زنجیرها : ماسک هایی که از شما جدا نمی شوند.

نگاهی به زنجیر ماسک: ماسک ها رفتنی نیستند

منبع:نیویورک تایمز[1]              نویسنده:والریا سفرانوا[2]                   

 مترجم :دانیال باقری                13 بهمن 99 

تخمین زمان مطالعه: 4 دقیقه  

 زنجیر ماسک، یک وسیله جانبی کاربردی که زیبندگی بیشتری به ظاهرشما در روزهای بیماری عالم‌گیر می‌بخشد. کافیست از الکساندرا اوکازیو کورتز یا جنیفر لوپز بپرسید. 

    کارن پرز یکی از طرح‌های کمپانی‌اش به نام سکند ویند را به ماسک خود آویخته است.
                        کارن پرز[3]  یکی از طرح‌های کمپانی‌اش به نام سکند ویند[4] را به خود آویخته است.

وقتی مشخص شد که قرار است برای مدتی ماسک به صورت داشته یاشیم برخی عناصری دیگر به ماسک‌ها افزودند: زنجیر یا گردن‌آویزی برای نگهداری بهتر ماسک (و البته زیبایی بیشترشان )

“این یک وسیله جنبی کاربردی جالب هست که با سایر گردن آویزها جور در می‌آید و البته کاربردی هم هست” این را کارن پرز توضیح می‌دهد.  صاحب شرکت سکند ویند که با تولید زنجیر های طلایی، نقره ای، برنزی و پلاستیکی آویخته از ماسک­های دست دوز ابریشمی، به فراگیرشدن این جریان سرعت بخشیده است.

این  ملزومات نگهدارنده که در گذشته مختص استفاده کتابداران و علی الخصوص ورزشکاران حرفه ای بود (حتما عینک های بنددار کراکیز[5] را می شناسید) طی این مدت انتخاب شیک­ پوش­ها بوده است.

طراحان جواهرات و سایر رشته­ های حرفه­ای مرتبط با مد هریک به شیوه خود به تولید این محصول پرداخته­ اند.

خرده فروشی­ های بزرگی همچون جی کرو[6] ،, فری پیپل[7]، فاسیل[8]، ان تیلور[9] و بانانا ریپابلیک[10] ، آن­هارا بفروش می رسانند و البته هزاران مورد دیگر روی وبسایت کمپانی اتزی etsy  به چشم  می­خورد.

شخصیت های شناخته شده­ ای همچون جنیفر لوپز[11] ،اله فنینگ[12] ، مایندی کالینگ [13]و بیزی فیلیپس[14] حین استفاده از این محصول دیده شده­اند.

(بعد از گم کردن چندین ماسک پارچه­ ای، خود من از طرفداران ماسک ­های زنجیردار شده ­ام.مدل مورد علاقه من از حلقه ­های پلاستیکی رنگین­ کمانی ساخته شده و به طور مشخص برای بچه­ ها بفروش می­ رسد!)

زنجیر ماسکی که طراح جواهرات و اکسسوری  له له صدوقی[15]طراحی کرده است.
زنجیر ماسکی که طراح جواهرات و اکسسوری  له له صدوقی[15]طراحی کرده است.

له له صدوقی طراح جواهرات و اکسسوری در بهار امسال تولید ماسک را شروع کرد. بعد از یک جرقه ناگهانی الهام ­بخش ،تیم کاری­ اش را مجاب کرد تا عکس­ های جدیدی از خط تولید زنجیرهای عینک­ های آفتابی تهیه کنند که  نشان دهد این محصولات برای حمل ماسک نیز به خوبی قابل استفاده است.

خانم صدوقی می گوید: فروش ما از تعدادی محدود به صدها عدد در هفته رسیده است. بطوریکه در حال حاضر بدل به دسته­ ی میلیون دلاری ما شده است.”

خانم پرز ماه­ه ا با خرج کردن پس­ اندازش به گذران زندگی پرداخت و در نهایت  شرکت  سکند ویند  در تابستان آغاز بکار کرد.

شغلش به عنوان متخصص مد خیلی زود پس از شروع عالم­گیر ویروس از رونق افتاد. روز 21 جولای، وی پیش­فروشی در بستر اینستاگرام ارائه کرد که از آن انتظار تنها 100 سفارش می­رفت درحالیکه در عرض 24 ساعت،  حدود 10000 محصول به فروش رساند. خانم پرز می گوید:”چنین انباری نداشتم. حتی  به اندازه مواد اولیه.“او هفت روزِ هفته صبح و شب ،20 ساعت در روز بهمراه خانواده­اش کار کرد تا بتواند سفارش ­ها را آماده سازی کند.

سرو صدای این جریان آن زمانی بالا گرفت که سودای سکند ویند به گوش اسامی بزرگ و مشهور رسید.

برای مثال الکساندریا اکازیا کورتز [16]نماینده کنگره ایالات متحده امریکا در ماه آگوست از استودیو خانم پرز دیدن کرد. در این ماه وقتی او برای دور دوم نمایندگی کنگره سوگند یاد می­کرد، ماسک و زنجیر سکند ویند را بر صورت داشت.

همچنین عکسی از جنیفر لوپز در حال استفاده از محصول طراحی شده سکند ویند مشاهده شد.

خانم پرز می گوید:  سلفریدجز[17] ،آمازون[18]،بلومینگ دیلز[19]  از بزرگترین خرده فروشی­هایی هستند که خواستار بعهده گرفتن فروش محصولات ایشان هستند اما او درخواستاشان را رد کرده است: چرا که هنوز آماده نیست  تجارتش را در این مقیاس ببیند. (درحال حاضر خانم پرز با 40 صنعتگر همکاری می­کند و خواهرانش مسئولیت بازاریابی و تدارکات را برعهده دارند.)

دوره عمر زنجیر ماسک شاید همانند خود ماسک کوتاه باشد ولی خانم صدوقی معتقد است حتی بعد از این که افراد بیشتری واکسینه شوند این وسیله ی جنبی،  مفید خواهد بود.
دوره عمر زنجیر ماسک شاید همانند خود ماسک کوتاه باشد ولی خانم صدوقی معتقد است حتی بعد از این که افراد بیشتری واکسینه شوند این وسیله ی جنبی،  مفید خواهد بود.

دوره عمر زنجیر ماسک شاید همانند خود ماسک کوتاه باشد ولی خانم صدوقی معتقد است حتی بعد از این که افراد بیشتری واکسینه شوند این وسیله ی جنبی،  مفید خواهد بود. مرکزهای  کنترل و پیشگیری بیماری توصیه می­ کنند در حال حاضر حتی کسانیکه واکسینه شده اند ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. با وجود این که واکسن­ ها به طرز شگفت انگیزی تأثیرگذار هستند موارد منحصر بفردی وجود دارد که طی دوره اثرگذاری واکسن همچنان به ویروس مبتلا گشته و به احتمال بسیار ناقل می­ مانند. به خصوص در تماس مستقیم با دیگران و یا هنگام توقف استفاده از ماسک.

خانم صدوقی شرط می­ بندد حتی با پایین­ آمدن آمار مبتلایان به عفونت ویروس کرونا مردم همچنان خواستار استفاده از ماسک و زنجیر ماسک در هواپیما و وسایل نقلیه عمومی خواهند بود. خانم پرز می­گوید خانم اکازیا کورتز  نیز نقطه­ نظر مشابهی دارد. او گفته است همچنان در هنگام ناخوشی به زدن ماسک ادامه خواهد داد. طبق نظر خانم پرز این راهیست برای نشان دادن احترام به سایر افراد.

هر آنچه در آینده پیش آید، شرکت خانم صدوقی تا همین لحظه سود انبوهی از مشتریانی کسب کرده است که ماسک ها و زنجیرها برایش به ارمغان آورده­اند. این شرکت در سال 2020 شاهد افزایش 80 درصدی فروش و 5 برابری خریداران جدید، نسبت به سال 2019 در وبسایت خود بوده است.

به گفته خانم صدوقی بخشی از این تعداد، خریداران ماسک و زنجیرها بوده­اند، اما تعداد زیادی نیز سربند و گوشواره­های مروارید برای ترکیب کردن با ااین وسیله ی نگهدارنده ی جدید خریداری کرده­اند.

خانم صدوقی می گوید ” فروش محصولات تمام دسته­ها رشد کرده است. کسب و کار بی واسطه­ی ما در واقع انفجاری بوده است و رکورد فروش جدیدی در سال داشته­ایم. “

همچنین بخوانید: بوت ‌های سفید در زمستان: اشتباه یا جسارت؟!؟

همچنین بخوانید:چرم وگان یا چرم گیاهی چیست؟

همچنین بخوانید: چگونه استایل راک داشته باشیم؟


پانوشت ها:

https://www.nytimes.com/2021/01/21/style/face-mask-chains.html[1]

[2]    Valeriya Safronova

Karen Perez[3]  

[4]  Second wind

 croakies[5]

 j crew[6]

  Free people[7]

fossil[8]

Ann taylor[9]  

Banana republic[10]

Jenifer lopez[11]

Elle fanning[12]

Mindy kaling[13]

Busy philips[14]  

 Lele Sadoughi[15]

Alexandria ocasia cortez[16]

selfridges[17]

amazon[18]

Bloomin dales[19]

چرا شیوه‌‌های حراج زیر سؤال رفته است؟
مد مینیمال چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
دسته بندی ها