فستیوال ووداستاک

استایل هیپی و هیپی شیک

همه چیز درباره استایل هیپی[1] و هیپی شیک[2]

استایل‌های هیپی و هیپی شیک: ضدّ فرهنگ های ماندگار

منبع: میس بوهم[3] و ژورنال اؙپن ادیشن[4]

نویسنده: سایت میس بوهم و اندی بنت[5]

ترجمه‌ی نسرین لیری

تخمین زمان مطالعه:۸ دقیقه

استایل هیپی و هیپی شیک

استایل هیپی شیک [6]

مقدمه:‌ سبک هیپیِ دهه ۷۰ که با شلوارهایی با پاچه‌های بسیار گشاد ، لباس‌های رنگارنگ ، پارچه های گلدار[7] و طرحهای بدون محدودیت و مشترک میان زنان و مردان شناخته می‌شود، در مدت چند سال دوباره در نسخه‌ای شیک تر بازگشته است. نمایش‌های مد بزرگترین طراحان مد، سبک دهه هفتاد به روز کرده‌اند. شلوارهای دم‌پاگشاد جایگزین شلوارهایی با پاچه‌های بسیار گشاد و چین دار شده اند، رنگ های به‌شدت تند، ملایم تر شده‌اند و طرح‌های عجیب و غریب جای خود را به طرحهای ظریف داده‌اند. جدا از نمود عجیب و غریب گذشته این سبک، روح سبک هیپی همچنان ریشه‌های خود را در طرح های امروزی حفظ کرده است. سبک هیپی به دنبال یک جنبش اعتراضی برای دفاع از ارزش‌هایی چون آزادی و اصالت، ایجاد شد. امروزه نیز، این سبک هنوز طرفداران خود را دارد. سبک هیپیِ شیک، با تغییر و کنار گذاشتن برخی ازمعیارهای سبک هیپی، استایل لباس پوشیدن کاملاً جدیدی را ارائه می‌دهد. استایلی بسیار پرطرفدار نزد ستارگان که بدن را از محدودیت‌های جسمی و ذهنی آزاد می سازد.

به منظور داشتن یک استایل هیپی شیک واقعی، لازم است ابتدا روی استایل هیپی، منشأ آن، ویژگیهایش، سیر تحولاتش در طول زمان و نمادهای مشخصه‌ی این سبک دقّت و تمرکز نماییم. پیش از وارد شدن به این بحث بهتر است اندکی با مفهوم “ضدّ فرهنگ”[8] آشنا شویم.

مد هیپی دهه ۷۰ پر از رنگهای درخشان است، رنگ هایی شوک برانگیز برای زمان خود، طرح‌های گلدار هوش برنده و سایرچیزهای عجیب و غریب و مهمتر از همه ، مد هیپی از لباس‌های چسبان که مانع جنب و جوش می شوند خارج می‌شود. لباس هیپی راحت ، گشاد و انعطاف پذیر است.

ضد فرهنگ یا خرده فرهنگ[9]

اصطلاح “ضد فرهنگ” به عنوان یک مفهوم مهم سیاسی-اجتماعی در اواخر دهه ۱۹۶۰، در ادبیات دانشگاهی، رسانه‌ها و در زبان معیار به منظور نشان دادن ایده‌ها، اعمال و باورهای متضاد با عقاید و باورهای حاکم به‌کرّات ظاهر می‌شود. به طور کلّی، این اصطلاح برای ایجاد تمایز میان ارزشهای حاکم  یا ارزشهایی که در جامعه بسیار گسترده‌اند (همان جریان اصلی) و  نظام‌های ارزشی جایگزین به کارمی‌رود؛ ارزش های جایگزینی  که اگرچه دردست اقلیتی از جامعه هستند، اما  به‌کثرت، در اشکال فرهنگی مثل موسیقی، نوشته‌ها، هنر، مبارزات فرهنگی-اجتماعی و غیره دیده می‌شوند. این شکل‌های مختلف فرهنگی در خدمت تقویت دامنه جمعی ضدّ فرهنگ است و به این جمع اقلیت امکان می‌دهد تا به خوبی در جامعه دیده شوند.

با این وجود، سالهاست که محققان مفهوم “خرده فرهنگ” را درمقابل اصطلاح “ضد فرهنگ” ارجح می‌دانند.[ “ضدّ فرهنگ”] خود را به عنوان یک چارچوب مفهومی مرجع برای بررسی اقدامات ضدّ باورهای حاکم، به ویژه در میان جوانان، قبولانده است. در حالی که منشأ دقیق “ضدّ فرهنگ” نامشخص است، اما این اصطلاح در اواخر دهه ۱۹۶۰ با ظهور”جنبش هیپی” وارد زبان عامیانه می‌شود. هیپی‌ها به ویژه با الهام از نسل “بیت”[10]، فضای فرهنگی جایگزینی با ترکیب موسیقی، مواد مخدر، ادبیات و سبک زندگی خاص خود ایجاد کردند تا برای جامعه‌ی سرمایه‌داری حاکم، که با والدین و دیگر اِلِمان های “فرهنگ والدین”[11] تجسم یافته، رشته‌هایی متفاوت با قبل ارائه دهند.

استایل هیپی

استایل هیپی [12]

جنبش هیپی، ضد فرهنگی خیال‌پردازانه

فلسفه  جنبش هیپی، با الهام از شیوه‌ی زندگی بی قیدوبند (بوهمی[13]) ، در بطن جامعه‌ای خاص در آمریکا در اواخر دهه۶۰  متولد می‌شود. این جنبش از سوی جوانانی که بعد از جنگ (ویتنام) قراردادها و الگوهای اقتصادی زمان خود را رد می‌کنند، به وجود می‌آید، و این ضدّ فرهنگ در سال ۱۹۶۹ در فستیوال ووداستاک[14] به اوج خود می رسد.

شرایط تاریخی و اجتماعی خروشان

 تظاهرات هیپی ها در دهه ۶۰ در اعتراض به جنگ ویتنام

 تظاهرات هیپی‌ها در دهه ۶۰ در اعتراض به جنگ ویتنام

دهه ۱۹۶۰ نسل جوان در برابر جامعه سرمایه‌داری، مصرف‌گرا و ماتریالیستی دست به طغیان می‌زند. نفی نظام حاکم، نیاز به رهایی و تمایل به داشتن دنیایی برابرتر موجب پدیدار شدن یک جنبش اجتماعی می شود.

در این زمان، جنگ ویتنام با عملیات‌های نظامی ننگین آمریکا آغاز شده‌است. به این ترتیب، جوانان، که برآمده از نسل کودکانِ انفجار یا همان بیبی بومرها[15] هستند برای دفاع از ارزشهای صلح طلبانه به خیابان‌ها می‌آیند. هیپی‌ها با الهام از جنبش بیت و فلسفه‌ی بوهمی، بازگشت به طبیعت، آزادی و خشونت پرهیزی را می‌ستایند.

بیشتر بخوانید:‌همه چیز درباره استایل خیابانی

جریان سایکودلیک[16]

پوستر یک گروه موسیقی متعلق به جریان سایکودلیک

پوستر یک گروه موسیقی متعلق به جریان سایکودلیک

خاستگاه جنبش هیپی در اصل جریان‌های هنری و ادبی نوظهوریست که معیارهای  حاکم در آن زمان و به ویژه معیارهای موجود در حوزه موسیقی را از قیدوبندهای حاکم رها می‌سازد. در این خصوص ما می‌توانیم از گروه‌های افسانه‌ای راک مانند پینک فلوید[17]، دِ دورز[18] و رولینگ استونز[19] یاد کنیم.

گیتاریست معروف جیمی هندریکس[20] ، و همچنین خوانندگان سرشناسی چون جنیس جاپلین[21] ، باب دیلن[22] و جان لنون[23] ، تبدیل به نمادهایی برای این جنبش آزادیخواهانه شده اند.

خاستگاه جنبش هیپی در اصل جریان‌های هنری و ادبی نوظهوریست که معیارهای  حاکم در آن زمان و به ویژه معیارهای موجود در حوزه موسیقی را از قید و بندهای حاکم رها می‌سازد.

سبک زندگی هیپی و فرهنگی جایگزین

فستیوال ووداستاک

فستیوال ووداستاک، ۱۹۶۹

هیپی‌ها تمایل دارند جامعه را از طریق آرمان ها و پیام‌های صلح آمیز خود تغییر دهند. مفاهیم اصلی این فرهنگِ جایگزین،  برگرفته از آثار ادبی نیاکانشان، مانند جک کرواک[24] ، آلن گینزبرگ[25] ، ویلیام باروز[26]، گرگوری کورسو[27] و گری اسنایدر[28] است.

به زعم آنها، تغییر مستلزم آزادسازی آگاهی است و تحقّق ادراکات جدید اغلب به‌وسیله مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها حاصل می‌شود. علاوه بر این، ما شاهد ظهورجوامع غیر متعارفی هستیم که در حاشیه‌ی جامعه زندگی می‌کنند.

هیپی‌ها جشنواره‌ها و تجمّعاتی با اهداف مطالبه‌گرایانه و یا هنری برگزار می‌کنند. و این چنین است که ضدّ فرهنگ هیپی، به لطف جشنواره نمادین ووداستاک در سال ۱۹۶۹ بیش از پیش گسترش می‌یابد و در سرتاسر جهان رایج می‌شود.

بیشتر بخوانید: استایل دهه‌ی ۹۰: نشانه‌هایی از یک بازگشت

لباس‌های هیپی دهه هفتاد

استایل هیپی

استایل هیپی دردهه ۷۰

مُد هیپی دهه ۷۰ پر از رنگهای درخشان است، رنگ‌هایی شوک برانگیز برای زمان خود، طرح‌های گلدار هوش برنده و سایرچیزهای عجیب و غریب و مهمتر از همه، مُد هیپی از لباس‌های چسبان که مانع جنب و جوش می شوند خارج می‌شود. لباس هیپی راحت ، گشاد و انعطاف پذیر است.

سبک لباس هیپی، ابزار بی نظیری برای بیان می شود. اکنون، زمان پوشیدن شلوارهای پاچه گشاد، لباس های گشاد و کت های شرابه‌ای، همراه با رایحه‌ای ازعطر پچولی[29] است.

زنان ظاهری پسرانه برمی‌گزینند در حالیکه مردان موهای بلند دارند. نمادهای صلح و عشق و طرح‌های گلدار روی تیشرت‌ها ظاهر می‌شوند.

از جمله ستارگانی که مد هیپی را رایج کرده‌اند، می‌توانیم به بریژیت باردو[30]، جین برکین[31]، فارا فاوست[32]، لورن هاتن[33] و همینطور رومی اشنایدر[34] اشاره کنیم.

میراث جنبش هیپی

از سال ۱۹۷۵، با پایان جنگ ویتنام، مرگ برخی از چهره‌های اصلی جنبش هیپی، جنجال‌های مربوط به مواد مخدر و اولین شوک نفتی، جنبش آزادی‌خواه هیپی کم کم رو به افول می‌گراید. خیال‌های آرمانی جای خود را به سرخوردگی می‌دهد. با این حال، جریان هیپی یک میراث فرهنگی قوی را به جای می‌گذارد.

در دهه ۸۰، برخی از بازماندگان جنبش هیپی‌ها، می‌خواهند اقتصاد زمان خود را متحول کنند. این بازماندگان همان یوپی‌هایی(جوانان حرفه‌ای که درشهرها کار می‌کنند) هستند که می خواهند دنیا را از طریق معجزه تکنولوژی موجود در منطقه سیلیکون ولی[35] تغییر دهند.

جنبش هیپی، بیشتر از اینکه پدیده‌ای در حوزه مد باشد، نقش بسزایی در تغییر نگرش جامعه غربی با دمیدن روحی تازه در مفهوم آزادی داشته است. از سوی دیگر، تأثیرات این جنبش درآزادسازی آداب و رسوم و بوم‌شناسی بسیار قابل توجّه است.

استایل هیپی

نمونه ای ازیوپی های [36] دهه ۸۰

سبک هیپی به دنبال یک جنبش اعتراضی برای دفاع از ارزش‌هایی چون آزادی و اصالت، ایجاد شد. امروزه نیز، این سبک هنوز طرفداران خود را دارد. سبک هیپیِ شیک، با تغییر و کنار گذاشتن برخی ازمعیارهای سبک هیپی، استایل لباس پوشیدن کاملاً جدیدی را ارائه می‌دهد. استایلی بسیار پرطرفدار نزد ستارگان که بدن را از محدودیت‌های جسمی و ذهنی آزاد می سازد.

تحوّل استایل هیپی

اگر چه که جنبش هیپی دهه ۷۰ تأثیر عمیقی بر جوانان  و نسل‌های بعد از آن داشته اما با این وجود منطبق با زمانه خود بوده‌است. در دهه هشتاد، فلسفه زندگی کاملاً تغییر نکرده اما دستخوش ظرافت بیشتری شده‌است.

در این دهه،  تجربه‌های روانگردان دیگر الزامی نیست زیرا اکنون از تأثیر داروها بر سلامتی باخبریم. به این ترتیب با اندکی تغییر و ایجاد ظرافت، نسل جدیدی از جنبش هیپی شکل می‌گیرد که به نئو هیپی[37] مشهور است. نئوهیپی‌ها در واقع درحاشیه جامعه یا ضدّ ساختار نیستند، بلکه آنها با روحیه‌ای بوهمی و غیر متعارف، جاده‌ها را با اتوبوس خاصّ خود پشت سر می‌گذارند و زندگی هیجان‌انگیزی را می‌گذرانند. نئوهیپی‌ها به عنوان فرزندان دنیا، با انتخاب سبک زندگی گیاه‌خواری و نزدیکی به طبیعت، همواره عشق و هارمونی را می‌ستایند.

استایل نئو هیپی در جشنواره کواچلا

استایل نئو هیپی در جشنواره کواچلا [38]

جشنواره‌ها همچنان مورد علاقه هیپی ها[39] هستند. چنانکه موفقیت جشنواره‌های  برنینگ من[40] در نوادا و کواچلا در کالیفرنیا آن را ثابت می‌کند. در سالهای اخیر، شاهد شکوفایی سبک زندگی نئو-بوهمیایی[41] ( هیپی شیک) یا حتی سبک لباس کولی‌ها[42] در میان مردم هستیم.

علاوه براین، سبک لباس در دهه ۸۰ با گذر زمان تحول یافته و جنبه شیک‌تری به خود می‌گیرد تا این دهه خود را از دهه شصت و هفتاد متمایز نماید.

از جمله سفیران جدید سبک هیپی شیک می‌توان به خواهران اولسن[43] ، جیجی حدید[44] ، هیلی بالدوین[45] ، کیت ماس[46] ​​، سیه نا میلر[47] ، نیکول ریچی[48] و حتی ونسا پارادی[49] اشاره کرد.

در مورد ظاهر، ایده اصلی همان ایده های دهه شصت و هفتاد است اما طرح‌های نامتعارف و عنصر ظرافت درسبک لباس دهه ۸۰ فراموش نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: گرانج چیست و مد گرانج از کجا آمده است؟

استایل هیپی شیک یا نئوبوهمیایی

در استایل هیپی شیک، طرحهای گلدار با قدرت دوباره باز می گردند! در نسخه ای شیکتر، پارچه‌های با کیفیت‌تر، دانتل‌ها، گلدوزی‌ها، لبه‌های چیندار و رنگ‌های طبیعی ملایم، لباس‌ها را زیباتر می‌کند. همچنین، طرح‌های گلدار، موهای دورنگ، طرح‌های قومی این سبک لباس جدید را تلطیف می‌کند. علاوه بر این، ما برش‌های آزاد و آستین‌های بلند و پفی این سبک لباس را دوست داریم.

سبک نئوبوهمیایی یا هیپی شیک

سبک نئوبوهمیایی یا هیپی شیک

لباس های نمادین سبک هیپی شیک

برای یک سبکِ هیپیِ شیک ، پارچه‌هایی از جنس جیر یا پوست حیوانات، خز مصنوعی، جین، چرم مصنوعی، وال و پارچه های طبیعی مانند نخی و کتان را ارجح بدانید. پارچه ها و سبک ها را با هم ادغام کنید تا ظاهری ترکیبی بدست آورید بدون اینکه بکارگیری پارچه‌های بدن نما و لباس‌های چند لایه را فراموش کنید.

لباس‌هایی الهام گرفته از ویژگی‌های قومیتی را انتخاب کنید که دارای لبه‌های شرابه‌ای و یا بخش‌هایی از پارچه‌های بدنن ما مانند گیپور، قلاب‌بافی، توری، مکرومه  یا حتی برودری دوزی باشد. مجموعه رنگ های انتخابی، رنگ‌هایی است که در طبیعت یافت می‌شود: به عنوان مثال سفید، قهوه‌ای، بژ، سبز، آبی، فیروزه‌ای، گلبهی.

پارچه‌های گلدار، پارچه‌های طرح‌دارهندی ، لباس‌های شرابه‌ای، لباس‌های با حاشیه‌های چین‌دار، طرح‌های منجوق دوزی شده نیز بسیار مورد توجه نئو هیپی‌ها یا همان طرفداران سبک هیپی شیک  است.

لباس های نمادین سبک هیپی شیک

لباس های نمادین سبک هیپی شیک

در میان بخش های الزامی در لباس های سبک نئو-بوهمی یا هیپی شیک، موارد زیر را مشاهده می‌کنیم:

  • پیراهن بلند هیپی
  • دامن بلند و گل‌دار
  • شلوار جین دم پا گشاد
  • تیشرت با طرح‌های چاپی
  • پیراهن سفید گلدوزی‌شده
  • جلیقه بلند
  • شلوارک‌های شرابه‌ای
  • تاپ‌های قلاب‌بافی‌شده
  • کت جین، چرم یا جیر
  • پانچو یا کیمونو

نمونه‌ها

   پیراهن بلند هیپی[50]                     دامن بلند و گل دار[51]                   شلوار جین دم پا گشاد[52]

 

چه کفشهایی مناسب سبک هیپی شیک است؟

در حالی که پابرهنه بودن کاملاً در فلسفه بوهمی جای می‌گیرد، امّا برای همه روزها قابل تحمّل و امکان پذیر نیست. صندل‌های اسپارتی[53] یا صندل‌هایی با طرح های سنتی و قومی، چکمه‌ها یا حتی چکمه‌های  مدل گاوچرانی (سانتیاگز)[54] را انتخاب کنید، که بسیارمناسب این سبک هستند.

صندلها

 راست به چپ:۱- صندل بوهمی با طرح سنتی و قومی[55] ۲- صندل بوهمی چرمی اسپارتی[56] ۳-چکمه بوهمی گاوچرانی (سانتیاگز)[57]

لوازم جانبی مناسب برای استایل هیپی شیک

گردنبندها، دستبندها و انگشترهای نقره و فلزی را جمع کنید. گوشواره‌های بزرگ آویزی انتخاب نمایید و همچنین به پابندهایی که جذابیت کولی‌گون دارند هم فکر کنید.

جواهرات شما با سنگ، فیروزه، پَر یا حتی صدف‌های دریایی تزیین می‌شوند. در آخر، هرگز بدون کیف‌های آویزی چرمی یا سبد حصیری گرد جایی نروید. عینک های کوچک و گرد و رنگی خود را برای داشتن ظاهر نهایی سبک هیپی شیک فراموش نکنید.

لوازم جانبی مناسب سبک هیپی

لوازم جانبی مناسب سبک هیپی

مدل موی هیپی داشته باشید !

موهای بلند و مجعد برای سبک هیپی شیک ضروری است. کش مو و شینیون‌های سفت را فراموش کرده و تنها از تل های کشی و پارچه‌ای رنگارنگ، بافتن مو یا تاج گل به سادگی استفاده کنید. بافتن مو به صورت خوشه ای بسیار متداول است و ساده بافته می‌شود. مدل موی شما هرچه باشد، همیشه چند رشته مو را رها بگذارید که حالت طبیعی داشته باشد. همچنین می توانید به پوشیدن کلاه هم فکر کنید. در تابستان، کلاه لبه دار مناسب روزهای آفتابی خواهد بود.

سبک هیپی شیک، با لباس‌های راحت، موهای رها، پاهای برهنه، عینک‌های گرد… به گونه ای فرا زمانی و جذاب، بیشتر از همیشه در مرکز توجه قرار می‌گیرد. آیا شما شجاعت داشتن چنین استایلی را دارید؟

مدل مو

مدل  موی هیپی [58]

[1] – LE STYLE HIPPIE استایل هیپی

[2]– LE STYLE HIPPIE CHIC!

[3]https://miss-boheme.com/blogs/style-boheme/hippie-chic – juin 03, 2020

[4]https://journals.openedition.org/volume/2941 – Article: Pour une réévaluation du concept de contre-culture- Andy Bennett- Traduction de Jedediah Sklower

[5] -Andy Bennett

[6]http://www.vestimentaire.com/hippie-chic.html

[7] – Flower Power “گل های قدرت” شعاری که در دهه های 60 و 70 به عنوان سمبل مقاومت خاموش و ایدتولوژی ضد خشونت رایج شد. این اصطلاح ریشه در جنبش مخالفت با جمگ ویتنام دارد که توسط شاعر آمریکایی آلن گینزبرگ برای تبدیل اعتراضات در قالب جنگ به صلح ابداع شد. این شعار در سبک هیپی در قالب پارچه های گلدار و یا استفاده از تاج گل بر سر نمود پیدا می کند.

[8]– « contre-culture »

[9] -« subculture »

[10]– l’ère « beat » عصر بیت، به دوران پس از جنگ جهانی دوم اطلاق می شود که ویژگی اصلی آن دوره هنجار شکنی اجتماعی، اعتقادی و جنسی، مخالفت با ارزش های معمول و عرف جامعه و گرایش به موسیقی جازاست. از مشهورترین افراد تحت تاثیر این دوران چارلز بوکوفسکی، آلن گینزبرگ بوده اند. این دوران الهام بخش جنبش هیپی است.

[11]– « culture parente »

[12]https://kingfm.com/where-does-wyoming-rank-in-the-land-of-hippies/

[13]– Mode de vie bohème در اروپا به کسانی بوهمی یا کولی وار می گویند که روشی غیرمتعارف زندگی می کنند و اغلب به ادبیات، هنر و موسیقی علاقه مندند

[14] -Woodstock Festival    که از ۱۵ تا ۱۸اوت ۱۹۶۹ برگزار شد. فستیوال موسیقی ووداستاک با شعار سه روز از صلح و موسیقی

[15]– baby-boomers کودک نسل انفجار یا بیبی بومر: به نسلی اطلاق می شود که در دوره انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم یعنی حد فاصل سالهای ۱۹۴۶تا ۱۹۶۴ متولد شده‌اند. این نسل تأثیر بسزایی در تاریخ و فرهنگ جهان داشته است.

[16]– LE COURANT PSYCHÉDÉLIQUE  جریا ن هوش ربودگی یا عالم هوش ربودگان، نامی برای خرده فرهنگی که در آن شیوه زندگی، هنر، موسیقی متاثر از تجربه روانگردان است. اساس این جریان تغییر خودآگاه و حالات ذهنی به منظور تجربه های حسی تازه است.

[17]– Pink Floyd  ازمشهورترین گروه های موسیقی راک که در لندن بنیان نهاده شده است. راجر واترز از خوانندگان مشهور این گروه بوده است.

[18]– The Doors یکی از تاثیرگذارترین و جنجال برانگیزترین گروه های موسیقی راک که در سال ۱۹۶۵ در لس آنجلس آمریکا تشکیل شد.

[19]– Rolling Stones گروه راک انگلیسی که در سال ۱۹۶۲در لندن تشکیل شد. این گروه به بخش جدایی ناپذیری از ضدفرهنگ هیپی در دهه ۶۰ میلادی تبدیل شد.

[20]– Jimi Hendrix جیمز مارشال هندریکس، گیتاریست، آوازخوان و ترانه سرای آمریکایی که تاثیر زیادی بر روی خوانندگان سبک راک اند رول گذاشت

[21]– Janis Joplin خواننده و آهنگساز آمریکایی او از اسطوره های موسیقی راک بود

[22]– Bob Dylan باب دیلَن، خواننده، آهنگساز، شاعر، و نویسندهٔ آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۶است. وی که در سبک موسیقی بومی آمریکا به فعالیت می کرد، در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به سبک راک روی آورد و اشعار عاشقانهٔ راک اند رول روز را با اشعار ادبی و روشنفکرانهٔ کلاسیک در هم آمیخت.

[23]– John Lennon جان وینستون لنون، خواننده، ترانه‌سرا، موسیقیدان، آهنگساز و شاعر، از معروف‌ترین، چهره‌های دنیای موسیقی راک است. او یکی از اعضای موسس گروه بیتلز است.

[24] -Jack Kerouak  شرحجک کرواک با نام اصلی ژان-لوئی کرواک رمان‌نویس و شاعر آمریکایی فرانسوی‌تبار

[25]– Allen Ginsberg ایروین آلن گینزبرگ شاعر آمریکایی بود. وی به خاطر شعر «زوزه» معروف است. گینزبرگ به همراه جک کرواک و ویلیام باروز از پایه‌گذاران «نسل بیت» بود.

[26]– William Burroughs ویلیام سیورد باروز دوم که اغلب با نام ویلیام اس. باروز شناخته می‌شود داستان‌نویس، مقاله‌نویس و منتقد اجتماعی آمریکایی است. او یکی از چهر های برجسته نسل بیت و ادبیات پست مدرن است.

[27]– Grégory Corso  شاعر معروف آمریکایی

[28]– Gary Snyder شاعر معروف آمریکایی

[29] -Parfum de patchouli

[30]– Brigitte Bardot بریژیت باردو بازیگر، مُدل و خوانندهٔ پیشین فرانسوی

[31]– Jane Birkin هنرپیشه و خواننده بریتانیایی. همچنین برند کیف برکین متعلق به اوست.

[32]– Farrah Fawcett بازیگر مشهور دهه ۷۰ آمریکایی

[33]– Lauren Hutton هنرپیشه آمریکایی

[34]– Romy Shneider بازیگر آلمانی اتریش تبار

[35] -Silicon Valley منطقه ای در جنوب شرقی سانفرانسیسکو که بسیاری از شرکت های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه قرار دارد.

[36]– Yuppies : “young urban professional” اصطلاح کوتاهی برای جوانان حرفه ای که در شهر ها کار می کردند. این اصطلاح دهه 80 رایج شده است.

[37]– Les néo hippies

[38] -Festival Coachella جشنوارهٔ موسیقی و هنری که هر سال در کالیفرنیا برگزار می شود. این جشنواره موسیقی های مختلفی مانند راک، هیپ هاپ و… را شامل می شود.

[39]– Babas cool اصطلاحی که برای هیپی ها بکار می رود

[40]Burning man Festival برگزار می شود جشنواره موسیقی  که سالانه در نوادا

[41]– Lifestyle néo bohème

[42]– Mode gypset

[43]– sœurs Olsen

[44]– Gigi Hadid مدل اهل ایالات متحده آمریکا

[45]– Hailey Baldwin مدل آمریکایی

[46] -Kate Moss مدل مشهور بریتانیایی

[47]– Sienna Miller  که متولد آمریکاست مدل و طراح مد بریتانیایی

[48]– Nicole Richie هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا

[49]– Vanessa Paradis مدل، خواننده و هنرپیشهٔ اهل فرانسه

[50]https://wwd.dresspolo2020.com/robe-longue-hippie-chic-2018_list

[51]https://www.mes-habits-cheris.com/choisir-jupe-longue/

[52]https://picclick.com/FREE-PEOPLE-AVENDALE-FLARE-JEANS-Hippie-Wide-Leg-223345766887.html

[53]– Sandales de type spartiates

[54] -Santiags

[55]https://www.cdiscount.com/chaussures/boheme-ethnique

[56]https://www.site-annonce.fr/spartiates-femme-cuir

[57]https://www.21buttons.com/i/79419941

[58]https://archzine.fr/mode-et-beaute/coiffures/coiffure-hippie-beaute-naturelle-de-lesprit-rebelle/

روانشناسی مد
گرایش‌های مد پاییز و زمستان امسال

نظرات (3)

  1. پینگ بک: مد دهه۷۰، منبع الهامی ماندگار در دنیای مد - فروشگاه اینترنتی رزمد مد رزمد مدمگ مد دهه ۷۰

  2. پینگ بک: خرده فرهنگ گوت، جهانی غنی در عین حال تاریک - فروشگاه اینترنتی رزمد مجله مُد رزمد گوتیک

  3. پینگ بک: فست فشن یا مد پرشتاب چیست؟ - فروشگاه اینترنتی رزمد مجله رُزمد فست فشن انقلاب مد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
دسته بندی ها