تمیز کردن کفش جیر

تمیز کردن کفش جیر با اصولی ترین روش در خانه!

تمیز کردن کفش جیر یکی از مهمترین کارهایی است که باید بعد از خریدن آن حتما انجام دهید. شاید بارها با لکه‌های بسیار سرسخت روی کفش جیر خودتان مواجه شدید و نگران این هستید که آیا این لکه از بین می‌رود؟ از همه بدتر کفش‌های جیر روشن هستند که لکه‌ها و کثیفی را بیشتر نشان می‌دهند. ما در این مقاله به صورت کاملا عملی نحوه تمیز کردن کفش جیر در خانه را به شما آموزش می‌دهیم.

برس‌ کشی کفش جیر به صورت روزانه

اولین روش تمیز کردن کفش جیر این است که هر روز بر روی کفش خود برس بکشید. برس کشی منظم به کفش باعث می‌شود تا همیشه کفش شما بسیار زیبا دیده شده و عمر طولانی‌تری داشته باشد. همین کار به ظاهر ساده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در نو شدن کفش جیر داشته باشد. چون تجمع گرد و غبار و … باعث می‌شود جیر کفش زودتر فرسوده شود. بخصوص اگر همین گرد و خاک در معرض کمی رطوبت هم قرار بگیرد.
برای تمیز کردن کفش جیر روشن باید برس کشی کمی با دقت بیشتری صورت بگیرد. این برس کشی باید در یک جهت مشخص باشد تا تمام گرد و خاک از روی آن پاک شود. اگر برس کسی در کفش‌های جیر در یک انجام نشود، ممکن است به بافت آن آسیب وارد شود.

استفاده از پاک‌کننده و اسپری مخصوص جیر برای لکه‌های سخت

بسیاری از اوقات اتفاق می‌افتند که کفش‌های جیر دچار لکه‌هایی می‌شوند که به این راحتی از بین نمی‌روند. برای اینکار می‌توانید به فروشگاه‌های کفش مراجعه کرده و پاک‌کننده کفش جیر را درخواست کنید.
وقتی با لکه‌های سخت روی کفش‌های جیر مواجه می‌شویم، استفاده از پاک‌کننده‌های مخصوص جیر می‌تواند معجزه کند. این پاک‌کننده‌ها با فرمول‌های ویژه خود، قادرند لکه‌هایی که به نظر ناامید کننده می‌رسند را به آسانی پاک کنند. 

نحوه استفاده از اسپری تمیز کننده جیر

  1. برچسب اسپری را خوب بخوانید و به موارد احتیاط و دستور‌العمل آن دقت کنید.
  2. اسپری زدن به روی کفش باید در جایی باشد که جریان هوا به خوبی وجود داشته باشد. یعنی به هیچ وجه در فضای بسته و جایی که شعله آتش هست انجام نشود.
  3. یکبار دیگر به اسپری دقت کنید تا برای جیر و نبوک باشد. اسپری‌های تمیز کننده کفش دیگری هم هستند که برای برای کفش‌های چرمی و پارچه‌ای فروخته می‌شوند.
  4. به یک قسمت از کفش که دیده نمی‌شود کمی اسپری بزنید و صبر کنید. زمانی که خشک شد و رنگ جیر عوض نشد و هیچ آسیبی به آن نرسید، بعد برای کل کفش استفاده شود.

مرحله 1 تا 4 را اگر با موفقیت انجام دادید، نوبت به تمیز کردن کفش جیر روشن و تیره می‌رسد.

  1. اول از همه با یک برس نرم یا دستمال مرطوب گرد و خاک و آلودگی‌های ظاهری کفش جیر را تمیز کنید.
  2. اسپری را چند ثانیه خوب تکان دهید.
  3. از فاصله 20 تا 30 سانتی‌متری به صورت یکنواخت روی کل کفش جیر اسپری کنید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه خشک شود.
  4. زمانی که کفش جیر شما خوب خشک شد،‌ حتما با برس به آرامی روی کفش جیر بکشید تا کاملا تمیز شود. حواستان به پرزهای حساس جیر باشد.

روش تمیز کردن کفش جیر

تمیز کردن کفش جیر روشن با تمیز کردن کفش جیر مشکی فرق چندانی ندارد. فرق اصلی آنها در اسپری زدن این است که کفش روشن را باید با دقت بیشتری اسپری بزنید تا رنگ آن از یکدستی خارج نشود. در کفش‌های جیر مشکی هم باید برس را آنقدر بزنید که روی کفش هیچ اثری از سفیدک باقی نماند.
یادتان باشد اسپری تمیز کننده جیر به گرما و آفتاب شدید حساس است،‌ پس در محیط‌های گرم این کار را نکنید. سعی کنید در استفاده از اسپری اصلا زیاده‌روی نکنید،‌ چون ممکن است به جیر کفش آسیب جدی وارد کند.

تمیز کردن کفش جیر با ابر و اسفنج مرطوب

خیلی از اوقات با استفاده از یک اسفنج و ابر مرطوب می‌توانید بهتر از هر چیزی کفش جیر خود را تمیز کنید.
استفاده از اسفنج خیس برای کفش جیر یک روش بسیار راحت و در عین حال ایمن است که اگر به درستی انجام شود هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌کند. برای این کار اسفنج یا ابر را با آب ولرم کمی نمدار کنید و به آرامی و به صورت منظم و یکدست به روی کل کفش خود بکشید. هرگز با فشار این کار را انجام ندهید. بعد از اتمام کار اجازه دهید تا جیر شما کاملا خشک شده و از آن استفاده کنید. اگر بر روی ابر و اسفنج آب زیادی باشد و یا فشار زیادی اعمال کنید، آب زیادی به روی کفش منتقل می‌شود که در نهایت باعث می‌شود کفش شما خراب شود.
استفاده از ابر و اسفنج بهترین روش تمیز کردن کفش جیر در حال حاضر می‌باشد.

خمیر جوش شیرین خانگی

یکی از بهترین تمیز‌کننده‌های دنیا جوش شیرین است. ابتدا مقداری آب ولرم تهیه کرده و داخل آن آنقدر جوش شیرین بریزید که یک خمیر از آن درست شود. خمیر را روی لکه‌های سرسخت و پاک نشدنی بکشید و صبر کنید تا خمیر خشک شود. بعد از خشک شدن خمیر را بردارید. اگر لکه هنوز باقی مانده بود کار را تکرار کنید.

چگونه کفش جیر خیس را خشک کنیم؟

خیلی از اوقات پیش می‌آید که آب روی کفش جیر می‌ریزد. در این مواقع باید کفش را ابتدا با اسفنج خوب تمیز کنید، سپس بدون هیچ حرارت و نور آفتاب، در یک جای معمولی آن را قرار دهید تا با جریان هوای معمولی خشک شود. نور مستقیم آفتاب یا حرارت می‌تواند به جیر آسیب وارد کند.

تمیز کردن کفش جیر روشن

اصول نگهداری صحیح از کفش‌ جیر

  • استفاده از محافظ جیر: سعی کنید همیشه از این اسپری بر روی جیر استفاده کنید تا گرد و خاک و … روی آن نشیند.
  • خشک نگه داشتن کفش‌ها: جیر می‌تواند آب را به خودش جذب کند. برای همین همیشه باید سعی کنید آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. اگر مجبور هستید برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید، حتما داخل آن را با روزنامه مچاله شده پر کنید. سپس کفش را در یک نایلون قرار داده و خوب گره بزنید.
  • به هیچ عنوان کفش جیر نباید در کنار بخاری، شومینه یا نور آفتاب قرار بگیرد.

انواع کفش جیر در یک نگاه

کفش آکسفورد جیر که رسمی‌ترین نوع جیر بوده و برای موقعیت‌های رسمی و اداری بسیار مناسب است. این کفش را می‌توانید با کت و شلوار و پیراهن مردانه رسمی بپوشید.
کفش لوفر جیر که جز کفش‌های نیمه رسمی بوده و برای استفاده روزمره و جاهای غیر رسمی بسیار مناسب است. از آن می‌توانید با هر لباسی استفاده کنید.

بوت جیر که می‌توانید به راحتی در فصول سرد سال با هر لباسی مانند شلوار جین، کاپشن و پالتو به راحتی ست کرده و در زمستان‌ها ظاهری شیک داشته باشید. کتونی جیر هم برای تمامی فعالیت‌های روزمره و ورزشی مناسب بوده و با استایل اسپرت و مدرن بسیار شیک می‌شود.

کفش‌های پاشنه بلند زنانه جیر که برای موقعیت‌های خاص و مجالس زنانه بسیار مناسب است. خانم‌ها می‌توانند آن را با هر لباس مجلسی ست کرده و ظاهری بسیار شیک داشته باشند.
انواع مختلف دیگر کفش جیر هم وجود دارد که در مقالات بعدی به آنها اشاره می‌کنیم.

چرا بهتر است کفش جیر بخریم؟

خرید کفش جیر یک انتخاب بسیار مناسب است. چون کفش‌های جیر زیبایی استایل شما را دوچندان می‌کنند. مزایای بسیار زیادی دارند و به دلیل انعطاف‌پذیری بسیار بالایی که دارند جزو پرطرفدارترین کفش‌های دنیا می‌باشند.

برخی از مزایای خرید کفش جیر:

  • بسیار شیک و زیبا هستند
  • نگهداری و نظافت آنها راحت است
  • بسیار انعطاف‌پذیر هستند
  • قابل تنفس بوده و در تابستان عرق نمی‌کنند
  • عمر بالایی دارند
  • خیلی خاص هستند
  • به محیط زیست آسیب نمی‌زنند.

کفش‌های جیز به دلیل ظاهر و بافت مخملی که دارند ظاهر شما را به شدت شیک و خاص می‌کنند.

تمیز کردن کفش جیر مشکی

این کفش‌ها در انواع مختلف و طیف‌های گسترده‌ای به بازار عرضه می‌شوند که برای هر سلیقه‌ای حتما یک طرح خوب پیدا می‌شود. کفش جیر ظاهری لوکس به شما می‌بخشد.
پوشیدن و راه رفتن با کفش جیر بسیار راحت بوده و به هیچ عنوان پای شما را اذیت نمی‌کند. کفش جیر را می‌توانید به راحتی در زمستان و سرما و تابستان و گرما بپوشید. چون جیر اصولا کفش گرمی بوده و در زمستان اجازه نمی‌دهد پای شما سرد شود. از طرفی به دلیل تنفس پذیری بالایی که دارد برای تابستان مناسب است، چون به هیچ عنوان اجازه عرق کردن به پاهای شما را نمی‌دهد. 

در هنگام راه‌رفتن به راحتی خم شده و رویه آن نمی‌شکند. به همین دلیل انعطاف‌پذیری خیلی بالایی داشته و تجربه لذت بخشی را برای شما به وجود می‌آورد.

به دلیل استفاده از جنس و متریال بسیار با کیفیت، طول عمر کفش جیر بسیار بالا است و برای مد‌ت‌های زیادی می‌تواند با نگهداری اصولی مانند روز اول برای شما کار کند. پوشیدن کفش جیر می‌تواند به شما احساس خاص بودن و اعتماد به نفس بالایی بدهد. چون با کفش بقیه افراد بسیار فرق داشته و یک سر و گردن از همه آنها بالاتر است.
به دلیل استفاده از مواد تجزیه پذیر و غیر صنعتی در کفش جیر، برای حفظ محیط زیست بسیار مناسب بوده و آسیب کمتری به آن وارد می‌کند.

خرید بهترین مدل کفش جیر زنانه و مردانه از فروشگاه اینترنتی رزمد

ما در این مقاله روش تمیز کردن کفش جیر را به صورت کامل به شما آموزش دادیم تا بتوانید برای مدت‌های بسیار طولانی از کفش جیر خود با خوشی و شادی استفاده کنید. اگر هنوز کفش جیر خود را تهیه نکردید، کافی است یکبار به سایت رزمد سر بزنید و از برندها تنوع بسیار بالای مدل‌های کفش جیر به صورت کامل دیدن کنید. بعد از بررسی اطلاعات دقیق تمامی محصولات جیر موجود در سایت و با مقایسه، مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده و با سریعترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. رزمد سریعترین ارسال کفش در ایران را دارد. 

 

راهنمای خرید کفش زنانه با بهترین کیفیت
تمیز کردن کفش چرم با حداقل هزینه در خانه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها