تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش سفید یکی از مهمترین کارهایی است که هر خانم و آقای شیک پوشی باید آن را به صورت مرتب انجام دهد. از آنجایی که تمیز کردن آن تقریبا کار سختی بوده و نیاز به آموزش دارد و هرگز نباید فراموش شود، ما در این مقاله به صورت کامل و دقیق به آموزش تمیز کردن کفش سفید زرد شده و … می‌پردازیم.

چه چیزی باعث زرد شدن کفش های سفید می شود؟

عوامل مختلفی کفش سفید را زرد می‌کنند که عبارتند از:

  1. کفش در معرض هوا با گذشت زمان و یا قرار گیری در مقابل آفتاب
  2. پاک نکردن آلودگی‌های موجود روی کفش
  3. استفاده از شوینده‌های قوی و سفید‌کننده‌ها
  4. کیفیت جنس کفش
  5. راه رفتن در محیط‌های خاکی

تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

یکی از روش‌های بسیار خوب استفاده از خمیر دندان است. از آنجایی که خمیر دندان خاصیت تمیزکنندگی و سایش را هم زمان با هم دارد،‌ به راحتی می‌تواند در از بین بردن لکه‌ها و کثیفی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. برای شروع ابتدا به وسیله یک دستمال تمیز، کل گرد و خاک کفش را تمیز کنید. سپس مقداری خمیر دندان معمولی را بر روی یک مسواک کهنه بزنید و به آرامی روی تمام قسمت‌های کفش سفید خودش بکشید. سعی کنید حتما این کار را به صورت دایره‌ای انجام دهید تا هم خمیر دندان خوب وارد بافت کفش شود و هم اینکه رویه کفش آسیب نبیند. چند دقیقه صبر کنید تا خمیر دندان کار خودش را انجام دهد. سپس با یک دستمال مرطوب تمام خمیر دندان‌ها را پاک کنید. اگر باز لکه‌ای مشاهده کردید، این بار فقط بر روی لکه دوباره خمیر دندان بزنید. این کار را آنقدر تکرار کنید تا لکه از بین برود.
نکته: به خمیر دندان و مسواک آب نزنید.

تمیز کردن کفش سفید با خمیر دندان

استفاده از آب و صابون یا پودر لباسشویی

یکی از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن کفش سفید و زرد شده استفاده از آب و صابون یا پودر لباسشویی است. بخصوص اگر کفش سفید شما پارچه‌ای باشد که عالی می‌باشد. ابتدا با یک دستمال یا برس نرم خاک و غبار روی کفش را بگیرید. سپس در یک لگن مقداری آب ولرم ریخته با شوینده‌ای که در اختیار دارید،‌ آب و کف درست کنید.
کفش‌ها را در آب فرو برده و با یک برس نرم یا مسواک به آرامی شروع به تمیز کردن کنید. اول کل کفش را برس کشی کنید و سپس آن ناحیه که بیشتر لکه دارد را چند بار زیر آب و صابون برس کشی کنید. زمانی که لکه‌های کفش از بین رفتند،‌ آن را در فضای آزاد و بدور از نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شوند.

مخلوط پودر لباسشویی و جوش شیرین

این مخلوط یکی از قوی‌ترین محلول‌هایی را می‌سازد که می‌تواند برای تمیز کردن کفش سفید زرد شده بسیار موثر باشد. جوش شیرین یک تمیز کننده و سفید کننده بسیار قوی است که می‌تواند سخت‌ترین لکه‌ها را برای شما از بین ببرد. برای اینکار یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق دیگر پودر لباسشویی با هم داخل یک لیوان آب گرم خوب حل کنید. سپس با استفاده از یک برس کوچک یا مسواک کهنه داخل محلول کرده و روی کفش به آرامی و به صورت دایره‌ای بکشید. وقتی که کل کفش را خوب مسواک زدید، روی قسمت‌های لکه باقی مانده این کار را تکرار کنید تا همه لکه‌های از بین بروند. سپس تمام کفش را با آب ولرم بشویید و در هوای آزاد و بدور از نور مستقیم آفتاب خشک کنید.

تمیز کردن کفش سفید با میسلار واتر

میسلار واتر یکی از بهترین پاک‌کننده‌های آرایش صورت است که این بار می‌تواند برای تمیز کردن کفش سفید به کمک ما بیاید. میسلار واتر دارای مولکول‌های میسل است که خاصیت اصلی آنها جذب روغن و کثیفی می‌باشد. برای شروع ابتدا یک پد پنبه‌ای، پد آرایش پاک کن یا پارچه تمیز را برداشته و روی آن مقداری میسلار واتر بریزید و پد را به آرامی روی قسمت‌های لکه شده کفش بکشید. در کمال تعجب مشاهده می‌کنید که تمام لکه‌ها شروع به از بین رفتن می‌کنند. بعد از اینکه کفش را تمیز کردید،‌ نیازی به شستن ندارد و باید کفش را کمی در فضای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

استفاده از هیدروژن پروکساید

هیدروژن پروکساید یا همان آب اکسیژنه یک محصول پاک کننده کاملا تخصصی است که می‌تواند تمامی لکه‌های روی کفش و بخصوص قسمت‌های زرد شده کفش سفید مفید باشد. برای از بین بردن زردی کفش سفید ابتدا کمی محلول هیدروژن پروکساید را به نسبت مساوی با آب ولرم مخلوط کنید. سپس کفش‌ها را اینبار با پارچه مرطوب تمیز کنید تا خبری از خاک و غبار روی آنها نباشد. سپس یک مسواک کهنه را برداشته داخل محلول بزنید و به آرامی روی لکه‌های زرد و … بزنید. این کار را به صورت دایره‌ای آنقدر انجام دهید تا لکه‌های زرد کامل از بین بروند. سپس کفش‌ها را حتما با آب ولرم بشویید و در هوای آزاد بدور از نور مستقیم خورشید قرار دهید تا خشک شوند.

تمیز کردن کفش سفید جیر با سرکه

کفش‌های جیر سفید به دلیل بافت خاصی که دارند، نباید از ماده شوینده‌ای برای آن استفاده شود. برای همین ما سرکه سفید صنعتی را پیشنهاد می‌کنیم. سرکه به دلیل خاصیت اسیدی‌اش می‌تواند لکه‌ها و کثیفی‌ها را به راحتی از بین ببرد. ابتدا روی کفش جیر را با یک دستمال خشک تمیز کنید تا اثری از خاک و آلودگی روی آن باقی نماند. سپس یک پارچه تمیز دیگر برداشته و روی آن مقداری سرکه سفید بریزید. فقط دقت کنید که پارچه را فقط کمی سرکه‌ای کنید و خیلی خیس نشود. حال پارچه را روی لکه‌ها بمالید تا از بین بروند. فقط مواظب باشید کفش جیر شما از سرکه خیس نشود. چون ممکن است آسیب ببیند. بعد از تمیز شدن لکه، در هوای آزاد خشکش کنید.
بعد از خشک شدن حتما با استفاده از یک برس مخصوص جیر کفش را کامل برس کاری کنید تا آماده استفاده شود.

تمیز کردن کفش سفید با پودر بچه

پودر بچه از آنجایی که خاصیت جذب رطوبت و چربی را دارد،‌ برای از بین بردن لکه‌های کفش سفید جیر می‌تواند موثر باشد. برای اینکار ابتدا روی کفش جیر را با استفاده از یک دستمال خشک بکشید تا خاک و غبار آن از بین برود. سپس مقداری پودر بچه را مستقیم روی کفش بپاشید و با یک برس نرم یا مسواک کهنه نرم روی لکه‌ها بکشید. این کار را به آرامی انجام داده و چند دقیقه‌ای صبر کنید تا پودر بچه کار خودش را انجام دهد.
سپس یک پارچه را کمی مرطوب کنید و تمام پودر بچه را از روی کفش تمیز کرده و آن را در هوای آزاد بدور از نور خورشید خشک کنید.

تمیز کردن کفش سفید با پودر بچه

استفاده از نوشابه

نوشابه هم به دلیل داشتن خاصیت اسیدی فوق‌العاده‌‌اش می‌تواند برای تمیز کردن کفش سفید جیر بسیار موثر باشد. برای اینکار ابتدا یک پارچه نرم را برداشته و روی آن مقدار کمی نوشابه بریزید و آن را به آرامی به قسمت‌های لکه شده بزنید. این کار را به صورت دایره‌ای و ملایم انجام دهید. فقط دقت کنید که کفش با نوشابه خیس نشود. چون می‌تواند به بافت کفش آسیب بزند. بعد از تمیز شدن هم در فضای آزاد خشک کرده استفاده کنید.

تمیز کردن کفش سفید پارچه ای

تمیز کردن کفش‌های سفید پارچه‌ای به دلیل بافت نازک و حساسشان نیاز به دقت فراوانی دارد. برای این کار می‌توانید مقداری محلول آب و صابون یا آب و پودر ماشین لباسشویی درست کرده و کفش‌ها را داخل آن قرار دهید. پس با استفاده از یک برس بر روی کل کفش به آرامی بکشید. سپس قسمت‌هایی که لکه شده را جند بار برس کشی کنید.
اگر لکه شما با این روش پاک نشد، این بار یک قاشق جوش شیرین و یک قاشق پودر لباسشویی را در یک لیوان ولرم آب حل کرده و با برس بر روی لکه‌ها چند بار به صورت دایره‌ای بکشید. سپس کفش را با آب ولرم آبکشی کنید و اجازه دهید در هوای آزاد و به دور از نور مستقیم خشک شود. هرگز از خشک کن  و سشوار برای آن استفاده نکنید چون ممکن است به ساختار کفش آسیب بزند.

تمیز کردن کفش سفید مجلسی

کفش‌های مجلسی نسبت به سایر کفش‌ها هم گران‌تر هستند و هم اغلب از مواد حساسی مانند چرم،‌ ساتن، ابریشم و … دوخته می‌شوند که باید به طور ویژه‌ای تمیز شوند.
برای تمیز کردن کفش مجلسی قبل از هر چیز یک پارچه نرم را با آب ولرم کمی مرطوب کنید و روی لکه‌ها بکشید. این کار را به آرامی انجام دهید تا به قسمت‌های ظریف کفش آسیب وارد نشود. اگر به لکه سرسخت برخوردید و با این روش از بین نرفت، کمی محلول آب و صابون دست درست کنید و این‌بار با یک مسواک کهنه به آرامی روی کفش برس کشی کنید تا از بین نرود. در صورتی که بازهم لکه از بین نرفت، آخرین مرحله استفاده از پودر بچه‌ است که قبل‌تر در کفش جیر به آن اشاره کردیم.
بعد از تمیز کردن کفش با یک دستمال نمدار روی آن بکشید و به دور از نور مستقیم خورشید خشک کنید.

تمیز کردن کفش اسپرت سفید

معمولا کفش‌های اسپرت سفید هستند و از مواد بسیار مختلفی در آنها به کار می‌رود. برای شروع ابتدا با یک دستمال نمدار خاک و غبار روی کفش را به صورت کامل تمیز کرده و سپس یک لیوان محلول پودر لباسشویی و آب یا صابون و آب درست کنید. یک برس یا ابر بردارید و داخل محلول کرده و سپس روی کفش به صورت دایره‌ای بکشید تا کفش به صورت کامل تمیز شود. اگر به لکه سرسخت برخورد کردید،‌ می‌توانید از محلول جوش شیرین و پودر لباسشویی که قبل‌تر آموزش دادیم استفاده کرده و لکه‌ها را از بین ببرید. بعد از تمیز شدن کفش آنها را در فضای آزاد و بدور از نور مستقیم آفتاب خشک نمایید. به هیچ وجه کفش از سشوار یا خشک کن استفاده نکنید.
از ماشین لباسشویی هم می‌توانید برای این کفش‌ها استفاده کنید، اما ممکن است به درام آن آسیب وارد کند.

تمیز کردن کفش اسپرت سفید

چگونه لژ زرد را سفید کنیم؟

برای سفید کردن لژ زرد شده چندین روش وجود دارد. یکی از بهترین روش‌های آن استفاده است خمیر دندان است. برای این کار کافی است مقداری خمیر دندان را به روی یک مسواک کهنه زده و به آرامی بر روی لژ سفید کفش خود به صورت دایره‌ای بزنید. بعد از اینکه خمیر دندان به خوبی وارد بافت لژ شد،‌ چند دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از یک دستمال نمدار آن را خوب تمیز کنید.
اگر لکه و زردی همچنان باقی مانده بود، کافی است اینبار از محلول جوش شیرین و آب استفاده کنید. یک قاشق جوش شیرین را در نصف لیوان آب ولرم حل کرده و مسواک قدیمی یا دستمال تمیز را در محلول بزنید و به آرامی به روی لژ زرد شده بکشید. این کار را چند بار تکرار کنید تا زردی به کل از بین برود. بعد آن می‌توانید لژ را با آب ولرم بشویید.
اگر باز هم زردی باقی مانده بود،‌ می‌توانید مقدار کمی محلول هیدروژن پروکساید درست کنید. نصف آب ولرم و نصف هیدروژن پروکساید را در آب مخلوط کرده و محلول حاصله را با یک برس نرم یا مسواک قدیمی روی لژ بزنید. به صورت دایره‌ای روی لژ برس بکشید تا لکه زرد به صورت کامل از بین برود. بعد از آن می‌توانید لژ را با آب ولرم بشویید.
بعد از این سه مرحله کفش لژدار خود را در هوای آزاد و بدور از نور مستقیم آفتاب خشک نمایید.

تنگ کردن کفش
شخصیت شناسی از روی کفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
علاقه‌مندی
دسته بندی ها