تفاوت کفش لوفر با کفش کالج در چیست؟

تفاوت کفش لوفر با کفش کالج در چیست؟

شاید در نگاه اول، تشخیص این تفاوت‌ها به نظر ساده برسد، اما وقتی پای جزئیات و عناصر طراحی به میان می‌آید، داستان کمی پیچیده‌تر می‌شود. این دو مدل کفش، هر کدام با ویژگی‌ها و مزایای خاص خود، سبک‌های متفاوتی از پوشش را به ارمغان می‌آورند و انتخاب بین آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر کلی و احساس راحتی شما داشته باشد. در این مقاله، قصد داریم به شکلی دوستانه و کاملاً تخصصی، تفاوت‌های کلیدی بین کفش‌های لوفر و کفش‌های کالج را بررسی کنیم و به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را برای سبک زندگی و سلیقه شخصی خود داشته باشید. از مزایا و معایب هر کدام گرفته تا ویژگی‌های طراحی که هر کدام را منحصر به فرد می‌کند، همه و همه را در این مقاله پوشش خواهیم داد. پس اگر دوست دارید بدانید که کدام یک از این دو نوع کفش، گزینه بهتری برای شماست، با ما همراه باشید.

آیا می دانید تفاوت کفش لوفر با کفش کالج تا چه اندازه است؟

کفش لوفر و کالج در حقیقت یکی هستند. لوفر اسم بین‌المللی و اصلی کفش‌هایی است که امروزه ما در ایران به آنها کالج می‌گوییم. لوفر یک اسم قدیمی در فرهنگ مردمان نروژ است که دهقانان زمانی از آن استفاده می‌کردند. با گذشت زمان کفش‌های لوفر امروزی با طراحی‌های بسیار مدرن و شیک به بازار عرضه شدند که تمام نیازهای مردم جهان را پوشش دهند.
امروزه لوفرها مدل‌های بسیار زیادی دارند که لوفر پنی (سکه) لوفر بیت و تاسل لوفر محبوب‌ترین آن هستند. پس در حقیقت لوفر با کالج فرقی ندارد. پس تفاوت کفش لوفر و کفش کالج وجود نداشته و در حقیقت یکی هستند.

کفش لوفر یا کالج چیست؟ 

شاید از خودتان بپرسید کفش لوفر چیست. گفتیم که کفش لوفر در برخی از مناطق ایران به نام کفش کالج نیز معروف شده است. لوفر به کفشی گفته می‌شود که اصلا هیچ بندی ندارد. لوفر ریشه استفاده تاریخی در غرب و بخصوص نروژ دارد. کفش‌های لوفر امروزی برای اولین بار در اوایل قرن بیستم معرفی شدند. اما با گذر زمان پیشرفته‌تر شده و کاربردهای اولیه خود را از دست داده و به عنوان کفش‌های بسیار مدرن و کاربردی شناخته شدند. امروزه کفش‌های لوفر بسیار محبوب بوده و از آنها در جاهای مختلف مانند استفاده روزمره، رفتن به جاهای نیمه رسمی و … از آن استفاده می‌شود. 

پس کفش‌های لوفر کاملا ساختاری بدون بند داشته و بسیار راحت هستند. همچنین یک پاشنه کوچک در آن قرار دارد که با کفش‌های دیگر کمی فرق دارد. لوفر‌ها به صورت معمول از چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود و روی آن با یکسری المان‌های تزیینی خاص پوشانده می‌شود که زیبایی آن را دوچندان کند. لزوما همه لوفرها دارای تزیینات و جزئیات اضافی نیستند. اما در لوفرهای تسمه‌دار (Penny Loafers)، تسمه دار (Tassel Loafers) و کوچینی (Guachinche) بیشتر می‌توانید شاهد آن باشد.

لوفر به خاطر انعطاف‌پذیریو چند کاربره بودن خیلی محبوب است. بسیاری از مردم برای ست کردن استایل روزانه خود حتما از انواع لوفر استفاده می‌کنند. لوفرها طیف گسترده‌ای از طرح، رنگ و مدل دارند، به همین دلیل با هر استایلی که مد نظر شما باشد ست می‌شوند. قبل از هر انتخابی ابتدا با مزایای کفش لوفر کمی آشنا شویم.

بهترین کفش لوفر و کالج

معرفی مزایای کفش لوفر 

راحتی بی‌نظیر: به لطف طراحی بدون بند و استفاده از مواد انعطاف‌پذیر،  کفش‌های لوفر راحتی فوق‌العاده‌ای را دارند که تقریبا با هیچ کفش چرمی قابل مقایسه نیست. به همین دلیل می‌توانید ساعت‌ها لوفر بپوشید و بدون خستگی به کارهای روزمره خود بپردازید.

سهولت در پوشیدن و درآوردن: لوفرها به سرعت و راحتی هر چه تمام‌تر پوشیده شده و از پای شما در میاید. این ویژگی راحتی در استفاده باعث نمی‌شود که کفش در پا سر خورده یا لق بزند.

انعطاف‌پذیری در استایل: لوفرها را می‌توان با اکثر لباس‌های مثل لباس‌های رسمی، نیمه رسمی، و حتی غیررسمی و اسپرت ست کرد. به همین دلیل است که لوفر را کفش چند کاربره می‌شناسند.

دوام و استحکام: لوفرها با وجود طراحی ساده‌ای که دارند،‌ بسیار با کیفیت بوده و دوام بالایی دارند. یعنی به لطف مواد اولیه با کیفیتی که در ساخت آنها استفاده می‌شود می‌توانید کفش لوفر را برای مدت بسیار زیادی بپوشید.
در انتها با مزایای کفش کالج (لوفر) آشنا شدید،‌ در ادامه با معایب کفش کالج (لوفر) هم آشنا شویم.

معرفی معایب کفش لوفر

هر چند کفش‌های لوفر مزایای بسیاری دارند، اما همانند هر محصول دیگری، معایب خاص خود را نیز دارند که ممکن است برای برخی از خریداران مهم باشد.

در مجالس و محافل رسمی نمی‌توانید بپوشید: عل‌رقم اینکه کفش‌های لوفر را می‌توانید در هر موقعیتی بپوشید،‌ اما در مراسم رسمی گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسد.

نیاز به مراقبت و نگهداری: از آنجایی که کفش‌های لوفر معمولا چرمی هستند،‌ پس باید مدام تمیز شده و واکس زده شوند.

ممکن است برای همه انواع پا مناسب نباشند: کفش‌های لوفر را همه مردم می‌توانند به راحتی بپوشند، اما در برخی موارد نادر مشاهده شده که یکسری از افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

مزایای کفش لوفر

چرا در ایران کفش لوفر را به اسم کالج می شناسند؟ 

یکی از مهمترین استفاده‌های لوفر برای رفتن به سرکار یا دانشگاه و مدرسه است. یکی از علت‌هایی که به کفش لوفر کالج گفته می‌شود این است که اولین بار در ایران دانشجویان بیشتر از این کفش خوش پوش و مدرن استفاده می‌کردند. 

معرفی انواع لوفر‌

در این قسمت به صورت خلاصه با مدل های کفش Loafer کمی بیشتر آشنا شویم.

لوفر کلاسیک چرمی

اولین نوع لوفر، نوع چرمی آن است. لوفر چرمی یکی از پایدارترین و زیباترین کفش‌های در دنیا می‌باشد.
لوفر همیشه از چرم طبیعی و مصنوعی بسیار با کیفیت تولید می‌شود تا کیفیت و دوام آن را بسیار بالا ببرد.
کفش لوفر طراحی ساده و در عین حال شیکی را دارد که با همه نوع تیپ و لباس ست می‌شود.

لوفر منگوله‌ دار (تاسل)

لوفر منگوله دار یا همان تاسل،‌ یک نوع کفش بدون بند است که در کناره‌های آن با منگوله‌هایی تزیین می‌گردد.
تفاوت اصلی لوفر تاسل با لوفر چرمی در همان منگوله‌های آن است.

لوفر سکه‌ ای (پنی)

لوفر سکه‌ای، که به نام لوفر پنی نیز معروف است، یکی از کلاسیک‌ترین و معروف‌ترین انواع کفش لوفر می‌باشد.  در لوفر سکه‌ ای یک شکاف کلاسیک بو کوچک در بالای پا قرار می‌گیرد که در گذشته جای قرار دادن سکه بوده است. 

لوفر دمپایی (اسلیپر)

لوفر دمپایی، که با نام اسلیپر نیز شناخته می‌شود، یکی از راحت‌ترین و غیررسمی‌ترین انواع لوفر است که برای پوشیدن در منزل یا در موقعیت‌های غیررسمی طراحی شده است. این نوع لوفر با پاشنه‌های بسیار کوتاه یا کلا پاشنه، ارائه می‌شود و اغلب از مواد نرم و راحتی مانند چرم نرم یا پارچه ساخته می‌شود. 

فرق کفش لوفر و کفش کالج

لوفر گوچی

مدل فوفر گوچی به خاطر برند گوچی معروف شد. چون کیفیت بسیار بالایی داشته و ظاهر شیک و فرینده‌ای را به فرد می‌داد. لوفرهای گوچی با تنوع طرح‌های مدرن و کلاسیک، هم برای موقعیت‌های رسمی و هم برای استفاده روزمره مناسب هستند. 

لوفر موکاسین (سرخپوستی)

لوفر موکاسین در اصل از سنت‌های قدیمی سرخپوستی الهام گرفته شده است.
این نوع لوفر، که از چرم بسیار نرم و انعطاف‌پذیر ساخته می‌شود که دارای ویژگی‌هایی مانند دوخت‌های ظریف و تزئینات دستی است که زیبایی و اصالت آن را نشان می‌دهد. 

همچنین لوفرهای موکاسین به خاطر طراحی بدون پاشنه و داشتن پوشش نرم بسیار راحت هستند و گزینه‌ای عالی برای پوشیدن در فعالیت‌های روزمره و استراحت در طبیعت به شمار می‌روند.

لوفر پلتفرم

لوفر پلتفرم یکی از انواع لوفر است که با داشتن کفی ضخیم و با ارتفاع بیشتر، قد افراد را بلندتر از حد معمول نشان می‌دهد. معمولا افرادی که می‌خواهند در هنگام پوشیدن کفش کمی قدشان بلندتر شود از کفش‌های پلتفرم استفاده می‌کنند. پلتفرم فقط برای لوفر نیست و برای بسیاری از کفش‌های دیگر هم وجود دارد.
کفش‌ لوفر پلتفرم تمامی خصوصیات یک لوفر شیک را دارد.

لوفر براق (پتنت)

کفش لوفر براق یکی از چشم‌نوازترین مدل‌های کفش لوفر است که به علت راحتی و در عین حال چشم‌نوازی بسیار استفاده می‌شود.
کسانی که دوست دارند همیشه لوفر راحت بپوشند و می‌خواهند در میهمانی‌ها یا مراسم رسمی شرکت کنند می‌توانند لوفر براق را امتحان کنند.

جنس براق و درخشان این نوع لوفر از پتنت چرم است که نه تنها زیبایی خیره‌کننده‌ای به پاها می‌بخشد بلکه بیانگر سلیقه و شخصیت خاص پوشنده نیز هست. لوفرهای پتنت به راحتی با انواع لباس‌های رسمی و تیپ‌های شیک و مجلسی ست می‌شوند و گزینه‌ای ایده‌آل برای دیده شدن در جمع می‌باشد.

لوفر دست‌دوز

لوفر دست‌دوز یکی دیگر از انواع لوفر است که ساخت دست هنرمندان کفاش می‌باشد. لوفر دست دوز نشان‌دهنده اصالت و شخصیت خاص صاحب آن می‌باشد.

کیفیت بی نظیر چرم آن به همراه دوخت دقیق و دستی که دارد، ظرافت خاصی به کفش داده و آن را از بقیه کفش‌ها متمایز می‌کند. این کفش دوام و راحتی بسیار بالایی داشته و برای همه آقایان شیک پوش توصیه می‌شود.

لوفر پارچه‌ ای (ونتیان)

لوفر پارچه‌ ای که با نام ونتیان هم از آن اسم برده می‌شود، از پارچه‌های ضخیم و نرم و راحت درست می‌شوند که به راحتی می‌توانید از آن در فصول گرم سال استفاده کرده و ظاهر شیک خود را حفظ کنید.

این نوع لوفر که در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها ارائه می‌شود که به شما این امکان را بدهد با هر تیپ و شرایط خاصی بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

لوفر ونتیان بسیار خنک بوده و از پارچه قابل تنفس استفاده می‌کند. از لوفر پارچه‌ای می‌توانید در مراسم غیر رسمی، روزمره و هر کجای دیگری استفاده کنید.

کفش کالج لوفر

کفش کالج لوفر یکی از کلاسیک‌ترین و زمان‌آزموده‌ترین انواع کفش‌های است که به دلیل طراحی بدون بند و پوشیدن آسان شناخته شده است. این کفش‌ها عموماً از چرم باکیفیت ساخته می‌شوند و با طیف گسترده‌ای از استایل‌ها از جمله لباس‌های رسمی تا غیررسمی هماهنگی دارند. کفش کالج لوفر با ظاهری ساده و شیک، برای مردانی که به دنبال ترکیبی از راحتی و استایل هستند، انتخابی عالی است.

خرید بهترین کفش لوفر و کالج از فروشگاه اینترنتی رزمد

ما در این مقاله درباره فرق کفش لوفر و کفش کالج با شما صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هیچ فرقی ندارد. آیا می‌خواهید کفش لوفر یا همان کالج مورد علاقه خودتان را تهیه کنید ولی در بین مدل‌های مختلف موجود در بازار کمی سردرگم شدید؟ فروشگاه رز مد با داشتن طیف گسترده‌ای از لوفرهای مردانه و زنانه به همراه اطلاعات بسیار کامل درباره هر یک از آنها می‌تواند یک راهنمای خرید بسیار خوب باشد. لوفر مردانه خودتان را از بین مدل‌های موجود مقایسه کرده و در نهایت انتخاب کنید. در سریعترین زمان ممکن در ایران تحویل بگیرید و از قیمت بسیار مقرون به صرفه آنها لذت ببرید.

 

معرفی انواع کفش اسپرت به همراه لیست قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها