انواع کفش اسپرت

معرفی انواع کفش اسپرت به همراه لیست قیمت

انواع کفش اسپرت دنیایی را تشکیل داده‌اند که در آن فقط طرح و رنگ‌های متنوع می‌توانید پیدا کنید.
کفش‌های اسپرت فقط برای ورزشکاران نیست. هر کسی که دوست کفشی راحت و سبک داشته باشد حتما باید یکبار انواع کفش اسپرت را امتحان کند.

کفش‌های اسپرت انواع بسیار مختلفی دارند که هر کدام برای کاربردهای مشخصی طراحی شده‌اند. همچنین کاربرد و ویژگی‌های آنها برای مردان، زنان، دختران و پسران کاملا فرق دارد. در این مقاله قصد داریم انواع کفش اسپرت را به صورت کامل برای شما بررسی کنیم تا با آگاهی بیشتر کفش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

معرفی انواع کفش اسپرت مردانه

در این قسمت ما انواع کفش اسپرت مردانه را به صورت کامل برای شما معرفی می‌کنیم.

اسنیکر مردانه (Sneakers) 

اسنیکر بدون شک محبوب‌ترین کفش اسپورت مردانه است. این کفش در طیف بسیار گسترده‌ای از طرح و رنگ در بازار وجود دارد که برای تمامی فعالیت‌ها روزمره گرفته تا ورزش‌های سبک و تمرین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهمترین علت محبوبیت اسنیکر مردانه این است که انعطاف‌پذیری خیلی بالایی داشته و با تمام لباس‌های اسپرت غیر رسمی ست می‌شود. بخصوص اگر با شلوار جین و کتان پوشیده شود خودش را نشان می‌دهد.
اسنیکرهای مردانه به دلیل داشتن طراحی مدرن و احساس راحتی خیلی بالا و بی‌نظیر برای همه مردان در هر سنی مناسب است.

کفش‌های دویدن مردانه (Running Shoes) 

این کفش‌ها برای اولین بار برای کسانی طراحی شد که عاشق دویدن بودن. کفش‌های دویدن با بهره‌گیری از فناوری‌های بسیار روز و پیشرفته در زمینه تولید وسایل ورزشی امروزه یک کفش عالی و درجه یک به حساب می‌آیند. این کفش‌ها کاملا ضد ضربه بوده و استحکام بسیار بالایی دارند. همه دوندگان زمانی که برای مدت طولانی از آن استفاده کنند، به هیچ عنوان فشار و ضربه‌ای از ناحیه کف پا احساس نخواهند کرد. بخصوص اگر بخواهند مسافت‌های طولانی را طی کنند. کفش‌های مخصوص دویدن طوری طراحی شده‌اند که از آسیب‌های احتمالی به پای ورزشکار خودداری کنند. همچنین به دلیل سبکی و ارگونومی خاصی که دارند، سرعت و کارایی وی را بسیار بالا می‌برند.

کفش‌های بسکتبال مردانه (Basketball Shoes)

کفش بسکتبال مردانه معمولا ویژگی‌های متعددی دارد که کارایی و ایمنی بسکتبالیست را به حداکثر برساند.

همیشه در بسکتبال ورزشکاران به سمت بالا پریده و ناگهان مسیر خود را عوض می‌کنند. پس کفش بسکتبال مردانه باید بتواند از اسیب‌های احتمالی به مچ پا و کف پا جلوگیری کند. برای این من منظور کفش بسکتبال مردانه همیشه با ساق‌های بلندتری نسبت به سایر ورزشها طراحی می‌شوند که بتوانند حمایت 100 درصدی داشته باشند. از طرفی کفی این کفش باید تا حد زیادی نرم و چسبنده باشد که پای ورزشکار روی زمین سر نخورد.

کفش‌های تنیس مردانه (Tennis Shoes)

یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های خاص دنیا تنیس است. کفش‌های تنیس مردانه طوری طراحی می‌شوند تا به بازیکن امکان حرکت‌های سریع و تغییر جهت‌های فوری و ناگهانی را بدهند. همچنین زیره این کفش‌ها طوری طراحی شده‌اند که اصطکاک بالایی با زمین برقرار کرده و اجازه ندهند تنیس باز سر بخورد.
کفش‌های تنیس معمولا سبک بوده و قابلیت تنفس بسیار بالایی دارند. به همین دلیل یکی از راحت‌ترین کفش‌های ورزشی دنیا هستند.

کفش‌های ورزشی چند منظوره مردانه (Cross-Trainers)

کفش‌های ورزشی چند منظوره، یا کراس-ترینرها، برای افرادی طراحی شده‌اند که علاقه به ورزش خاصی نداشته و دوست دارند انواع فعالیت‌های ورزشی و تمرینی را داشته باشند. این کفش‌ها برای ورزش‌هایی مانند دویدن، بدنسازی و وزنه‌بردای و حتی تمرینات قدرتی هم استفاده می‌شوند. کراس-ترینرها معمولا از قوس کف پا به خوبی محافظت‌ کرده و جلوی ضربات را می‌گیرند. کفش‌های ورزشی چند منظوره (Cross-Trainers) مردانه برای هر نوع ورزش و تمرین غیر حرفه‌ای مناسب هستند.


قیمت و مشاهده محصول:‌کفش اسنیکرز مردانه


کفش‌های پیاده‌روی مردانه (Walking Shoes)

یکی از ورزش‌های بسیار سالم و مفید پیاده‌‌روی است. زمانی که فرد می‌خواهد به صورت طولانی پیاده‌روی کند، در طی مسیر ممکن است دچار پادرد و خستگی شود. اگر این کار را برای چند روز ادامه دهد دچار کمر درد و … نیز می‌گردد. برای جلوگیری از آن کفش‌های پیاده‌روی مردانه طراحی شده‌اند. این کفش‌ها در قسمت رویه کاملا نرم و منعطف بوده و در قسمت زیره کاملا ضد ضربه و حمایت کننده‌ هستند. ارگونومی به کار رفته در این کفش‌ها به فرد این امکان را می‌دهد تا ساعت‌ها بدون مشکل بتواند راه برود و هیچ فشاری روی پاها و کمر خود نداشته باشد.

کفش پیاده روی مردانه

کفش‌های اسکیت‌بورد مردانه (Skateboarding Shoes)

کفش‌های اسکیت‌بورد طوری طراحی شده‌اند که بتوانند سبکی، راحتی و کیفیت بالایی را داشته باشند تا فرد در هنگام اسکیت سواری بتواند از فعالیت خود لذت ببرد. این کفش‌ها معمولا دارای کفی‌ها و زیره ضخیم هستند که 

هم بتوانند اصطکاک خوبی با تخته اسکیت فراهم و هم از فشار به زیر پای فرد جلوگیری کنند. می‌کنند. کفش اسکیت مردانه کاملا ضد ضربه بوده و جلوی ساییدگی‌های احتمالی را می‌گیرد.

کفش‌های ورزشی مد روز مردانه (Fashion Athletic Shoes)

کفش‌های ورزشی مد روز ترکیبی از تمام ویژگی‌های ورزشی بعلاوه طراحی بسیار شیک و امروزی هستند. این کفش‌ها برای کسانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند یک سبک زندگی بسیار فعال و در عین حال شیک و به روز داشته باشند.

علاوه بر ویژگی‌های فنی یک کفش ورزشی، این کفش‌ها با توجه به آخرین متند‌ها و ترندهای مد طراحی شده‌اند تا بتوانند هم در باشگاه ورزشی و هم در خیابان کاری کنند که نظر همه به شما جلب شود.

 

معرفی انواع کفش اسپرت زنانه

در این قسمت ما انواع کفش اسپرت زنانه را به صورت کامل برای شما معرفی می‌کنیم.

اسنیکر زنانه (Sneakers)

اسنیکرهای زنانه یکی از مدرن‌ترین،‌ شیک‌ترین و راحت‌ترین کفش‌های اسپرت زنانه هستند که خانم‌های سراسر دنیا آن را بسیار دوست دارند. این کفش‌ها را برای ورزش کردن،‌ فعالیت‌های ورزشی و تمرینی، کارهای روزمره استفاده می‌کنند. اسنیکر زنانه دارای طیف بسیار گسترده‌ای از طرح و رنگ است؛ به همین دلیل خانم‌های بسیار شیک پوش و امروزی برای داشتن استایلی جذاب و متنوع به راحتی از آنها استفاده می‌کنند.

کفش‌های دویدن زنانه (Running Shoes)

این کفش‌ها برای خانم‌هایی است که عاشق تناسب خود هستند طراحی شده است. این کفش‌ها با توجه به ساختار خاص پاهای خانم‌ها به گونه‌ای طراحی شده که بتواند پشتیبانی بسیار کافی را از نقاط حساس پا داشته باشد. بر خلاف آقایان،‌ پاهای خانم‌ها بسیار ظریف‌تر و کوچکتر هستند،‌ به همین دلیل کفش‌های مخصوص دویدن خانم‌ها باید بتواند از قسمت کفی و زیره حمایت بسیار بیشتری داشته باشد تا فشارها و شوک‌های وارده از زمین به پاها را کنترل کند. در غیر این صورت خانم‌ها ممکن است دچار کمر درد و پادرد شوند.

کفش‌های مخصوص دویدن خانم‌ها با بالاترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی می‌شوند که در ضمن شیک و ظریف بودن بتوانند سلامتی پاهای آنها را تضمین کنند.

کفش‌های تنیس زنانه (Tennis Shoes)

کفش‌های تنیس زنانه، مشابه نسخه مردانه، برای افزایش عملکرد در زمین‌های تنیس طراحی شده‌اند. این کفش‌ها دارای ویژگی‌های خاصی مانند تقویت در کناره‌ها‌ی کفش تنیس و پشتیبانی بسیار بیشتر از پاهای خانم‌ها هستند. چون تنیس یک ورزش بسیار خاص است و در آن ورزشکار مدام مجبور است حرکات سریع داشته و تغییر جهت دهد.


قیمت و مشاهده محصول: کفش اسنیکرز زنانه


کفش های تنیس زنانه

کفش‌های ورزشی چند منظوره زنانه (Cross-Trainers)

این کفش‌ها برای خانم‌هایی طراحی شده است که مایل هستند به انواع فعالیت ورزشی بپردازند و رشته ورزشی خاصی را مد نظر نداشته باشد. برای مثال از این کفش در باشگاه‌های ورزشی،‌ سالن‌های بدنسازی، پیاده‌روی و … استفاده می‌‌شود. امروزه از این کفش برای فعالیت‌هایی چون دویدن،‌ ژیمناستیک،‌ وزنه‌برداری،‌ تمرینات کاردیو و … استفاده می‌شود.با داشتن کفشی چند منظوره، دیگر نیازی به تعویض کفش برای انجام فعالیت‌های متفاوت ورزشی نیستید.

کفش‌های پیاده‌روی زنانه (Walking Shoes)

یکی از بهترین ورزش‌ها در میان خانم‌ها پیاده‌روی روزانه است. برای این کار کفش‌های پیاده‌روی خاصی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند که در عین شیک و امروزی بودن،‌ برای پیاده‌روی‌های بسیار طولانی مناسب هستند.

این کفش‌ها بسیار سبک بوده و قابلیت جذب ضربات وارده از کف زمین را به پا دارند. همچنین کفی آنها به گونه‌ای طراحی شده است که از قوس پا و سایر نقاط حساس آن حمایت 100% داشته باشند. طراحی ارگونومیک آن‌ها به گونه‌ای است که فشار  وارده را به طور یکنواخت بر روی کل پا پخش کرده و از خستگی آن جلوگیری می‌کنند.

کفش‌های یوگا و پیلاتس زنانه (Yoga & Pilates Shoes)

کفش‌های یوگا و پیلاتس زنانه دارای انعطاف‌پذیری بسیار بالایی هستند که ارتباط با زمین را در هنگام انجام ورزش و تمرین به خوبی برقرار می‌کنند. کفش یوگا و پیلاتس خانم‌های بسیار سبک بوده و معمولا کفی بسیار نازکی نسبت به بقیه کفش‌های اسپرت زنانه دارند. این کفش‌های از پاها در برابر سرما و آسیب‌های احتمالی محافظت کرده و به آنها کمک می‌کند تا تعادل خود را در هنگام تمرین حفظ کنند.

کفش‌های ورزشی فشن زنانه (Fashion Athletic Shoes)

کفش‌های ورزشی فشن زنانه ترکیبی از یک کفش ورزشی و یک کفش مد روز می‌باشد. این کفش‌ها بسیار ظاهری شیک و زیبایی دارند که با هر استایل شیک و مدرن می‌توانند ست شوند. معمولا از کفش‌های فشن زنانه می‌توان در تمام فعالیت‌های روزانه و ورزشی همزمان استفاده کرد.

 

معرفی انواع کفش اسپرت پسرانه

در این قسمت ما انواع کفش اسپرت پسرانه را به صورت کامل برای شما معرفی می‌کنیم.

اسنیکر پسرانه (Sneakers)

همه پسرها دوست دارند تا کفش اسپرتی را بپوشند که برجستگی‌ها و طرح‌های بسیار خاص و برجسته‌ای داشته باشد. به همین دلیل کفش‌های اسنیکر پسرانه با تنوع بسیار بالا در طرح و رنگ امروزه به بازار عرضه می‌شوند که برای استفاده روزمره و فعالیت‌های ورزشی سبک و غیر حرفه‌ای خیلی مناسب هستند. پسرهای فعالیت زیاد می‌توانند اسنیکر بپوشند و به مدرسه،‌ دانشگاه، باشگاه و هر کجا که مایل باشند بروند و در میان دوستان خودشان بدرخشند. اسنیکر پسرانه به جز مراسم رسمی برای هر کجایی مناسب است.

کفش‌های دویدن پسرانه (Running Shoes)

کفش‌های مخصوص دویدن پسرانه طوری طراحی شده‌اند حمایت کامل و کافی را در هنگام دویدن داشته باشند.
در ساخت این کفش‌ها از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده تا بتوانند ضربات وارده از کف زمین را به راحتی خنثی کنند. این کفش به پسرهای خوشتیپ و اهل ورزش کمک می‌کند تا در هر محیطی از پیست دو و میدانی گرفته تا در کوچه و خیابان و طبیعت بتوانند بدون هیچ مشکلی بدوند.

اسنیکر پسرانه

کفش‌های فوتبال پسرانه (Soccer Shoes)

کفش فوتبال پسرانه دقیقا تمامی ویژگی‌های یک کفش فوتبال مردانه را دارد. این کفش‌ها طوری طراحی شده‌اند تا بازیکن بتواند در روی زمین چمن به راحتی فعالیت کرده و از حمایت کافی از نقاط حساس پا بهره‌مند شود.

توجه داشته باشید که کفش فوتبال پسرانه فرمی کشیده‌تر داشته و زیر آن دارای استوک است تا به روی چمن لیز نخورید. اما کفش فوتبال سالنی کلا ظاهری متفاوتی دارد. وزن آن بسیار سبک بوده و در قسمت زیره خبری از استوک نیست. 

کفش‌های اسکیت‌بورد پسرانه (Skateboarding Shoes)

کفش‌های اسکیت‌بورد برای پسران جوان که به این ورزش پر هیجان علاقه‌مند هستند، طراحی شده‌اند. کفش‌های اسکیت‌بورد کفی‌های ضخیم و مقاوم‌تری نسبت به بقیه کفش‌ها دارند؛ چون باید بتوانند اصطکاک لازم را بر روی تخته اسکیت برد ایجاد کنند.

این کفش‌ها علاوه بر دوام بالا طوری طراحی می‌شوند که از هر گونه ضربه احتمالی به پاها جلوگیری کنند.

کفش‌های بسکتبال پسرانه (Basketball Shoes)

در ورزش بسکتبال انواع فعالیت‌هایی مانند پریدن،‌ دویدن و چرخش و تغییر جهت ناگهانی وجود دارد. پس یک کفش بسکتبال پسرانه باید مانند یک کفش بسکتبال مردانه بتواند از نواحی مختلف پا که ممکن است در این فعالیت آسیب ببینند حمایت کند. برای این منظور کفش بسکتبال پسرانه دارای ساق بلندی هستند تا از مچ پا کاملا حمایت کنند. همچنین کفی آن به گونه‌ای است که از سر خوردن پا در داخل کفش در هنگام تغییر جهت خودداری می‌کند. زیره کفش بسکتبال پسرانه هم به گونه‌ای طراحی شده که ضربات و شوک‌های وارده از کف سالن را کاملا کنترل کرده و به هیچ عنوان به بدن ورزشکار وارد نمی‌کند.

کفش‌های چندمنظوره ورزشی پسرانه (Cross-Trainers)

این کفش‌ها برای پسرهای شیک پوش و اهل ورزش و تمرین طراحی شده که به دنبال فعالیت‌ها مختلفی هستند و نمی‌خواهند برای یک رشته ورزشی خاص کفش تهیه کنند. 

این کفش‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند در فعالیت‌هایی مانند دویدن، پریدن،‌ بدنسازی و تمرینات بهترین و بالاترین عملکرد را از خود نشان بدهند. 

کفش‌های پیاده‌روی پسرانه (Walking Shoes)

کفش‌های پیاده‌روی پسرانه به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای پیاده‌روی‌های طولانی مدت بتوانند بالاترین حمایت را از قوس پا و سایر نقاط حساس داشته باشند. با پوشیدن این کفش‌ها به این زودی‌ها خسته نخواهید شد.

 

معرفی انواع کفش اسپرت دخترانه

در این قسمت ما انواع کفش اسپرت دخترانه را به صورت کامل برای شما معرفی می‌کنیم.

اسنیکر دخترانه (Sneakers)

اسنیکرهای دخترانه با طرح‌بندی بسیار متنوع و رنگ‌های زنده یکی از پرفروش‌ترین کفش‌ها در بین دختران شیک پوش در سراسر جهان است. این کفش‌ها را می‌توانید در تمامی فعالیت‌های ورزشی و روزمره بپوشید و با هر استایلی که دارید ست کنید. از شلوار جین و کتان گرفته تا لباس‌های پارچه‌ای و مد روز.

کفش‌های دویدن دخترانه (Running Shoes)

این کفش‌ها برای دخترانی طراحی شده است که ورزش دو را انجام می‌دهند. کفش دویدن دخترانه تقریبا شبیه به کفش دویدن زنانه است،‌ با این تفاوت که تنوع و ظرافت بسیار بیشتری نسبت به کفش زنانه دارند.

کفش مخصوص دویدن دخترانه حمایت بسیار بیشتری از ضربات احتمالی به پا در هنگام دویدن ایجاد کرده و به دختران کمک می‌کند در هنگام دویدن بسیار شیک و امروزی دیده شوند.

کفش‌های چندمنظوره ورزشی دخترانه (Cross-Trainers)

کفش‌های چندمنظوره ورزشی دخترانه برای کسانی طراحی شده‌اند که نمی‌خواهند برای هر رشته ورزشی یک کفش جداگانه تهیه کنند. این کفش‌ها برای انواع فعالیت‌های ورزشی در باشگاه، کلاس ورزشی، بدنسازی و … به راحتی می‌توانند پاسخگوی نیاز دختران شیک پوش باشند.
علاوه بر این می‌توانید از این کفش برای فعالیت‌های روزمره خود هم به راحتی استفاده کنید.

اسنیکر دخترانه

کفش‌های اسکیت‌بورد دخترانه (Skateboarding Shoes)

کفش‌های اسکیت برد دخترانه دقیقا همان ویژگی‌های کفش اسکیت زنانه را دارد،‌ با این تفاوت که طرح و تنوع بسیار بیشتری داشته و برای تمام سلیقه‌های مختلف وجود دارند. این کفش باید بتواند فشار وارده از سمت تخته اسکیت را خنثی کرده و اجازه ندهد پای شما روی تخته سر بخورد.

کفش‌های پیاده‌روی دخترانه (Walking Shoes)

دخترانی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، هر روز ساعتی را به پیاده‌روی اختصاص می‌دهند.
کفش‌های پیاده‌روی دخترانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در عین شیک و بروز بودن، برای راه‌ رفتن طولانی مدت کوچکترین احساس خستگی را ایجاد نکنند.
طراحی ارگونومیک آنها به گونه‌ای است که فشار وارد شده به پا را کاهش داده و از بروز خستگی و دردهای پایین تنه و کمر جلوگیری می‌کنند.

 

ویژگی‌های کفش اسپرت مناسب

  • کفش اسپرت باید سبک باشد تا به راحتی بتوانید با آن حرکت کنید.
  • وزن ایده‌آل برای کفش‌های اسپرت بین 200 تا 350 گرم است.
  • کفش اسپرت باید انعطاف‌پذیری بالایی داشته باشد تا به راحتی با حرکات پا هماهنگ شود.
  • برای بررسی انعطاف‌پذیری، نوک کفش را به سمت بالا خم کنید. اگر کفش به راحتی خم شد، انعطاف‌پذیری مناسب دارد.
  • جنس رویه کفش اسپرت باید قابل تنفس باشد تا از تعریق بیش از حد پا جلوگیری کند.
  • جنس زیره کفش باید مقاوم باشد تا از لغزش و آسیب‌دیدگی پا جلوگیری کند.
  • سایز کفش اسپرت باید مناسب باشد. انگشتان پا باید در داخل کفش آزاد باشند و به نوک کفش فشار نیاید.
  • پاشنه پا نباید در داخل کفش بلغزد.
  • اگر قوس پا شما صاف یا بیش از حد گود است، باید از کفش‌های مخصوص با کفی طبی استفاده کنید.
  • زیره کفش اسپرت باید ضربه را به خوبی جذب کند تا از آسیب‌دیدگی پاها و مفاصل جلوگیری شود.
  • برای فعالیت‌های ورزشی خاص، مانند دویدن یا پیاده‌روی، باید از کفش‌های مخصوص با زیره مناسب استفاده کنید.
  • برندهای مختلف کفش اسپرت، کیفیت‌های متفاوتی دارند. سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته‌شده استفاده کنید.
  • سعی کنید با توجه به نیاز و بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • ظاهر کفش اسپرت نیز می‌تواند برای بسیاری از افراد اهمیت داشته باشد. سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که با سلیقه و استایل شما همخوانی داشته باشد.

 

نکاتی که باید قبل از خرید کفش اسپرت در نظر بگیرید

  • سعی کنید کفش اسپرت را در بعدازظهر یا زمانی یا زمانی که برای مدت زیادی از خواب بیدار شده‌اید تهیه کنید. چون پاها بعد از مدتی شروع به بزرگتر شدن می‌کنند. اگر صبح‌ها کفشی را تهیه کنید، ممکن است در طول روز احساس تنگ بودن داشته باشید.
  • هر دو لنگه کفش را بپوشید و کمی در مغازه راه بروید تا از راحتی آن مطمئن شوید. اگر این امکان را ندارید، حتما لنگه چپ را که بزرگتر است را تست کنید.
  • همیشه برای پوشیدن کفش اسپرت،‌ از جوراب‌های مناسب ورزشی استفاده کنید.
  • بندهای کفش را محکم ببندید تا از لغزش پاشنه پا جلوگیری شود.
  • از کفش اسپرت خود به طور صحیح مراقبت کنید تا عمر مفید آن افزایش یابد.

 

خرید بهترین کفش اسپرت از فروشگاه اینترنتی رزمد

به دنبال خرید یک کفش اسپرت با کیفیت بالا و استاندارد هستید؟ فروشگاه تخصصی رز مد با داشتن طیف بسیار گسترده‌ای از انواع کفش و بخصوص کفش اسپرت می‌تواند به انتخاب آگاهانه شما کمک کند.
ما در رزمد بهترین برندهای کفش اسپرت در ایران را با کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما ارسال می‌کنیم.

 

تفاوت کفش با کتونی در چیست؟
تفاوت کفش لوفر با کفش کالج در چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها