شخصیت شناسی از روی کفش

شخصیت شناسی از روی کفش

آیا درباره شخصیت شناسی از روی کفش چیزه شنیده‌اید؟ شاید باور نکنید، اما افرادی هستند که می‌توانند شخصیت شما را از روی کفشی که می‌پوشید حدس بزنند. ما در این مقاله قرار است درباره شناخت شخصیت افراد از روی کفش با شما به صورت کامل صحبت کنیم.

اهمیت کفش در فرهنگ‌های مختلف 

کفش‌های یکی از پوشش‌های ضروری بشر از دوران باستان تا کنون بودند. در طول تاریخ نوع و ساختار کفش‌ها به طور کامل تغییر پیدا کرده و بر اساس نیاز مردم طراحی می‌شدند. اما امروزه خریداران کفش فقط از آن به عنوان یک محافظ و پوشش معمولی نگاه نمی‌کنند. بله پوشیدن کفش نشان‌دهنده شخصیت‌ها مختلف است.

انواع کفش‌ها و ویژگی‌های شخصیتی 

هر نوع کفشی‌ می‌تواند بازتابی از شخصیت کسی باشد که آن را می‌پوشد. انتخاب هر نوع کفش می‌تواند نشان دهد که فرد چه شخصیت درونی دارد. در ادامه با انواع کفش و ویژگی‌های شخصیتی افرادی که از آنها استفاده می‌کنند بیشتر آشنا می‌شویم.

کفش‌های اسپرت 

کفش‌های اسپرت را معمولا نسل جوان و کسانی انتخاب می‌کنند که به کارایی و راحتی اهمیت زیادی می‌دهند. همچنین این افراد روحیه بسیار شادی داشته و راحتی خود را به هیچ چیز ترجیح نمی‌دهند. بدین ترتیب افرادی که کفش اسپرت می‌پوشنند در درجه نخست افرادی بسیار فعال  پر انرژی هستند و دوست دارند به راحتی و با سرعت بالا همه فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهند. بسیاری از این افراد همچنین به ورزش و فعالیت‌های بیرون منزل علاقمند بوده و اکثرا افرادی برون‌گرا هستند. در کل افرادی که به سبک زندگی بسیار فعال و پرانرژی علاقمند هستند از کفش اسپرت استفاده می‌کنند. کفش‌های اسپرت نمایانگر عمل‌گرا بودن و کارآمدی در زندگی است.
کفش‌های اسپرت معمولاً توسط افرادی انتخاب می‌شوند که به راحتی و کارایی اهمیت می‌دهند. این افراد غالباً 

کفش‌های رسمی 

کفش‌های رسمی اصولا به دو دلیل استفاده می‌شود. دلیل اول حضور در فضاهای رسمی و اداری که جزو ملزومات بوده و نمی‌توان از روی آن به شخصیت افراد پی برد. اما کسانی که در فضاهای غیر اداری و رسمی از کفش رسمی استفاده می‌کنند افرادی هستند که به شدت به ظاهر خود اهمیت داده و مایل هستند در محیط‌های اجتماعی و حرفه‌ای موثر نشان داده شوند. این افراد غالبا آدم‌های حرفه‌ای و جدی هستند و به تمام جزئیات اطراف خود خوب دقت می‌کنند. هر چقدر کفش‌‌های رسمی آنها تمیزتر و شیک‌تر باشد، این ویژگی‌ در آنها بیشتر است. این افراد همیشه عقیده دارند در ملاقات‌ها و رویداد‌ها باید یک تاثیر مثبت و ماندگاری از خود ایجاد کنند. چون عقیده دارند که طرف مقابل آنها از روی کفشی که می‌پوشند قضاوتشان می‌کند.
در نهایت کسانی که کفش رسمی می‌پوشند افرادی بسیار منظم هستند که به استانداردهای بالا بسیار اهمیت می‌دهند.

کفش‌های پاشنه بلند

خانم‌هایی که کفش‌های پاشنه بلند همیشه می‌پوشند، معمولا کسانی هستند که به ظاهر و جذابیت خود اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. این خانم‌ها اغلب به خودباوری بالایی رسیده و کاملا اعتماد به نفس داشته و کاملا به خودشان مطمئن هستند. این خانم‌ها همیشه دوست دارند در جمع‌هایی که ظاهر می‌شوند جذاب به نظر رسیده و جلب توجه بالایی را از آن خود کنند. بدین ترتیب آنها می‌توانند تاثیر بسیار قوی در مجالس داشته باشند. خانم‌هایی که همیشه کفش پاشنه بلند می‌پوشند همیشه به مد و زیبایی ارزش زیادی قائل بوده و سعی می‌کنند تا تصویر ذهنی تاثیرگذاری از خود بجا بگذارند. به طور کلی کفش پاشنه بلند نشانه اعتماد به نفس و برتری در محیط‌های اجتماعی می‌باشد.

صندل‌ها 

صندل‌ها معمولا توسط کسانی انتخاب می‌شوند که به دنبال راحتی بسیار بالا و آزادی کامل در حرکت هستند. این افراد اغلب شخصیتی بسیار آرام و بی‌تکلف دارند و راحتی و آسایش خود را به همه چیز ترجیح می‌دهند. این افراد غالبا نسبت به زندگی دیدگاه بسیار ساده‌ای داشته و سعی می‌کنند در فعالیت‌های روزمره خود همه چیز را راحت‌ بگیرند. این افراد در بسیاری از موارد عاشق فعالیت‌های بیرون از منزل و طبیعت هستند و سبک زندگی‌ آنها هم به همان اندازه بی‌پیرایه است. پوشیدن صندل نشان دهنده نگرشی راحت و آزاد به زندگی است.

انواع کفش‌ها و ویژگی‌های شخصیتی

رنگ کفش و ارتباط آن با شخصیت 

شخصیت افرادی که کفش مشکی می‌پوشند

رنگ سیاه رنگی کلاسیک و بسیار قدرتمند است که اغلب همه افرادی که قدرت بالایی داشته و یا اعتماد به نفس زیادی دارند از آن استفاده می‌کنند. این افراد کاملا به جزئیات توجه کرده و کاملا رسمی هستند. معمولا کسانی که از بین چند رنگ کفش، رنگ مشکی می‌پوشند شخصیتی کاملا جدی، با اراده بالا و بسیار منظم هستند.

شخصیت افرادی که کفش قهوه‌ای می‌پوشند

رنگ قهوه‌ای در کفش نشانه طبیعت است. قهوه‌ای رنگ خاط و کل طبیعت است که حس امنیت و ثبات به انسان می‌بخشد. همه کسانی که رنگ قهوه‌ای کفش را دوست دارند، اشخاص بسیار طبیعت دوست و کاملا قابل اطمینان هستند. این افراد غالبا عملگرا بوده و در عین حال بسیار متواضع می‌باشند. درصد استفاده کنندگان رنگ قهوه‌ای بسیار کمتر از رنگ مشکی است. شخصیت افرادی که کفش قهوه‌ای می‌پوشند زمانی با موارد گفته شده مطابقت دارد که در مقابل همه رنگ‌ها، رنگ قهوه‌ای را به عنوان انتخاب نخست برگزینند.

شخصیت افرادی که کفش سفید می‌پوشند

رنگ سفید یک رنگ بسیار ساده و پاک است. افرادی که رنگ سفید می‌پوشند عموما بسیار شیک و امروزی بوده و ساده و خوشبین هستند. این افراد سعی دارند با پوشیدن کفش سفید خود را کاملا پاک، منظم و خلاق نشان دهند. امروزه بسیاری از جوانان بسیار شیک پوش ترجیح می‌دهند تا رنگ سفید بپوشند. به همین دلیل می‌توان رنگ سفید را رنگ جوانی و شادابی هم دانست.

شخصیت افرادی که کفش آبی می‌پوشند

آبی یکی از رنگ‌های بسیار خاص در کفش است که هر کسی آن را نمی‌پوشد. کلا رنگ آبی در لباس نشان دهنده آرام و صلح آمیز بودن است. کسانی که کفش آبی می‌پوشند می‌خواهند نشان دهند که با اطمینان کامل روی پاهای خود ایستاده و می‌توانید به آنها کاملا اعتماد کنید. این افراد اغلب بسیار وفادار و با ثبات هستند که می‌توانند مسئولیت‌های بسیار مهمی را به خوبی و با درصد اطمینان بالا انجام دهند. کفش آبی نشانه اطمینان و مسئولیت پذیری بالا نیز می‌باشد.

شخصیت افرادی که کفش قرمز می‌پوشند

رنگ قرمز نشان‌دهنده جسارت، انرژی بالا، عشق و شور و اشتیاق است. کسانی که رنگ قرمز می‌پوشند اغلب شخصیت بسیار جسور و پرانرژی هستند که اعتماد به نفس آنها از همه افراد بیشتر است. این افراد اغلب برون‌گرا بوده و کاملا اهل ریسک هستند. معاشرت با این افراد باعث می‌شود تا زندگی بسیار شاد و هیچان‌انگیزی داشته باشید.

رنگ کفش و ارتباط آن با شخصیت

جنس کفش و تاثیر آن بر شخصیت

شخصیت کسانی که چرم می‌پوشند

از آنجایی که چرم یک متریال بسیار با دوام و با کیفیت است، معمولا افرادی که حس ظرافت بالایی داشته، حرفه‌ای هستند و می‌خواهند ثروت و دارایی را نشان دهند از آن استفاده می‌کنند. البته با توجه به طیف بسیار گسترده کفش‌های چرمی، زمانی که فردی بین کفش چرم و پارچه‌ای، چرم را حتما انتخاب کند، نشان از موفقیت، جاه‌طلبی و اعتماد به نفس بالای آن است.

شخصیت کسانی که کفش پارچه‌ای می‌پوشند

افرادی که کفش پارچه‌ای اغلب انتخاب می‌کنند، شخصیتی کاملا شبیه به کسانی که صندل می‌پونشند دارد. این افراد بسیار آزاد هستند و اصلا اهل لباس‌های رسمی نبوده و بسیار خلاق هستند.

وضعیت کفش و پیام‌های ناخودآگاه 

به غیر از نوع کفش، رنگ و جنس آن، وضعیت یک کفش می‌تواند از شخصیت درونی فرد با شما صحبت کند. کسانی که کفش تمیز و بسیار براق و واکس زده می‌پوشند، همیشه به جزئیات توجه کرده و نگرشی منظم و مرتب دارند. این افراد همیشه زمان‌هایی را برای تمیز کردن کفش خود اختصاص می‌دهند که نشان‌دهنده انضباط فردی آنها است. در مقابل کسانی که همیشه کفش‌های کثیف و آسیب‌دیده می‌پوشند، اغلب یا بسیار شلوغ و گرفتار بوده و یا اصلا به ظاهر خود توجهی ندارند. این افراد تا حدودی نسبت به دیدگاه اطرافیان کاملا بی‌تفاوت بوده و نگرشی راحت به زندگی دارند. آنها زیاد علاقمند به رعایت جزئیات در زندگی خود نیستند.

کفش و تاثیر آن در برداشت اول 

این خیلی مهم است که در نگاه اول چطور به نظر بیایید. یکی از اولین المان‌هایی که در همان نگاه و ملاقات اول فورا برای مخاطب پیام ارسال می‌کند، نوع و وضعیت کفش است. در نگاه اول کفش طرف مقابل همه چیز را به شما می‌گوید. از اینکه فرد چه سلیقه‌ای دارد، تا چه‌ حد وضعیت اقتصادی مناسبی دارد،‌ چقدر حرفه‌ای است و حتی نگرش وی به زندگی چگونه است. آیا فردی مطمئن است و یا نه فردی است که اصلا نظر شما برای وی اهمیت چندانی ندارد. کسانی که کفش رسمی و براق می‌پوشند همیشه در نگاه اول بسیار جذاب، حرفه‌ای، با جدیت و متمول نشان داده می‌شوند.  در مقابل کسانی که از کفش‌های اسپرت و رنگارنگ استفاده می‌کنند روحیه جوانی داشته و کاملا نسبت به اطراف نگرش مثبتی داشته و به راحتی می‌توانید با وی ارتباط دوستانه‌تر برقرار کنید.
این نکته را هرگز فراموش نکنید، کفش شما از تمام سایر لباس‌ها و یا اکسسوری‌های شما مهم‌تر است.

تحقیقات علمی درباره شخصیت شناسی از روی کفش 

تحقیقات علمی متعددی در زمینه شخصیت شناسی از روی کفش صورت گرفته که نشان می‌دهند که انتخاب‌ کفش می‌تواند نشان‌دهنده درون‌گرایی، برون‌گرایی و ثبات احساسی در فرد باشد. افرادی که وجدان بسیار بالایی دارند معمولا کفش‌های بسیار تمیز و رسمی می‌پوشند. کسانی که بسیار برون‌گرا هستند، کفش‌های رنگی را بیشتر ترجیح می‌دهند.

 

تمیز کردن کفش سفید
برترین برندهای چرم دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها