انواع کفش های زنانه

انواع کفش های زنانه

انواع کفش های زنانه

منبع: تایپس آف[1] مترجم: هدا فهیم

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

کفش‌ها قطعاً مهمترین بخش از ست کامل لباس شما هستند. کفش به شما کمک می‌کند تا ظاهری کاملتر، بهتر و حتی به‌روز داشته باشید. فرقی نمی‌کند شما بخواهید سر قراری غیر رسمی و یا به مهمانی بروید و یا ظاهری کاملا ًرسمی داشته باشید، کفش چیزی است که همه‌ی این استایل‌ها را کامل می‌کند.

 همانطور که کریستیین لوبوتَن[2] گفته است و همه با او  هم‌نظریم ” کفش یک طرحِ صرف نیست، بلکه بخشی از زبان بدن و نحوه‌ی گام‌برداشتن شماست. کفش‌هایتان طریق راه رفتن را به شما دیکته می‌کنند”.و اما انواع کفش های زنانه کدامند؟

کفش های پاشنه بلند[3]زنانه

کفش پاشنه بلند محبوبیت زیادی بین زنان دارد و برای بسیاری از موقعیت‌ها و مراسم مناسب است: از مواقع کاری و تجاری گرفته تا مراسم نیمه‌رسمی، رسمی و مهمانی‌های شبانه. این نوع کفش در قسمت جلوی پا پایین بوده ولی ارتفاع آن در قسمت پاشنه بیشتر است و باعث می شود که فرد قد بلند تر دیده شود.

کفش‌ های زنانه پاشنه بلند
کفش‌ های زنانه پاشنه بلند

کفش های لژ دار[4] زنانه

کفش‌های لژ دار نوع بسیار راحت‌تری از کفش های پاشنه بلند هستند چرا که پاشنه‌ی یک‌تکه‌ای دارد و کف کفش و پاشنه‌ی آن به هم متصل است. بسیاری از کفش ‌های زنانه لژ دار در قسمت پاشنه ارتفاع بیشتری داشته و برای موقعیت‌های نیمه رسمی و غیر رسمی مناسب اند.

بوت[5] های زنانه

بوت ها انواع مختلفی دارند ولی به طور کلی این اسم به کفش‌هایی اطلاق می‌شود که پا و قوزک فرد را می‌پوشاند. برخی انواع بوت‌ها ساق پا را نیز می‌پوشانند. اما دیگر انواع مانند بوت‌ها تا زانو و بوت‌های چسبانی که تا بالای زانو هستند نیز وجود دارند. بوت‌ها کفش‌ های زنانه ای هستند که با هر نوع سبک لباسی هماهنگ می‌شوند؛ بوت‌ها را می‌شود با شلوار جین، دامن، شلوارک‌های کوتاه یا لباس‌های بلند پوشید.

برای مشاهده و خرید انواع بوت‌های فروشگاه رزمد لطفاً کلیک کنید.

کفش‌های پلتفرم[6] (کفه کلفت) زنانه

این نوع کفش‌ها در سال‌های ۱۹۷۰ در دیسکوها رواج پیدا کردند. این مدل کفش‌ها هم در پاشنه و هم در پنجه‌ی پا مرتفع بوده و مشخصه‌ی آن ها ارتفاع ۱۰-۳ سانتی‌متری قسمت پنجه‌ی کفش است.

کفش فلتفرم[7]

کفش های فلتفرم با انواع پلتفرم شباهت‌ها و تفاوت هایی دارند. تفاوت اصلی این دو این است که در کفش های پلتفرم تفاوت ارتفاع بین پنجه و پاشنه کفش اندک بوده و ارتفاع پاشنه بیشتر است، اما در انواع فلتفرم بین پاشنه و پنجه هیچ تفاوت ارتفاعی نیست.

همچنین بخوانید: داستان کفش‌ها، درد و لذت

اسنیکرز[8] یا کفش‌های کتانی 

کفش ‌های کتانی زنانه از آن دسته کفش هایی است که برای استفاده روزمره مناسب است. این نوع کفش پای ثابت هر کمد لباسی است و معمولا ً در موقعیت های غیر رسمی یا ورزشی پوشیده می شوند. اسنیکرزها می توانند بندی یا چسبی باشند و تازگی‌ها هم کتانی‌هایی مد شده اند که در قسمت پنجه نسبتا بزرگ و حجیم بوده و آنها می‌شود با لباس هایی ست کرد که در عین ورزشی بودن، شیک هم باشد.


حتما مطالعه کنید: راهنمای خرید کفش زنانه


اسنیکرز یا کفش‌های زنانه کتانی
اسنیکرز یا کفش‌های زنانه و مردانه کتانی

برای خرید انواع اسنیکر یا کتانی از فروشگاه رزمد لطفاً کلیک کنید. 

کفش باله ی تخت[9]

این نوع کفش ها، کفش تخت نیز نامیده می شوند چرا که برای طراحی آنها از کفش های  زنانه باله الهام گرفته شده است. کف این کفش ها در قسمت پنجه هیچ ارتفاعی نداشته و تقریبا هیچ پاشنه ای هم ندارند. این مدل کفش ها طراحی ساده ای دارند و جلوی کفش انحنا دارد. کفش باله ی تخت برای موقعیت های کاری و تجاری و همینطور غیر رسمی می تواند بهترین گزینه باشند و به راحتی می شود  آنها را با ست‌های متنوع لباس هماهنگ کرد. 

برای خرید کفش‌های تخت از فروشگاه رزمد لطفاً کلیک کنید. 

کفش کریپر[10]

اولین بار کمپانی کفش T.U.K کفش‌های کریپر اصل را ساخت. کفه این کفش‌ها در قسمت پنجه، ضخامت به‌نسبت کمی دارد. در قسمت بندهای روی کفش کمی برجسته بوده ولی برخلاف سایر کفش‌های بندی تنها دو یا سه سوراخ برای رد کردن بند کفش دارند.این نوع کفش‌ها به‌خصوص در سبک پانک-راک[11] رایج است و بیلی جو آرمسترانگ[12] از گروه گرین دی[13] معمولا ً در زمان  کنسرت‌هایش با این کفش‌ها موزیک راک خود را اجرا می‌کرد.

همچنین بخوانید: تاریخچه رنگارنگ یک برند مردمی: کانورس آل استارز اوج، افول و حیات دوباره

صندل[14]

صندل ها کفش های زنانه ای هستند از نوع پاپوش‌ که از قسمت انگشت‌های پا آزاد بوده و با بند به پا بسته می‌شوند. صندل ها معمولا برای موقعیت‌های غیر رسمی یا نیمه‌رسمی استفاده شده و طراحی‌های بسیار متنوعی دارند. بسیاری از صندل‌ها پاشنه‌ی چندانی ندارند اما انواعی از صندل نیز هست که پاشنه‌های بلندی دارد. 

همچنین بخوانید:طریقه نگهداری از کفش چرمی

گلادیاتور[15]

کفش گلادیاتور  از انواع صندل‌ است که با الهام از پاپوش‌های گلادیاتورها در امپراتوری روم باستان طراحی شده‌اند. این کفش‌ها یا در حقیقت صندل‌ها بخاطر بندهای نمادیننشان که معمولا ً تا ساق پا یا حتی زانو میرسند مشهور هستند. با این حال انواعی از کفش های گلادیاتور هست که بندهای آنها فقط تا روی قوزک پا را می پوشانند.

کفش لیتا بوت [16]

بوت‌های لیتا که در اوایل سال ۲۰۱۰ مد شدند، را جفری کمپل[17] طراحی کرده است. این کفش ها پاشنه‌ی بلند داشته و در قسمت پنجه نیز مثل انواع فلتفرم ضخیم هستند. این بوت‌ها در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف همراه با اکسسوری هایی چون مرصع، میخ و زنجیر تولید و طراحی می شوند. 

همچنین بخوانید: داستان کفش‌ها؛ درد و لذت

کفش پنجه خرچنگی[18]

پنجه‌خرچنگی کفشی پاشنه بلند است که الکساندر مک کوئین[19] آن را طراحی کرده است. لیدی گاگا[20] این کفش‌ها را در موزیک ویدئویی به نام بد رومنس ” Bad Romance ” به‌شهرت رساند.نام کفش  برگرفته از شکل ظاهری‌اش است که شبیه چنگال خرچنگ دراز است. 


حتما مطالعه کنید: تاریخچه انواع صندل زنانه


کفش های بدون پاشنه[21] زنانه

کفش‌های بدون پاشنه اولین بار در نمایش مد آنتونیو براردی[22] در سال ۲۰۰۷ به نمایش در آمد و  ویکتوریا بکهام[23] در ۲۰۰۸ آنها را رواج داد. این کفش ها بخاطر اینکه پاشنه ندارند قدری ترسناک به نظر می رسند.

کفش‌های کتانی لژدار[24]

این کفش‌ها از ترکیب زیره لژ دار و اسنیکرز  یا کفش کتانی تولید ساخته شده‌اند. ظاهرشان ورزشی بوده و تاحدودی  راحت هستند و می‌شود  آنها را در موقعیت‌های غیر رسمی و مهمانی ها به‌پا کرد.

 


[1] – https://typesof.in/types-of-shoes-for-women/ انواع کفش های زنانه

[2] -Christian Louboutin کریستیین لوبوتَن طراح فرانسوی و آفریننده سرشناس کفش‌ و کیف دستی‌های مجلل است. دوران حرفه‌ای او از سال ۱۹۹۱ آغاز شده است و اکنون ۵۷ ساله است.  

[3] -High heels

[4] -Wedges

[5] -Boots

[6] -Platforms

[7] -Flatforms

[8]– Sneakers

[9] -Ballet flats

[10]– Creepers

[11]– punk-rock fashion

[12] -Billie Joe Armstrong بیلی جو آرمسترانگ، در هفدهم فوریه سال ۱۹۷۲ در اوکلند کالیفرنیا متولد شد. او خواننده، نوازده‌ی گیتار، ترانه‌سرا، آهنگساز، تولیدکننده و بازیگر امریکایی است. او نفر اول گروه پانک-راک گرین دی است. آرمسترانگ ۴۸ ساله است و به‌جز گیتار سازهایی مانند پیانو، بیس، درام، هارمونیکا و ساکسوفون می‌نوازد.

[13] -Green Day

[14]– Sandals

[15] -Gladiators در روم قدیم به بردگان و غلامانی می گفتند که می بایست در میدان های عمومی با یکدیگر یا با حیوانات درنده تا دم مرگ بجنگند.

[16] -Lita boots

[17]-Jeffrey Campbell

[18]– Lobster claw

[19] -Alexander McQueen

[20]-Lady Gaga لیدی گاگا نام هنریِ ستفانی جوآن انجلینا جرمنوتا است. خواننده، ترانه‌نویس، تهیه‌کننده موسیقی، هنرپیشه و تاجر آمریکایی است. او به‌دلیل بازآفرینی در طول حرفه‌اش و بخاطر تنوع‌پذیری در زمینه‌های بیشماری از صنعت سرگرمی شناخته شده‌است.

[21]– Heelless

[22] -Antonio Berardi آنتونیو براردی ۵۲ ساله، طراح مد بریتانیایی است که اصالتی سیسیلی دارد. براردی به‌واسطه‌ی طراحی پیراهن‌های شب بسیار مشهور هست. 

[23] -Victoria Beckham

[24] -Wedge sneakers

مد دهه۷۰، منبع الهامی ماندگار در دنیای مد
خرده فرهنگ گوت ، جهانی غنی در عین حال تاریک

نظرات (2)

  1. پینگ بک: روسری در گذر زمان - فروشگاه اینترنتی رزمد مجله مد رزمد روسری شال کشمیر پشمینه

  2. پینگ بک: تاریخچه انواع صندل زنانه و نکات خرید آن - فروشگاه اینترنتی رزمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها