راهنمای کامل نرم کردن کفش های چرمی

راهنمای کامل نرم کردن کفش‌های چرمی: روش‌ها و ترفندهای عملی برای راحتی پاهای شما

کفش‌های تمام چرم برعکس کتانی های ورزشی فاقد آسترهای ابری هستند، این نوع کفش‌ها معمولا با چرم طبیعی یا مصنوعی آستر می‌شوند بر همین اساس بسته به فرم پاها و نوع چرم ممکن است در ابتدای نو بودن کفش کمی احساس خشکی یا ناراحتی کنید؛ باید توجه داشته باشید که خشک بودن کفش چرم یا اینکه برای برخی پاها در ابتدا حس سختی را ایجاد می‌کند ارتباطی به ضعف در تولیدات چرمی و ایرانی یا خارجی بودن این دسته از محصولات ندارد، بلکه به فرم پا، دباغی و نوع چرم استفاده شده بستگی دارد، معمولاً با مقداری صبر و حوصله و استفاده مداوم از کفش چرم احساس نا خوشایند جای خود را به حس راحتی بی حد و حصری می دهد که تنها در کفش‌های چرمی قابل تجربه است.

در مقاله “راهنمای کامل نرم کردن کفش‌های چرمی”، راهکارهای عملی و بین المللی برای نرم کردن کفش‌های چرمی را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید از کفش‌های خود با راحتی بیشتری استفاده کنید.

گام 1: استفاده از جوراب دوم

اگر حس سختی در کفش‌های‌تان دارید می‌توانید برای مدت کوتاهی از یک جوراب دیگر روی جوراب خود استفاده کنید، ضخامت ایجاد شده باعث کمی فاصله بین پوست و چرم می شود تا فرآیند نرم شدن چرم بدون تجربه حس سخت بودن طی شود.

گام 2: ماساژ دادن کفش

ماساژ دادن کفش‌هایتان با دست تأثیری را که پاهایتان برای اولین بار روی چرم می‌گذارند، شبیه‌سازی می‌کند. هر چه بیشتر این را کار کنید، چرم بیشتر نرم می شود.

گام 3: استفاده از مرطوب کننده یا واکس چرم

یکی از بهترین راه‌های نرم کردن چرم استفاده از مرطوب کننده یا واکس چرم است. این محصولات به چرم کمک می‌کنند تا رطوبت خود را حفظ کرده و از خشک شدن جلوگیری می‌کند. به طور منظم از مرطوب کننده چرم استفاده کنید تا کفش‌های چرمی شما نرم و راحت بمانند.

گام 4: پُر کردن کفش و استفاده از کیسه آب گرم

یک روش دیگر برای نرم کردن کفش چرمی استفاده از کیسه آب گرم است. کیسه‌ی آب گرم را داخل کفش قرار دهید و بگذارید چند ساعت در آن جا بماند. حرارت از کیسه آب گرم به چرم کمک می‌کند تا نرم‌تر شود. این روش را چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

روش دیگر هنگامی که کفش‌های خود را نمی پوشید، می توانید با پر کردن آنها فرم پایتان را شبیه سازی کنید. ما یک قوطی یا چند روزنامه را توصیه می کنیم. برای بهترین نتیجه به مدت یک شب آن را امتحان کنید.

گام 5: پیاده‌روی

با کفش‌های چرمی جدیدتان بیشتر پیاده‌روی کنید تا به فرم پاهای شما عادت کنند. هنگام پیاده‌روی می‌توانید جوراب‌های ضخیم بپوشید تا فشار بیشتری بر روی کفش ایجاد شود و چرم سریع‌تر نرم شود. همچنین می‌توانید کفش‌ها را در خانه بپوشید تا در آرامش به آن‌ها عادت کنید.

گام 6: پدهای پاشنه

قسمت بالای پاشنه اغلب نقطه ای است که بیشترین دردسر را برای افراد ایجاد می کند. پدهای پاشنه که به راحتی جاگذاری می شوند این مشکل را به طور مستقیم برطرف می کنند – به پشت پاهای شما کمی فضای تنفسی می دهد در حالی که بقیه کفش نرم می شود.

گام 7: استفاده از فوم آزاد چرم

استفاده از فوم آزاد کننده چرم در موضع هایی که چرم پای شما را اذیت می‌کند، می‌تواند فرآیند نرم شدن چرم را سرعت بخشد.

گام 8: به پاها و کفش‌هایتان استراحت بدهید

لازم نیست کفش‌هایتان را 7 روز هفته پشت سر هم استفاده کنید، می‌توانید در طول هفته روزهایی را به پایتان استراحت بدهید تا فرآیند نرم شدن کفش‌ها با راحتی بیشتری طی شود، برای مثال کفش چرمی خود را دو روز بپوشید و یک روز استراحت دهید و این کار را تکرار کنید.

اشاره به این نکته ضروری‌ست که تمامی کفش‌های چرمی از آغاز استفاده حس سختی را ندارند، گاهی چرم‌ها بسته به نوع، دباغی و لایه‌های به کار رفته شده‌ی پوست از ابتدا بسیار نرم هستند، اما به طور کلی موارد بالا می‌تواند برای چرم‌های ضخیم و مقاوم‌تر کاربرد داشته باشد…

نکات مهم

مورد دیگر این است گاهی کفش چرم از ناحیه پنجه به پا فشار می آورد، فشارهای متعادلی که اطراف پنجه پا در ابتدای تست حس می‌کنید به مرور برطرف می‌شود، چرا که چرم از کناره‌ها تا حدود نیم سایز آزاد می‌شود. اما اگر در کفش چرم از لحاظ طول احساس کوچکی می‌کنید این احساس برطرف نخواهد شد و باید در حین خرید به سایز کفش توجه کنید، سایز مناسب خود را خریداری کنید و یا پیش از استفاده از کفش سایز خود را تعوض کنید.

کفش‌های چرمی بعد از استفاده فرم پای شما را می‌گیرند و بعد از مدتی انگار برای پاهای شما دوخته شده‌اند، این ویژگی کفش‌های چرمی در جنس‌های دیگر کفش وجود ندارد، راحتی، لوکس بودن، عدم بو گرفتن و تنظیم دمای پاها نسبت به فصل در کفش‌های تمام چرم از مواردیست که استفاده کننده از این نوع محصول را طرفدار همیشگی خود خواهد کرد.

متن “راهنمای کامل نرم کردن کفش‌های چرمی” در همینجا به پایان می‌رسد امیدواریم که این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کفش‌های چرم در اختیارتان قرار داده باشد.


متن “راهنمای کامل نرم کردن کفش‌های چرمی” برگرفته از مقاله HOW TO BREAK IN DR. MARTENS FOOTWEAR

تاریخچه انواع صندل زنانه و نکات خرید آن
راهنمای خرید کفش مردانه با بهترین قیمت

نظرات (1)

  1. شکرالله صولت پور

    سلام
    ممنون از توضیحهات کامل تون 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها