “I am happy to give my support to help fund crucial research, as so many lives are affected by this terrible disease.”
  32. Elton John AIDS Foundation
  33. Hoping Foundation
  34. Make Poverty History
  35. Comic Relief
  36. Homes of Hope
  37. Sadie Frost
ضد مد یعنی چه؟ و ضد مد به چه کسی گفته می‌شود
همه چیز درباره چرم وگان، چرم گیاهی یا غیر حیوانی

نظرات (2)

  1. پینگ بک: بیوگرافی کیت ماس و عکس های کیت ماس - سی فارس

  2. ناصر رهبر

    سایت خوب با مقالاتی بسیار بی نظیری دارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها